• badrap

    En månads gammal börjat få hörntänder?!

    Som rubriken lyder..

    Min dotter är en månad gammal och började för någon dag sedan dregla vilket kunde betyda att tänder va på väg, sa nån. Tänkte inte mer på det men såg idag när hon grät tydligt två hörntänder på vardera sida.. Hmm?! Hur normalt är detta och brukar inte framtänderna va dem första som kommer ut?

  • Svar på tråden En månads gammal börjat få hörntänder?!
  • badrap

    [quote=75387296][quote-nick]badrap skrev 2015-06-04 17:43:54 följande:[/quote-nick]Som rubriken lyder..

    Min dotter är en månad gammal och började för någon dag sedan dregla vilket kunde betyda att tänder va på väg, sa nån. Tänkte inte mer på det men såg idag när hon grät tydligt två hörntänder på vardera sida.. Hmm?! Hur normalt är detta och brukar inte framtänderna va dem första som kommer ut?[/

    Det ska självklart inte va en ledsen gubbe, jag är säker på att min dotters hörntänder är något av genialiska! ... Eller väldigt freaky.. =)

  • Gnuborg

    Jag fick mina hörntänder först har min mamma berättar. Ganska tjock och hårlös bebis dessutom. Folk visste inte om dom skulle skratta eller bli rädda när jag log :D

    Framtänderna kom ganska snart efter.

  • badrap

    [quote=75387556][quote-nick]Gnuborg skrev 2015-06-04 19:15:58 följande:[/quote-nick]Jag fick mina hörntänder först har min mamma berättar. Ganska tjock och hårlös bebis dessutom. Folk visste inte om dom skulle skratta eller bli rädda när jag log :D

    Framtänderna kom ganska snart efter.[/

    Haha=) va fint, speciell bebbe.. Men hur gammal var du? Tycker en månad är väldigt tidigt, plus hörntänder.. Men det kanske inte är så ovanligt trots..

  • badrap

    [quote=75387556][quote-nick]Gnuborg skrev 2015-06-04 19:15:58 följande:[/quote-nick]Jag fick mina hörntänder först har min mamma berättar. Ganska tjock och hårlös bebis dessutom. Folk visste inte om dom skulle skratta eller bli rädda när jag log :D

    Framtänderna kom ganska snart efter.[/

    Haha=) va fint, speciell bebbe.. Men hur gammal var du? Tycker en månad är väldigt tidigt, plus hörntänder.. Men det kanske inte är så ovanligt trots..

Svar på tråden En månads gammal börjat få hörntänder?!