• Anonym (Bruden)

    Du som blir helt röd i ansiktet när du tränar, hur påverkar det dig?!

    Jag blir väldigt lätt knallröd i hela ansiktet när jag tränar. Har faktiskt tyckt att det har varit väldigt jobbigt. Det har till och med fått mig till att inte vilja träna. Det tar ju en bra lång tid innan det försvinner också...

    Jag tycker fortfarande att det är jobbigt.

    Är 27 år nu.

    Hur tycker du att det känns? Skäms du eller struntar du i det?

  • Svar på tråden Du som blir helt röd i ansiktet när du tränar, hur påverkar det dig?!
  • limfi

    Jag säger som min dotter: Vem bryr sig?
    Kom igen nu, du tränar ju för din egen skull! Strunta i om du blir röd i ansiktet, det visar väl bara att du har varit väldigt duktig och tagit i?

  • Anonym (sad)

    Men vad i alla världen spelar det för roll? Så sorgligt att du ens tänker på det. Vad har utseendet över huvud taget för betydelse när man tränar?

  • Anonym (Rosen)

    Jag blir också röd om ansiktet, när jag tränar och hamnar i obekväma situationer. Jag bryr mig inte när jag tränar, däremot undviker jag andra situationer där jag vet att jag kommer rodna.

  • Anonym (Bruden)
    limfi skrev 2015-05-30 19:52:05 följande:

    Jag säger som min dotter: Vem bryr sig?

    Kom igen nu, du tränar ju för din egen skull! Strunta i om du blir röd i ansiktet, det visar väl bara att du har varit väldigt duktig och tagit i?


    Anonym (sad) skrev 2015-05-30 19:54:12 följande:

    Men vad i alla världen spelar det för roll? Så sorgligt att du ens tänker på det. Vad har utseendet över huvud taget för betydelse när man tränar?


    Tack för era fina svar. Jag VET, det är ju löjligt egentligen men jag önskar att jag bara blev sådär lite rödlätt om kinderna som vissa andra blir när de tränar. Jag ser ju inte klok ut så röd blir jag haha.

    Men jag har börjat släppa det lite nu. Har tränat med en PT några gånger nu och då kan jag ju inte komma undan med att bli helt pang-röd. Min PT har inte sagt något om det, och varför skulle hen. Men ändå väntar jag bara på att någon ska säga "oj va röd du är!"
  • Anonym (Bruden)
    Anonym (Rosen) skrev 2015-05-30 19:59:04 följande:

    Jag blir också röd om ansiktet, när jag tränar och hamnar i obekväma situationer. Jag bryr mig inte när jag tränar, däremot undviker jag andra situationer där jag vet att jag kommer rodna.


    Ja jag undviker också andra situationer. Blir väldigt lätt röd i ansiktet och när "rödbetan väl startat" är det svårt att få det att sluta. Jag triggar mig själv då när jag känner att jag blir stressad och börjar skämmas.

    När jag tränar är jag iaf för röd för att det ska kunna synas om jag rodnar eller skäms hehe.
  • Anonym (Tomat)

    Jag blir alltid röd som en tomat med typ vita/ljusa streck. Flammig helt enkelt. Jag gillar det, då vet jag att jag har tagit i ordentligt och jag älskar hård träning!

  • moontos

    ja, jag blir helt knallröd i ansiktet! har alltid blivit. att rodna syns så himmla tydligt, den biten gillar jag inte. inte heller att det syns så när jag bara har gjort något lite halvansträngande, typ gå upp för några trappor. det tycker jag är onödigt, men finns ju inget att göra åt. vid träning blir jag verkligen som ett stoppljus. när jag var yngre tyckte jag det var hur pinsamt som hellst. men jag gillar verkligen att träna! och om det då ser lite utmärkande ut att vara helt röd eller svettig eller annat så visar det ju egentligen bara på att jag verkligen tar i på mina träningspass! min mamma som tränar med mig ser ut som hon inte gjort något alls, men sen tar hon inte i lika bra heller.
    vi rodnande får väl heja på varandra på gymmet om vi ses ;)

    (sen kanske jag skulle känna mig lite mer obekväm om det var några riktiga snyggingar på gymmet..men då kan de ju titta på mina muskler istället~)

  • chbw

    Man tänker nog mer på det själv, än vad andra gör. Man lägger ju ofta märke till småsaker själv, men som andra inte märker alls. Jag blir rätt röd tror jag, men bryr mig inte. Man anstränger sig när man tränar, därav blir man röd. Inget konstigt alls :)

  • Snow Crash

    Jag blir också helt illröd i ansiktet och rödflammig på hals och bröst. Det såg verkligen inte ut som om man varit "duktig" utan mer som en brännskada. Kunde ta två timmar innan det gick bort, och visade man sig för folk blev de helt "men gud vad har du gjort, vad är det som hänt, mår du bra?" Så fick planera in träning på vägen hem, när man inte skulle träffa nån mer den dagen.

  • Fatheya

    Jag blir också röd. Jag har löst det så att jag tränar hemma eller tränar när jag inte ska träffa någon.

    Jag känner mig lite begränsad faktiskt, jag vågar inte cykla till jobbet. Men får man frågor om det varenda gång så fastnar man lätt i det.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • dr acula

    Jag bryr mig inte, är där för att träna inte för att va snygg ;)

  • Stella was a diver

    Jag har mycket blek hy och blir knallröd av minsta ansträngning. Det skiter jag fullständigt i och tränar så mycket jag vill ändå. Men eftersom det tar ett tag innan det går ner så skulle jag inte träna strax innan jag skulle iväg på något.

  • Anonym (C)

    Under tiden jag tränar så bryr jag mig inte. Men det är jobbigt efteråt. Det tar lång tid innan jag ser normal ut igen så jag åker helst hem efter träningen och undviker morgonträning om jag ska till skolan direkt efter.

  • fluu

    Jag blir röd i ansiktet bara av en snabb promenad(trots att jag inte ens blir andfådd), har alltid haft det så och mamma är likadan. När jag var liten tyckte jag att det var pinsamt eftersom jag var rädd att folk skulle tro att jag var svag eller något. Nu bryr jag mig dock inte alls.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kereza

    Jag hade ruskiga bekymmer med det när jag var yngre (runt 20) eftersom en tjej (rysk utbytesstudent, om nu det gör någon skillnad - kanske har de andra kulturella normer där, där man faktiskt säger till främlingar att "Oj vad röd du är") sa just "Oj vad röd du är - det kan inte vara nyttigt, har du fel på blodtrycket?"

    Fast det har jag inte, och egentligen menade hon ju väl eftersom hon oroade sig, snarare än att mena det som en förolämpning, och nu har jag vant mig - jag blir grisrosa så fort jag rör på mig alls och knallröd vid minsta aktivitet, och så funkar jag.

    Jag tänker att jag har bättre saker för nig än att oroa mig för något jag inte kan påverka :)

Svar på tråden Du som blir helt röd i ansiktet när du tränar, hur påverkar det dig?!