• Anonym (mormor)

    Är född 85 och är mormor, någon mer?

    Hej!

    Jag är alltså född 1985 och är mormor. Jag och min dotter får ganska mycket skit för det, det nästan skuldbeläggs. Jag skulle därför gärna höra om det finns någon i en liknande situation?

  • Svar på tråden Är född 85 och är mormor, någon mer?
  • Anonym (..)

    Är inte alls i din/er sits däremot är/var jag en ung mamma jag är 29 år o min äldsta är 12 år. Blev bara lite nyfiken på hur gammal din dotter är då du redan hunnit bli mormor

  • Anonym (mormor)
    Anonym (..) skrev 2015-06-02 15:05:34 följande:
    Är inte alls i din/er sits däremot är/var jag en ung mamma jag är 29 år o min äldsta är 12 år. Blev bara lite nyfiken på hur gammal din dotter är då du redan hunnit bli mormor smile1.gif
    Min dotter är 16 år och mitt barnbarn är fem månader.
  • Anonym (mormor)
    Anonym (Chillaz) skrev 2015-06-02 15:06:20 följande:
    Mums, en riktig WT-familj :) Hur mycket bidrag drar ni in varje månad?
    Jag kan tala om för dig lille vän att vi aldrig tagit emot mer än barnbidrag.
  • fluu

    Jag befinner mig själv inte i en liknande situation, men jag har en i min närhet som har det som du. Flera generationer kvinnor i hennes släkt har fått barn i 15-årsåldern. Min vän ser dock ut att bryta trenden.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mormor)
    Anonym (Chillaz) skrev 2015-06-02 15:21:56 följande:

     


    Dra den om rödluvan också :D


    Det behövs inte du... Varför skulle vi ta emot bidrag menar du?

  • Anonym (mormor)
    fluu skrev 2015-06-02 15:21:53 följande:
    Jag befinner mig själv inte i en liknande situation, men jag har en i min närhet som har det som du. Flera generationer kvinnor i hennes släkt har fått barn i 15-årsåldern. Min vän ser dock ut att bryta trenden.
    Upplever de sig också stigmatiserade?
  • Anonym (mormor)
    Inte jag skrev 2015-06-02 15:26:08 följande:
    Var du 14 när du fick din dotter? hur gammal var killen som gjorde dig gravid?
    Han var femton. Vi är gifta idag.
  • Anonym (mormor)
    Inte jag skrev 2015-06-02 15:26:08 följande:
    Var du 14 när du fick din dotter? hur gammal var killen som gjorde dig gravid?
    Jag var fjorton, det stämmer.
  • Anonym (mormor)
    Anonym (Chillaz) skrev 2015-06-02 15:29:02 följande:
    Din man har alltså spänt på din dotter, och gjort henne på smällen? Intressant.
    Och varför i hela fridens namn skulle han gjort det?
Svar på tråden Är född 85 och är mormor, någon mer?