• Karin23

    Gravida i Örebro

    Finns det någon här på FamiljeLiv som är från Örebro?:) MVH

  • Svar på tråden Gravida i Örebro
  • emeloi

    Bor i hallsberg och är gravid.. V 23+4.. Första barnet och jag längtar så himla mycket!

    Grattis till plusset!

  • Karin23
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 10:14:19 följande:

    Hej! 

    Jag plussade imorse på BIM-2, bor i Örebro och är 23år gammal :) 


    Hej Lina! Jag är också 23, fyller dock 24 runt midsommar, är du 92 eller 91?:) Stort grattis !! Vet känslan som smällar över när man ser resultatet :) Vänta bara tills ultraljudet vid v 13, man fattar ungefär när gravtestet får två tryck,men ändå inte, hur mycket man än läser på om allt mellan A-ö om graviditet men vid ultraljudet så såg jag hjärtat slå och hur bebisen (kön okänt) öppna och stängde munnen och kurade med händerna framför näsan, vattenfontänen var inte långt borta;)) Är i v 14 igår, du får jättegärna skriva pm till mig här inne, dessa händelsetrådar kan lätt försvinna. Kram:)
  • Karin23
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 10:14:19 följande:

    Hej! 

    Jag plussade imorse på BIM-2, bor i Örebro och är 23år gammal :) 


    Förlåt,Linda! Huvudvärk, snurrighet och trötthet är en del av vardagen ;)
  • Karin23
    emeloi skrev 2015-06-10 18:40:49 följande:

    Jag är förresten 28 år och sambon 30


    Hej! Kul att du skrev också:) härligt då är det inte evigheter kvar :) Hur känns det i din vecka? Är det första för din sambo också? Min sambo är 35 och är hans första också:) Du får jättegärna skriva pm också, eller om ni väljer att skrivs här går vilket som :) vet du vad du kommer få? Själv väntar jag och fästmannen in bf i ovetande, det känns som en härlig julklapp, som det nästintill blir då jag har bf den 8/12 :) Kram
  • emeloi

    Det är underbart att känna bebisen rumla omkring i magen och sparka. Känner den varje dag och det är en vild liten unge vi får.. Det är första barnet för oss båda.. Vi har inte tagit reda på kön, känns lite som fusk tyckte jag fast det är det egentligen inte ju, men vi ville spara det.. Vagn, babyskydd, babynest, skötbord är inhandlat. Lite kläder har vi köpt men ska åka till ullared och köpa alla smågrejer nästa vecka. Tiden går så himla fort!

  • paulinnan

    Hej! Grattis tjejer! Vad spännande denna resa är :') Jag är 22 och gravid i 17+4 med första barnet. Så skönt att tröttheten och illamåendet har lagt sig! Tiden har börjat gå lite snabbare också. V 5-12 kändes som en eeeeeevighet. Kram

  • MamaJ

    Här är en till som väntar en liten :) Bor utanför Örebro och är 27 år. Har bf nu 7/8, såå spännande! Hoppas tråden hoppar igång igen och grattis till er tjejer!

  • emeloi

    Hur mår ni allihopa nu och hur långt gångna är ni? Varit tyst här länge nu jag och sambon vi på vårt första föräldragruppsmöte igår, kändes spännande.

    Börjar kännas tungt att gå och bära, svårt så in i bomben att sova, nu börjar jag känna att det är dags för lilla livet att komma ut :-P

  • emeloi
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-28 19:23:44 följande:

    V.16, mår ganska bra :) täppt i näsan, kissnödig, törstig och huvudvärk.


    Täppt i näsan känns ju som en jättekonstig graviditetsgrej.. Men jag upplevde samma sak, började tydligen snarka dessutom :-P huvudvärk låter ju inte roligt, hoppas det blir bättre för dig snart.. Har du gjort nåt ul än?
  • lindakarlsson4380
    emeloi skrev 2015-08-29 10:46:15 följande:

    Täppt i näsan känns ju som en jättekonstig graviditetsgrej.. Men jag upplevde samma sak, började tydligen snarka dessutom :-P huvudvärk låter ju inte roligt, hoppas det blir bättre för dig snart.. Har du gjort nåt ul än?


    Japp KUB i början på augusti :) RUL 24/9 nu. Dudå? :)
  • emeloi
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-29 16:47:13 följande:

    Japp KUB i början på augusti :) RUL 24/9 nu. Dudå? :)


    Vi va inne först i v 8 för kub, det var för tidigt visade det sig så vi kom tillbaka i v 10.. Sen rul i våras.. Är i v 36 nu så snart får vi se lillplutt på riktigt
  • lindakarlsson4380
    emeloi skrev 2015-08-29 21:09:19 följande:

    Vi va inne först i v 8 för kub, det var för tidigt visade det sig så vi kom tillbaka i v 10.. Sen rul i våras.. Är i v 36 nu så snart får vi se lillplutt på riktigt


    Åh gud vad spännande, lycka till! :)
  • emeloi
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-29 21:11:36 följande:

    Åh gud vad spännande, lycka till! :)


    Tack ja det känns jättespännande och inte så nervöst som jag trodde det skulle. Allt är inhandlat och klart, så den kan gärna få masa sig ut snart tycker jag, börjar kännas tungt och jobbigt nu. Fast jag måste ändå säga att jag har älskat att vara gravid, har tyckt om att gå med magen i vädret och mysa :-P
Svar på tråden Gravida i Örebro