• Anonym (Galen snart)

    vad är problemet med min man?

    Min man vägrar ändra på planer ifall det blir förhinder eller något annat oväntat händer. Minst en gång i veckan kan det förekomma oväntade saker som i vanliga fall kan se till att man blir illa tvungen till att ställa in träning elr vad man nu har för hobby. Men min man vägrar ställa in.

    T.ex: Vi skulle en dag ut och fika med våra bästa vänner. Vi hade inte träffat dom på några månader. Min man sa till mig: ring och hör när dom vill träffas. Spelar ingen roll för mig gällande tid pch plats. Jag ringer och bokar och säger " onsdag kl19:00". Jag meddelar mannen en hel vecka innan och han säger Ok!

    När det väl blir onsdag kl 18:00. Alltså en timme innan, Säger min man "jag går och tränar". Detta innebär att vi kommer bli sena till träffen och det är inte schysst för vännerna. Nör jag ifrågasätter varför han såklart inte ställer in träningen. Han tränar ju varje dag och dessutom sade han att jag fick bestämma tid. Det spelade ju ingen roll. Då svarar han "du vet att jag alltid tränar efter jobbet". Om jag ifrågasätter hur han tänker egentligen, skiter han vad jag har att säga och tar han på sig kläder och går iväg. Stänger dörren och ger mig inte nåt tillfälle att ens fråga nåt mer.

    En annan gång skulle vi iväg till Göteborg och umgås med vänner. Vi hade planerat att ses vid 18:00. Två timmar innan ringer han från jobbet och säger att han slutat jobbet och ska träna innan. Då berättar jag att vi måste hämta barnvagnen hos min mamma för vi ställde den hos henne. Då rasar han: vad var det nu vi skulle göra??? Vi ska till Gbg. Sluta hitta på andra saker nu. Om jag ifrågasätter vf han inte ställer in träningen . Då höjer han rösten och säger "sluta stressa mig" och lägger på i örat på mig. Jag får aldrig ens tillfälle att föreslå sndra idéer. Det ska vara "his way or the high way " har jag märkt.

    Jag kan inte räkna alla ggr JAG har fått ställa in min träning elr vad som helst så att VÅRA planer inte förstörs.

  • Svar på tråden vad är problemet med min man?
  • Anonym (:))

    Skulle skita i att ta med honom i planerna ett tag... Gå utan honom, det kommer bli mycket trevligare :) Så kan han hålla på med sin träning!!!

  • sextiotalist

    MItt tips är att numera strunta i att han tränar. Är en tid bestämd, så ser du till att vara där i tid, sedan får han skämmas för sig.
    Efter några gånger kommer folk undra och han får förklara sig.

  • Anonym (Galen snart)
    Anonym (:)) skrev 2015-06-02 15:43:41 följande:

    Skulle skita i att ta med honom i planerna ett tag... Gå utan honom, det kommer bli mycket trevligare :) Så kan han hålla på med sin träning!!!


    Det är nog det bästa, jag vet. Att jag går ut med mina egna vänner. Tråkigt men han hade nog inte brytt sig för han går ut med sina egna vänner 2 ggr/vecka. Kanske därför han skiter i våra gemensamma.
  • Anonym (:))
    Anonym (Galen snart) skrev 2015-06-02 15:48:07 följande:

    Det är nog det bästa, jag vet. Att jag går ut med mina egna vänner. Tråkigt men han hade nog inte brytt sig för han går ut med sina egna vänner 2 ggr/vecka. Kanske därför han skiter i våra gemensamma.


    Så kan det vara :(
  • Anonym (Grabben brevid)

    Problemet med honom verkar vara du.

  • Anonym (Galen snart)
    sextiotalist skrev 2015-06-02 15:44:54 följande:

    MItt tips är att numera strunta i att han tränar. Är en tid bestämd, så ser du till att vara där i tid, sedan får han skämmas för sig.

    Efter några gånger kommer folk undra och han får förklara sig.


    Hade jag åkt utan honom hade han aldrig dykt upp kan jag lova. Det hade inte funnits på världskartan att han hade kommit senare och bett om ursäkt. Hans tanke är att att jag minsann ska vänta på honom och vi tillsammans åka dit. Jag är så trött! Ska skita i att planera saker ihop numera.
  • Anonym (Galen snart)
    Anonym (Grabben brevid) skrev 2015-06-02 15:50:01 följande:

    Problemet med honom verkar vara du.


    Hur då?
  • sextiotalist
    Anonym (Galen snart) skrev 2015-06-02 15:50:18 följande:
    Hade jag åkt utan honom hade han aldrig dykt upp kan jag lova. Det hade inte funnits på världskartan att han hade kommit senare och bett om ursäkt. Hans tanke är att att jag minsann ska vänta på honom och vi tillsammans åka dit. Jag är så trött! Ska skita i att planera saker ihop numera.
    Sedan står han där ensam med en exfru och undrar vad som hänt. Kör ditt race.
  • BCH52

    Har han alltid ett behov av fasta rutiner? Har han svårt för överraskningar och snabba förändringar? Eller är han bara egoistisk?

  • Anonym (Grabben brevid)
    Anonym (Galen snart) skrev 2015-06-02 15:51:15 följande:
    Hur då?
    Han tränar varje dag efter jobbet och det tar du inte med i beräkningen utan förutsätter att han ska ändra på det. Där är problemet, du, du vill att han ändrar sig medan du kör på.
Svar på tråden vad är problemet med min man?