• Anonym (Upprörd)

    Svärmor förstörde kläderna

    Svärmor hade våra barn i helgen och på den korta tiden hann hon förstöra både deras nya skor och vårjackor.

    De hade trots regnet gått ut och när de kom in hade hon tvättat upp det i maskin vilket förstörde detaljerna på skorna och de ser jättegamla och slitna ut.. Formen är helt förstörd. Jackorna hade hon dessutom slängt in i torktumlaren och de ser urtvättade och slitna ut också nu, ena är skev vid dragkedjan.

    Jag vet inte om jag är mest arg eller ledsen, men tycker verkligen att hon får ersätta det. De hade inte hunnit ha det länge alls och varför tvättar hon upp det utan att höra med oss!? Det var blött, inte lerigt!

    Mannen blir arg och säger att jag inte får ta upp det och jag blir arg i min tur för att han vill förbjuda mig.. Vet inte vad jag ska göra nu..

  • Svar på tråden Svärmor förstörde kläderna
  • En blå giraff

    Varför hade barnen såna känsliga kläder? Var glad att deras farmor går ut med dem och leker. Om jackorna inte tål tvätt och torktumling är det nog dåliga kläder tyvärr. Jag tycker inte du ska säga till din svärmor för hon menar bara väl. Nästa gång, se till att skicka med andra kläder som tål lek ute utan att bli förstörda.

  • Anonym (Upprörd)

    Det var inga fel på kläderna -_- tror väldigt få såna plagg klarar så höga temperaturer som hon tvättar i -_-

  • Hobgoblin

    Så kan man också svara, Blå Giraff - helt rätt!! Håller med - en svärmor som leker med barnen och de får skita ner sig - PERFEKT!!
    Har en junior på 10, han o kompisarna bygger koja i skogen  - ser ut som en leråker när han kommer hem - men lycklig!! Vi har både mer kläder o tvättmaskin!
    På`t igen bara!! Skitiga barn = glada barn!!

  • nozpa

    Ha dom kläderna som farmorskläder i fortsättningen. Nej, du kan inte säga något om det. Om det inte är så att kläderna inte går att använda. Däremot kan du inför en eventuell nästa gång påpeka att hon inte behöver tvätta grejerna då dom inte tål tvätt, tumlare what ever.

  • taquine
    Hobgoblin skrev 2015-06-01 20:44:18 följande:

    Jag vet exakt vad du ska göra - köp barnkläder som tål lek och tvätt!!! Fatta!!


    En blå giraff skrev 2015-06-01 20:48:40 följande:

    Varför hade barnen såna känsliga kläder? Var glad att deras farmor går ut med dem och leker. Om jackorna inte tål tvätt och torktumling är det nog dåliga kläder tyvärr. Jag tycker inte du ska säga till din svärmor för hon menar bara väl. Nästa gång, se till att skicka med andra kläder som tål lek ute utan att bli förstörda.



    Ännu en tråd om dessa hemska och fruktansvärda svärmödrar  
    Orka ...
    Goodness me
  • Anonym (Upprörd)

    De får skita ner sig bäst de vill, det jag är arg över är att hon tvättat sönder kläderna! De var INTE leriga, de var lite mörka av smutsigt vatten, men inget som behövde tvättas akut där! Jag har tvättat det hemma flera gånger utan problem. Hon tvättar allt i MINSTMINST 60 grader och tumlar på högsta för att hon påstår att det inte är hygieniskt annars!

  • AnnaSthlm

    Har svärmor följt tvättanvisningar? Låter tokigt. Självklart ska en vuxen använda sunt förnuft och vara varsam med kläderna. Man låter inte ungarna ha vitt på sig när de ska måla och man är noga med tvättråd när kläderna väl ska tvättas.

    Varför tvättade svärmor skorna?

  • Anonym (Upprörd)
    nozpa skrev 2015-06-01 20:54:46 följande:

    Ha dom kläderna som farmorskläder i fortsättningen. Nej, du kan inte säga något om det. Om det inte är så att kläderna inte går att använda. Däremot kan du inför en eventuell nästa gång påpeka att hon inte behöver tvätta grejerna då dom inte tål tvätt, tumlare what ever.


    De går inte att använda, skorna är spruckna på vissa ställen och det läcker vid hälen på ena och ena jackan är som sagt skev. Jag HAR sagt till henne tidigare efter att hon tvättat annat, att jag är känslig för vissa sköljmedel och vill tvätta själv. Nu tyckte hon väl att det var okej för att hon inte hade sköljmedel.
  • Anonym (Upprörd)
    AnnaSthlm skrev 2015-06-01 20:58:18 följande:

    Har svärmor följt tvättanvisningar? Låter tokigt. Självklart ska en vuxen använda sunt förnuft och vara varsam med kläderna. Man låter inte ungarna ha vitt på sig när de ska måla och man är noga med tvättråd när kläderna väl ska tvättas.

    Varför tvättade svärmor skorna?


    Nej hon följer aldrig tvättråd. Allt i minst 60 grader.

    Hon tvättade för att de blev mörka av smutsiga vattnet.
Svar på tråden Svärmor förstörde kläderna