• Anonym (Anony­m)
    Äldre 2 Jun 13:12
    9285 visningar
    149 svar
    149
    9285

    Vem har lättast att hitta någon som de VILL ha sex med - män eller kvinnor?

    Svara!

  • Svar på tråden Vem har lättast att hitta någon som de VILL ha sex med - män eller kvinnor?
  • Äldre 2 Jun 13:26
    #1

    Vad är anledningen till frågan?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 13:45
    #2
    emliz skrev 2015-06-02 13:26:25 följande:

    Vad är anledningen till frågan?


    Att jag gjorde en likande tråd, men där frågan felställdes.

    Svara gärna.
  • Äldre 2 Jun 13:52
    #3

    Män. Av den enkla anledningen att män generellt inte är lika selektiva i val av sexpartner. Det var någon i en annan liknande tråd som skrev det väldigt bra: män har förmågan att lättare attraheras av själva sexet än vad kvinnor har (inte ordagrant då). Dvs, för kvinnor är attraktionen till personen viktigare än attraktionen till sexet, vilket inte nödvändigtvis alltid är fallet för män. Generellt, naturligtvis, så ingen kommer och undrar spydigt om jag känner eller har frågat varenda man och kvinna på planeten om de faktiskt fungerar så.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 14:10
    #4
    MammAmma skrev 2015-06-02 13:52:15 följande:

    Män. Av den enkla anledningen att män generellt inte är lika selektiva i val av sexpartner. Det var någon i en annan liknande tråd som skrev det väldigt bra: män har förmågan att lättare attraheras av själva sexet än vad kvinnor har (inte ordagrant då). Dvs, för kvinnor är attraktionen till personen viktigare än attraktionen till sexet, vilket inte nödvändigtvis alltid är fallet för män. Generellt, naturligtvis, så ingen kommer och undrar spydigt om jag känner eller har frågat varenda man och kvinna på planeten om de faktiskt fungerar så.


    Vilket är det bästa sättet att resonera av dessa två då?
  • Äldre 2 Jun 15:10
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2015-06-02 14:10:20 följande:

    Vilket är det bästa sättet att resonera av dessa två då?


    Det har inte med reson eller rationalitet att göra egentligen, det är biologiskt.
  • Äldre 2 Jun 15:46
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2015-06-02 14:10:20 följande:

    Vilket är det bästa sättet att resonera av dessa två då?


    Resonera? Brukar du resonera dig fram till vem du vill ha sex med?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 17:38
    #7
    MammAmma skrev 2015-06-02 15:10:18 följande:

    Det har inte med reson eller rationalitet att göra egentligen, det är biologiskt.


    Är det väl inte? Vari ligger det biologiska?
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 17:39
    #8
    Smecker skrev 2015-06-02 15:46:53 följande:

    Resonera? Brukar du resonera dig fram till vem du vill ha sex med?


    Nope, men tillvägagångssättet för att skaffa sig sex.
  • Äldre 2 Jun 17:44
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2015-06-02 17:38:49 följande:

    Är det väl inte? Vari ligger det biologiska?


    Skämtar du med mig? Du är väl medveten om att kvinnors och mäns sexualitet generellt skiljer sig något från varandra? Vad tror du att det beror på om inte biologi? Eller blandar du ihop biologi med fysiologi?
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 17:46
    #10
    MammAmma skrev 2015-06-02 17:44:37 följande:

    Skämtar du med mig? Du är väl medveten om att kvinnors och mäns sexualitet generellt skiljer sig något från varandra? Vad tror du att det beror på om inte biologi? Eller blandar du ihop biologi med fysiologi?


    Jag anser att män och kvinnor har möjligheten att ha hur mycket sex de vill, om de vill, helt oberoende av deras kön. T o m Smecker håller med om det.

    Om du med biologi menar risker, så är det en annan sak.
Svar på tråden Vem har lättast att hitta någon som de VILL ha sex med - män eller kvinnor?