• Mimmi O

    Att arbeta som polis när man har barn?!

    Jag är en tjej på 25 år som hela mitt liv velat bli polis.

    Jag har inte haft mod till mig förrän nu.

    Jag är utbildad förskollärare men det känns inte rätt.

    Jag är mer redo än någonsin!

    Nu till min fråga.

    Jag har en sambo och två söner på 6 resp. 1 år.

    Hur fungerar det?

    Jag menar med tanke på all tid som går åt att arbeta och träna?

    Hur har era familjer drabbats?

    Väldigt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Att arbeta som polis när man har barn?!
  • Birgitta02

    Oregelbundna arbetstider brukar ju folk lösa. Då får ju sambon steppa upp och ta hand om ungar och hem? Träningen sköter du delvis på arbetstid. Värre blir det ju om ni separerar och du inte har en back-up på samma sätt.

  • Eivie

    Min ena förälder är polis och bytte från yttre till inre tjänst när jag kom in i bilden. Högre befattning och kontorstider.

  • Mimmi O
    Eivie skrev 2015-06-02 10:53:01 följande:

    Min ena förälder är polis och bytte från yttre till inre tjänst när jag kom in i bilden. Högre befattning och kontorstider.


    Det är yttre tjänst jag är intresserad av... Men då är det inte omöjligt att omplaceras till inre om arbetsbördan bli för stor.

    Tack för svar!
  • Birgitta02
    Mimmi O skrev 2015-06-02 11:04:02 följande:
    Det är yttre tjänst jag är intresserad av... Men då är det inte omöjligt att omplaceras till inre om arbetsbördan bli för stor.

    Tack för svar!
    Om jag inte har helt fel så måste man göra ett antal år i yttre tjänst innan man placeras i inre. Men det kan du lätt ta reda på :)
  • Eivie

    Tror också så


    Birgitta02 skrev 2015-06-02 11:34:26 följande:

    Om jag inte har helt fel så måste man göra ett antal år i yttre tjänst innan man placeras i inre. Men det kan du lätt ta reda på :)


Svar på tråden Att arbeta som polis när man har barn?!