• Aniiee

    Spelmässan E3 2015

    Hej, hej, alla spelfanatiker... eller, ja.... jag är väl spelfanatikern i den här tråden =P

    Jag tänker göra precis som jag gjorde förra året: Sitta vaken och rapportera från presskonferenserna från E3. Jag skapar härmed årets inofficiella FL-tråd för Electronic Entertainement Expo 2015.

    Först, en kort recap från förra året. Det hinns med.

    Förra årets E3-vinnare var Sony. De hade bäst show, koncentrerade sig på vad publiken ville ha (spel....), och var nästan löjligt generösa mot indie-arenan. Och Microsoft hade väl inte riktigt kommit tillbaka från Xbone-katastrofen än. UbiSoft och EA var som förväntat. Lagom showigt och en hel del nyheter och uppdateringar.  Nintendo dök inte upp, men de hade ett kort event/presskonferens som var förinspelad. Disappointed....

    Jaja, hur som haver. 

    Årets schema ser ut som följer (svenska tider):
    Bethesta presskonferens: kl 04:00, 15/6
    Microsoft presskonferens; kl 18:30, 15/6
    EA presskonferens: kl 22, 15/6
    Ubisoft presskonferens: Midnatt 15-16/6
    Sony presskonferens: kl 03:00 16/6
    Nintendo presskonferens: kl 18:00 16/6
    Square Enix presskonferens: kl 19:00 16/6
    PC Gaming presskonferens: kl 02:00 17/6

    Förhoppningsvis är Nintendos presskonferens kort, förra året var deras event 40 minuter. Krokar det så överger jag Nintendo för Square Enix. Så det så =P

    Så, om någon vill hänga lite i tråden, diskutera, kommentera, prata om förra årets tills årets börjar, så feel free. 

    Ses imorgon bitti =)


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Svar på tråden Spelmässan E3 2015
  • Aniiee
    Nerfherder skrev 2015-06-14 21:38:44 följande:

    Glöm in Steams sommarrea!


    Hittat något intressant?

    Playstation ska väl också ha rea på spel i samband med E3, har jag för mig.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Dr Nail

    Får se om det dyker upp nåt spännande då. Alla spel jag ser fram emot just nu är antingen kickstartade eller (än så länge) imaginära (Left 4 Dead 3??). Men jag är öppen.

  • Nerfherder
    Aniiee skrev 2015-06-14 21:44:30 följande:

    Hittat något intressant?

    Playstation ska väl också ha rea på spel i samband med E3, har jag för mig.


    Jag har köpt 3 spel. Det jag var mest intresserad av var Besieged. Drnail: GTAV var det rea på första dagen, men du missade nog det.
  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2015-06-14 21:44:40 följande:

    Får se om det dyker upp nåt spännande då. Alla spel jag ser fram emot just nu är antingen kickstartade eller (än så länge) imaginära (Left 4 Dead 3??). Men jag är öppen.


    Left 4 Dead 3 kan man ju hoppas på, men jag tvivlar.
    Dr Nail skrev 2015-06-14 22:05:59 följande:

    lol jag märkte inte ens att den dragit igång, rean.


    Inte jag heller. Går inte in på steam så fruktansvärt ofta. Bara då och då och kollar på min kö.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    Nerfherder skrev 2015-06-14 22:00:35 följande:
    Jag har köpt 3 spel. Det jag var mest intresserad av var Besieged. Drnail: GTAV var det rea på första dagen, men du missade nog det.
    Sweet.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-06-14 22:22:34 följande:

    Left 4 Dead 3 kan man ju hoppas på, men jag tvivlar.Inte jag heller. Går inte in på steam så fruktansvärt ofta. Bara då och då och kollar på min kö.


    Yep. Är väl det eller nåt helt nytt från Valve. Typ de enda av dem största med ett inte helt förbrukat förtroendekapital, hos mig iaf. Så jag väntar med spänning.
  • Aniiee

    Nedräkningen börjar. 1 timme kvar tills Bethesdas presskonferens. 

    Roar mig med att se på Nintendo World Championship så länge. Ska ta en snabb dusch och värma en pizza under tiden....


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee

    Teaser till Fallout 4. Börjar bra.


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Spelmässan E3 2015