• Sandra7903

    Mammafitness i juni...

    Undrar om det är fler här inne som ska börja med mammafitness PT online nu i juni/juli?

    Vore kul om vi följdes åt och stöttade varandra mot nya mål...

  • Svar på tråden Mammafitness i juni...
  • johjen

    Hej!

    Jag startade 1 juni och bara kört kosten så länge. Träning börjar på måndag, spännande!

    När börjar du?

  • Sandra7903

    Jag börjar med kosten 17/6 och det andra den 24/6. Inte helt optimalt då det äg midsommar men vad ska man göra

    Hur går det?

  • johjen

    Nej inte helt optimalt att börja nu under sommaren men som sagt vad ska man göra?! Min son är nu 8 månader och jag behöver gå ner 10 kg men framförallt stärka upp min kropp igen.

    Gått bra i veckan, gått ner ett kg fast jag ätit väldigt mycket! Är mätt och har inget större sötsug och det finns massor av smarriga mellanmål att välja mellan. Imorgon ska jag få mitt träningsprogram, spännande! Har du tränat mycket styrka förut?

  • Sandra7903

    Jag tränade en hel del innan jag fick första barnet 2013. Vårt andra barn är nu 10 veckor och mellan graviditeterna tränade jag ingenting vilket jag idag ångrar mycket.

    Jag är mest orolig över att inte orka äta all mat som man ska. Vill också gå ner i vikt men framför allt att få en fastare/starkare kropp.

    Hur länge har du signat dig på? Jag kör tre månader men får se om jag förlänger om jag har fler kg att gå ner. Jag tänker att klarar jag av att köra detta på sommaren med alla frestelser, semestrar etc så klarar jag vad som helst. Det äg väl bara att följa deras råd till punkt och pricka.

    Hur gammal är du och vart i Sverige bor du?

  • johjen

    Jag har också köpt tre månader till att börja med och tänker att jag förhoppningsvis klarar mig själv efter det. Har Olgas bok, Träning för nyblivna mammor, som jag hoppas kunna inspirera mig sen. . Har ridit i större delen av mitt liv och för några år sedan upptäckte jag löpning och sprang en del i perioder. Annars har jag mest promenerat och varit periodvis på stepup och annan gruppträning men aldrig tränat långa perioder regelbundet.

    Ja det är mycket mat och förra veckan låga jag under rekommenderad daglig kaloriintag alla dagar utan en. Mycket protein som mättar och det gäller att planera sitt intag så man får i sig allt. Igår körde jag mitt första träningspass, gick ok men inga hantlar hemma så fick improvisera med fyllda petflaskor. Blir inhandling av hantlar snarast!

    Jag är 39 år, är från Göteborg från början men bor sedan tre år tillbaka ute på landet på Orust, granne med hav och skog. Vart bor du? Duktig du är som redan kör igång när ditt barn är 10 veckor! Hur gammal är ditt äldsta barn?

  • Sandra7903

    Jag har inhandlat hantlar idag ???? Känner mig taggad att börja, vi håller på att tömma skafferi/kylskåp/frys på "onyttiga" saker inför starten. Jag vill gå ner ca 18 kg men förväntar mig inte att göra det på tre månader. Klarar jag av hälften dvs runt 9 kg är jag nöjd. Klarar jag det så är chansen stor att jag satsar på 3 månader till.

    Jag har sagt till maken att klarar jag mitt mål till nyår så åker vi utomlands i feb/mars. Det är en sporre och ett mål att skikta mot. Har du satt upp några mål?

    Jag har ett till och det är att jag ska unna mig en väska jag har tittat på i snart två år...

    Jag bor i Stockholm och vår äldsta dotter är två år.

    Känner att ta jag inte tag i detta nu så blir det aldrig av. Tränar du enbart hemma eller på gym också?

  • johjen

    Vad köpte du för hantlar? Måste köpa imorgon.. Kommer nog träna mest hemma, sambon håller på och inreder garaget till ett hemmagym! Har ett 10 kort på en träningsanläggning i närheten men svårt att komma iväg med en liten och sambon är egenföretagare med högsäsong i firman just nu.

    Jag vill gå ner minst 10 kg men främst omforma kroppen eller ja få tillbaka den kroppen jag hade oxh gärna ännu bättre! Har fortfarande en del gravidkläder och vill komma i min vanliga kläder igen. Ska väga oxh mäta mig igen på fredag och ska bli kul att se om det hänt något.

    Vilka bra mål du har! Vi ska till Spanien i september och tänkte att ett mål ska vara att våga visa mig i bikini då . Sen tänker jag köpa ny snygga jeans när jag kommer ner i den storleken som känns ok. Ny väska lät också som ett bra mål, trött på skötväskan!

    Antar att du kommer träna hemma? Efter barnen har lagt sig eller hur tänker du? Idag tänkte jag försöka träna nu på fm när sonen sover sin fm vila..

  • Sandra7903

    Jag köpte mina hantlar på Rusta, 2x3 kg tog jag.

    Jag kommer träna mest hemma men även på gym. Maken jobbar mycket hemifrån så då kan jag smita iväg. Känner mig riktigt laddad att komma igång.

    Ett par snygga jeans ska jag också köpa. Blir kanske att man får byta ut hela sin garderob om det går riktigt bra. Har en kompis som var med och hon gick ner 15 kg och MASSOR med cm på tre månader så det finns ju hopp.

  • johjen

    Nu har jag också köpt hantlar, på biltema av alla ställen.. 2 gånger 3 kg och ett hantelset som man kam bygga på upp till 9 kg. Tränade med dem för första gången idag och det gick bra!

    Annars var det vägning och mätning i morse.. Var lite nervös men känner på kroppen att något har hänt. Gått ner 1, 8 kg sedan jag började 1 juni och ett helt kg sedan förra veckan! Två cm i midjan och 1 på stussen men ännu inget på lår och överarm. Det får man ändå vara nöjd med tycker jag!

  • Sandra7903

    1,8 kg på 12 dagar är ju jätte bra, starkt jobbat!

    Jag ska börja regga maten på onsdag, är lite nervös inför det. Äter och dricker inget vidare idag. Tror jag kommer få äta ihjäl mig eftersom jag äter lite idag.

    Svårt inför midsommar men det får gå ändå, grillat är ju inte så farligt men får väl hålla tillbaka på vinet ????

  • johjen

    Ja det är mycket mat! Känns som jag inte gör annat än lagar mat då jag lagar all mat till sonen också.. Ska mejla dietisten om förslag på storkok för nu känner jag mig som en husa. Även om mellanmålen är väldigt goda så ska de ju också lagas.. Åt också ganska dålig innan och framförallt lite mat.

    Har svullnat upp pga mens så idag var var vågen något upp igen men ska inte väga mig förrän på fredag egentligen. Hade en tuff natt då sonen hade feber och bara kunde sova om han hade tutten i munnen, så ganska trött idag men genomförde min träning ändå. Känns i armarna och axlarna idag!

    Så då startar du på onsdag? Hur tänker du kring midsommar?

  • Sandra7903

    Ja, i morgon startar jag så jag passar på att ära onyttigt idag Inser nu att det kanske inte var så smart att börja midsommarveckan men det får gå. Håller man koll på hur mycket vin det blir så ska det nog gå bra.

    Om du vill fortsätta ha kontakt kanske vi kan göra det via meddelande istället så att "alla" inte ser vad vi skriver...

Svar på tråden Mammafitness i juni...