• Anonym (varför)

    Dem par som skiljer sig är dem man minst anar. Varför är det så?

    Många som jag känner separerar/skiljer sig och det är ofta par som jag aldrig skulle kunna tro skulle göra det. 

    Utåt sett ser dem paren väldigt lika ut, skrattar, är sociala, gemensamma intressen. 
    Och någonting jag tänkt på är att deras släkter avgudar varandra och umgås mycket tillsammans. Så alla i släkterna verkar tycka mycket om varandra men så plötsligt går många ut med att dem ska skiljas och det kommer som en chock! 

    Senast var det ett gift par, goda vänner till min Pappa som alltid var så glada tillsammans, hade en stor pampig villa med pool i Saltsjöbaden, två fina söner, alltid så trevliga och vänliga så fort min Pappa kom förbi och under middagar osv.

    Men så plötsligt en dag sa hans fru att hon ville skiljas och till och med talade illa om sin fd man inför henne söner vilket har gjort att sönerna inte tycker så mycket om sin Pappa.  

  • Svar på tråden Dem par som skiljer sig är dem man minst anar. Varför är det så?
  • Anonym (e)

    Att de är glada när de har besök betyder ju inte att de trivs på tu man hand.

  • Anonym (varför)
    Anonym (e) skrev 2015-06-01 20:31:55 följande:

    Att de är glada när de har besök betyder ju inte att de trivs på tu man hand.


    Men ofta så umgås dem med varandras släkter och allt är så bra..
  • Aniiee

    Ja, du. En del är bra på den där fasaden. Mina föräldrar var också det. De var trevliga, pigga och sociala, och ingen fattade att min pappa var full 24/7 och min mamma var dödssjuk i cancer. Allt såg ju så bra ut på ytan, med fester och diplomatmiddagar och fan och hans moster.


    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (varför)
    Aniiee skrev 2015-06-01 20:37:56 följande:

    Ja, du. En del är bra på den där fasaden. Mina föräldrar var också det. De var trevliga, pigga och sociala, och ingen fattade att min pappa var full 24/7 och min mamma var dödssjuk i cancer. Allt såg ju så bra ut på ytan, med fester och diplomatmiddagar och fan och hans moster.


    Tyckte även dina föräldrar om varandras släkter.
  • Anonym (e)

    Att tycka om någons släkt är väl inte samma sak som att vilja vara gift med personen? Själv drar jag inte riktigt jämt med svärfamiljen alla gånger, men det är ju inte dem jag har gift mig med. Jag och min man har en vardag tillsammans som bara är vår, och det är den som gör att jag vill fortsätta vårt förhållande. Om den vardagen inte fungerar så hjälper det inte om man så har den hyggligaste svärmorsan i universum.

  • Aniiee
    Anonym (varför) skrev 2015-06-01 20:42:32 följande:
    Tyckte även dina föräldrar om varandras släkter.
    Det vet jag inte, vi träffade nästan aldrig släkten på någon sida.
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (varför)
    Anonym (e) skrev 2015-06-01 20:49:38 följande:

    Att tycka om någons släkt är väl inte samma sak som att vilja vara gift med personen? Själv drar jag inte riktigt jämt med svärfamiljen alla gånger, men det är ju inte dem jag har gift mig med. Jag och min man har en vardag tillsammans som bara är vår, och det är den som gör att jag vill fortsätta vårt förhållande. Om den vardagen inte fungerar så hjälper det inte om man så har den hyggligaste svärmorsan i universum.


    Det är inte det som jag menar. Jag menar att många par tycker om varandras släkter och en man och en kvinnas föräldrar kanske tycker väldigt mycket om varandra och klickar ihop och alla är lyckliga och glada men ändå så skiljer sig många par...
  • Anonym (konstigt?)

    Jag tycker inte att det är konstigt att människor har så pass mycket takt och ton att de inte "tvättar sin byk" offentligt. Det finns ingen anledning att bråka offentligt eller berätta vitt och brett om sina äktenskapliga problem.

  • Anonym (varför)
    Aniiee skrev 2015-06-01 20:51:01 följande:
    Det vet jag inte, vi träffade nästan aldrig släkten på någon sida.
    Hur kommer det sig. Låter sorgligt.
  • Anonym (e)
    Anonym (varför) skrev 2015-06-01 21:00:40 följande:
    Det är inte det som jag menar. Jag menar att många par tycker om varandras släkter och en man och en kvinnas föräldrar kanske tycker väldigt mycket om varandra och klickar ihop och alla är lyckliga och glada men ändå så skiljer sig många par...

    Om de där föräldrarna, som är så förtjusta i varandra, skulle leva under samma tak så hade de kanske också tröttnat på varandra till sist. Det är skillnad på äktenskap och vänskap.
Svar på tråden Dem par som skiljer sig är dem man minst anar. Varför är det så?