• suanna

    Engelska skolan i Huddinge

    Någon här med erfarenhet av IES i Huddinge? Min son (11) har blivit erbjuden en plats i där till hösten... och på IES i Liljeholmen.... Har läst en del här om Liljeholmen men har inte hittat något om Huddinge trots att den skolan har funnits längre. Måste bestämma snart - mycket tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Engelska skolan i Huddinge
  • Seiko83

    Har vikarierat där. Mycket stökigt på lektionerna. Ingen studiero för eleverna alls. I korridorerna är det ofta slagsmål. Jag minns att många elever sprang runt och hetsade till slagsmål samt att vissa tjejer blev tafsade på av äldre pojkar.

    Undvik!

  • RoseM

    Har haft 2 barn på Engelska Skolan, IES Huddinge är en bra skola. Många bra lärare, händer något agerar personalen omgående. Mycket nöjd!

  • bouncer

    Tyvärr lever IES Huddinge absolut inte upp till förväntningarna. Mycket stökig skola. De loxkar med att det ska vara en bra skola med ordning och reda men det är tyvärr tvärtom. Brandlarm går ofta och då måste de utrymma vilket blir väldigt störande. Kaxiga otrevliga elever. Känns som att vara i ett ghetto. Mitt barn fick höra att hon var en jävla svenne. Flyttade båda barnen därifrån. 

Svar på tråden Engelska skolan i Huddinge