• Anonym (Suck)

    Stått 8 år i kön... Kan jag hitta en lgh i Sthlm?

    Jag har stått i bostadskön hos sthlms bostadsförmedling i 8 år nu. Kan jag få en lgh via dem eller är det helt kört för mig? Jag är SÅ trött på att bo inneboende. Har inte råd att köpa nåt tyvärr. 

  • Svar på tråden Stått 8 år i kön... Kan jag hitta en lgh i Sthlm?
  • viseversa

    Har du krav på VAR lägenheten ska vara någonstans? I innerstan kan du glömma men utanför kaaaanske det går att få. Du får kolla helt enkelt. Vilken kö är det du står i btw??

  • j a d e d

    Du får väl logga in på din sida och kolla? Jag har också stått i många år och förväntar mig att stå i många till. Du kan säkert söka något i förorten med den kötiden.

  • jenni82

    Om du är villig att bo i förorten kan det gå fortare.
    Ex Jordbro och Hovsjö (är det enda jag kommer på just nu)
    Jordbro är det kanske 2 års kötid till.

  • Sheldore

    Är nog helt beroende på vilka krav du har på boende :) En timmes tågfärd till en annan stad så finns det lägenheter :)

  • j a d e d
    Sheldore skrev 2015-05-31 19:51:41 följande:

    Är nog helt beroende på vilka krav du har på boende :) En timmes tågfärd till en annan stad så finns det lägenheter :)


    Eskilstuna?
  • Anonym (C)

    Logga in kolla på lediga lägenheter så ser du ju vilken plats du ligger på.

  • Anonym (Suck)
    viseversa skrev 2015-05-31 19:43:54 följande:

    Har du krav på VAR lägenheten ska vara någonstans? I innerstan kan du glömma men utanför kaaaanske det går att få. Du får kolla helt enkelt. Vilken kö är det du står i btw??


    Stockholms bostadsförmedlings kö. 

    bostad.stockholm.se

    Vissa områden som Tensta, Rinkeby, Rågsved och liknande kan jag inte tänka mig, men i övrigt är jag ganska flexibel. 
    j a d e d skrev 2015-05-31 19:46:12 följande:

    Du får väl logga in på din sida och kolla? Jag har också stått i många år och förväntar mig att stå i många till. Du kan säkert söka något i förorten med den kötiden.


    Hamnar på plats 170-199 på det mesta tyvärr. Det enda jag var på plats 5 på var en i Tensta. Vill dock hålla mig borta från de dåliga områdena. 

    Påverkar det om man har en medsökande? Jag har det ej i dagsläget, men jag tänkte om det skulle underlätta. 
  • Anonym (Suck)
    j a d e d skrev 2015-05-31 19:53:16 följande:
    Eskilstuna?
    Men då ska man ju ha råd med pendlingen också, vilket jag inte har.
  • viseversa
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-31 19:56:22 följande:
    Stockholms bostadsförmedlings kö. 

    bostad.stockholm.se

    Vissa områden som Tensta, Rinkeby, Rågsved och liknande kan jag inte tänka mig, men i övrigt är jag ganska flexibel. 

    Hamnar på plats 170-199 på det mesta tyvärr. Det enda jag var på plats 5 på var en i Tensta. Vill dock hålla mig borta från de dåliga områdena. 

    Påverkar det om man har en medsökande? Jag har det ej i dagsläget, men jag tänkte om det skulle underlätta. 
    Är du så kräsen så får du nog fortsätta bo inneboende är jag rädd.
  • Sheldore
    j a d e d skrev 2015-05-31 19:53:16 följande:
    Eskilstuna?
    Västerås :) Men Eskilstuna ligger också nära
Svar på tråden Stått 8 år i kön... Kan jag hitta en lgh i Sthlm?