• skeppa­rbarn
    Äldre 2 Jun 09:44
    2694 visningar
    9 svar
    9
    2694

    Omföderska efter avbruten graviditet?

    Hej.

    Vi fick en son den 21 April I vecka 22, ett änglabarn som är min förstfödde.

    Nu häromdagen sa en närstående till mig: "Du får säkert en enklare förlossning nästa gång eftersom du är omföderska".

    Räknas jag verkligen som det? Förstår ju logiken i det men tror jag låst mig vid att man inte kan vara omföderska när det gått fel.

    öppnade mig 10 centimeter och hade en 14 timmar lång förlossning om det spelar någon roll..

  • Svar på tråden Omföderska efter avbruten graviditet?
  • skeppa­rbarn
    Äldre 2 Jun 10:53
    #2
    Dr to be skrev 2015-06-02 09:52:04 följande:

    Du har fött ett barn, din livmoder har gått igenom ett värkarbete. Är relativt säker på att du räknas som omföderska.

    Beklagar verkligen det som hände. Kram


    Tack för ditt svar.

    Ja det var nog så hon tänkte också. Man får väl ha det i åtanke nästa gång det är dags då.

    Tack.

    Kram
  • skeppa­rbarn
    Äldre 7 Jun 17:56
    #4
    Anny123 skrev 2015-06-07 17:46:56 följande:

    Tror nog att du räknas som omföderska.

    Beklagar det som hänt er. Vad hände ert änglabarn?


    Det konstaterades en grav skada på det centrala nervsystemet och en hjärnskada som vid en fullgången graviditet skulle resulterat i att han blev hjärndöd från födsel.

    Vi blev igångsatt och läkaren sa att det var det bästa beslutet vi kunnat göra för honom och oss.
  • skeppa­rbarn
    Äldre 7 Jun 21:58
    #6
    Anny123 skrev 2015-06-07 20:24:25 följande:

    Beklagar, så hemskt. Upptäcktes det på RUL då?


    Ja, med nöd och näppe. I vecka 20. Hon lade märke till en fläck i huvudet alldeles innan hon skulle avsluta. Fick åka ner på akademiska en vecka efter för magnetröntgen och fostervattensprov. Där konstaterades det.
  • skeppa­rbarn
    Äldre 8 Jun 08:18
    #8
    Anny123 skrev 2015-06-08 07:37:20 följande:

    Men fy också. Beklagar igen. Hoppas ni mår ok trots omständigheterna.


    Tack.

    Ja vi håller hårt i varandra. Ibland känns det som om livet är slut, men vi överlever.
Svar på tråden Omföderska efter avbruten graviditet?