• Anonym (Kaffedraken)

    anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?

    Hej

    förra året blev min dotter på 3 månader placerat i familjehem.
    allt p.g.a FALSKA anmälningar från min sambos mamma (hon bor i Norge och har aldrig träffat mig)
    Hon och min sambos bror ringde i alla fall och anmälde mig för  barnmisshandel 8 gånger under en veckas tid.

    jag hade varit med min släkt hela den veckan och då polisen ringde och hade fått in anmälan om att jag skakat bebisen nyss låg den och sov inne och jag var utomhus. (hon hade sovit i ca 2 timmar då)

    nu till saken i alla fall, min sambo vill gifta sig nu och har antytt att de mest är p.g.a att han vill ha vårdnad på vår dotter (som fortfarande är placerad för jag har mått dåligt av massa falska anklagelser av hans släkt och folk som aldrig träffat mig)

    ska man verkligen chansa på att det kommer gå bra ?
    är så besviken att han älskar att ha kontakt med sin familj efter dom såg till så jag tappade min bebis.
    han verkar inte ens tycka dom gjort något fel alls.

    han försöker få det att låta bra med saker som "om båda har vårdnaden ska jag fixa hem henne åt dig"
    "vi är ämnade för varandra, det kommer bli jätte bra"

    Känns som att han kommer skiljas alldeles efter han fått vårdnaden och ta dottern och sticka. han har ju inga anmälningar på sig så han ses ju som bättre vårdnadshavare än mig .

    Vad hade ni gjort ?

  • Svar på tråden anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dom tar inte ett barn bara för en anmälan om misshandel.

    Dom har även bevis, tro mig.

    Koncentrera dig på att blir en bättre mamma än att planera giftermål, är mitt tips!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ursäkta med detta väcker lite frågor:
    1) som ovanstående sagt- nej ett barn omhändertas inte på grunder som "rykten". Ett beslut om att ditt barn omhändertas har fattats av förvaltningsrätten (domstol) som gjort bedömningen att det är för ditt barns bästa som h*n omhändertas.
    2) Är din sambo pappan till barnet? Om så, varför har ni inte gemensam vårdnad redan? Man behöver inte vara gift för att ha gemensam vårdnad om barnet. Det är bara att fylla i blanketten och skicka till skatteverket. Blanketten heter SKV 7620 och finns här: http://www.skatteverket.se/4.5fc8c94513259a4ba1d800017666.html
    Om din sambo inte är pappan till barnet så kommer han inte heller att få vårdnad om barnet även om ni gifter er, såvida han inte adopterar ditt barn vilket i första hand kräver att ni gifter er. Vårdnaden tillkommer föräldrarna, att en förälder med ensam vårdnad gifter sig innebär inte att maken får samma förpliktelser som den riktiga föräldern.

    3) Om det nu är din sambo som är pappa till barnet, varför i helv*te skulle hans mamma göra så mot sitt eget barnbarn om det bara är rykten? Din sambo och hans mamma verkar ju inte vara ovänner?

  • Anonym (Kaffedraken)

    det är p.g.a "rykten" socialtjänsten säger att de är en frivillig placering och  att jag inte kan säga något för då tar dom vårdnaden för dom kan göra som dom vill enligt som för alla skulle tro på en som jobbar på socialtjönsten framför en "vanlig person"

    vissa kanske tycker socialtjänsten är underbara och hjälpsamma men här där jag bor vet jag flera som blivit av med barnen utan bevis eller liknande. soc i min stad trycker ner en, hotar m.m 

    Jag ville ha ensam vårdad för att han slängde ut mig för han ville ha egentid flera gånger när jag var höggravid så var tvungen att bo hos in kusin lite dådå..
    så ville inte han skulle slänga ut barnet också..han är lite speciell..

    Hans mamma gjorde de för HON  ville att han skulle få ensam vårdnad på dottern men han själv ville de inte.
    så fattar inte varför han är så bra vän med henne fortfarande.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår inte riktigt, är din dotter placerad i familjehem fortfarande, eftersom din sambo säger att han ska "fixa hem henne åt dig"?

    Jag förstår inte varför din sambos mamma som aldrig har träffat dig skulle anmäla dig för barnmisshandel. Det ligger någonting mer bakom detta. Liksom det verkar fullkomligt osannolikt att du skulle förlora ditt barn på grund av detta enbart.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jaaa) skrev 2015-06-02 17:49:38 följande:

    Jag förstår inte riktigt, är din dotter placerad i familjehem fortfarande, eftersom din sambo säger att han ska "fixa hem henne åt dig"?

    Jag förstår inte varför din sambos mamma som aldrig har träffat dig skulle anmäla dig för barnmisshandel. Det ligger någonting mer bakom detta. Liksom det verkar fullkomligt osannolikt att du skulle förlora ditt barn på grund av detta enbart.


    Ja, det är helt osannolikt!

    Men många som får sina barn placerade ser inte sina brister...... tyvärr, och det är därför dom inte får hem barnen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jaaa) skrev 2015-06-02 17:49:38 följande:

    Jag förstår inte riktigt, är din dotter placerad i familjehem fortfarande, eftersom din sambo säger att han ska "fixa hem henne åt dig"?

    Jag förstår inte varför din sambos mamma som aldrig har träffat dig skulle anmäla dig för barnmisshandel. Det ligger någonting mer bakom detta. Liksom det verkar fullkomligt osannolikt att du skulle förlora ditt barn på grund av detta enbart.


    hon är fortfarande placerad ja, jag har bett om att få tillbaka men socialen säger bara "de är en frivillig placering så du kan hämta henne om du vill men då tar vi vårdnaden"

    mina handläggare på socialtjänsten har t.o.m hotat mig med misshandel.

    hon är speciell..hon anmälde sociala till IVO också för att dom inte ville ge  min sambo vårdnaden -.-´
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-06-02 17:52:16 följande:
    Ja, det är helt osannolikt!

    Men många som får sina barn placerade ser inte sina brister...... tyvärr, och det är därför dom inte får hem barnen.
    de är ganska fegt att sitta anonymt och anklaga mig för att vara en dålig mamma när du inte vet fakta.

    Jag har aldrig misskött eller gjort illa mitt barn, har idioter som handläggare på sociala som tagit flera i stadens barn utan rättighet egentligen men sen när dom väl är placerade hotar dom för att behålla dom där.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Så om jag förstår dig rätt. Du har ensam vårdnad om barnet, för pappan ville ha egentid när du var gravid och du var rädd att han skulle kasta ut barnet också om barnet bodde där? Du säger själv att han är speciell. Hur kan du skaffa barn med en människa som tvingar dig att bo hos din kusin för att han vill ha egentid? Inget fel på egentid i sig, det är viktigt men det är ditt hem lika mycket som hans?

    En frivillig placering kräver samtycke av barnets vårdnadshavare- dig. Har du inte lämnat samtycke så är barnet LVU:at, vilket det krävs rätt mycket för att göra. Om du anser att socialen gjort fel så borde du överklagat beslutet. De kan visst det väcka talan om att du inte ska vara vårdnadshavare om de anser att du missbrukar vårdnaden, bedömningen görs på samma sätt som man gör när man omhändertar barnet. Om handläggaren hotat dig "skriv under annars tar vi vårdnaden" är det en polissak som ska anmälas.

Svar på tråden anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?