• Friida11

    abort eller inte? 3de barnet :( hjälp!

    Har precis fått reda på att jag är gravid. Detta var verkligen helt oplanerat och kom som en chock. Jag och min sambo är 27 år gamla vi har 2 fantastiska barn på 2 och 4 år. Vi har precis köpt ett hus som ska byggas och bli klart för inflytt maj 2016. Problemet är då att när bebis kommer så är vi nästan mitt uppe i flytten, byte av dagis /kommun och till och med län. Hur blir de för barnen mitt i allt kaos med ett syskon att ta in på de? Och klarar vårt förhållande de? Är bara i v 5 så är ju väldigt tidigt och min första tanke var abort. Men vi vill även ha fler barn så samtidigt känns de fel att ta bort detta. Men ändå känns de rätt för de är så fel tidpunkt :( bo i hus med en mamma penning som inte alls är hög. Hur klarar vi det? Till saken hör att jag har vikariat på ett jobb som jag älskar. De pratas om fasttjänst efter vikariatet går ut i december. Men då är jag hög gravid och kommer inte få en tjänst. Alltså detta är för mkt i mitt huvud. Va säger ni? ??


    ♥ Frida Isabell 110516 ♥ Filip Robin 130307 ♥
  • Svar på tråden abort eller inte? 3de barnet :( hjälp!
  • viseversa

    Man kan ångra en abort ett helt liv men man ångrar inte sitt barn. Jag var i samma situation med nr 4 vi valde efter mycket velande att behålla och det ångrar jag inte det minsta. Hon är UUUUNderbar och bara tanken på atrt jag hade kunnat ta bort henne känns hemsk när jag ser på henne idag 2,5 år senare=)

  • viseversa
    viseversa skrev 2015-06-17 09:38:38 följande:
    Man kan ångra en abort ett helt liv men man ångrar inte sitt barn. Jag var i samma situation med nr 4 vi valde efter mycket velande att behålla och det ångrar jag inte det minsta. Hon är UUUUNderbar och bara tanken på atrt jag hade kunnat ta bort henne känns hemsk när jag ser på henne idag 2,5 år senare=)
    Eller JAG valde efter mycket velande i flera veckor att behålla. Min sambol var säker redan från start att han ville ha detta barn. det var jag som tvivlade. Vi hade ett barn som krävde massa kraft från oss föräldrar och jag oroade mig för hur det skulle gå med 4 barn. Vi bodde för litet vi hade itne fått en större lägenhet heller. Vi kände itne att vi hade råd jag ville itne vara vaken på nätterna med ett spädbarn igen. tänk om barnet får kolik tänk om jag inte klarar det tänk om vi får bo här i den här jävla trean med 4 barn i flera ÅR. kan säga att ALLT det där fixade sig. det var bara en fas i livet. Vi flyttade till en 5a och visst var det rörigt men nu är flytten över och livet flyter på.
  • Friida11

    Låter härligt :) Ja de är de jag tänker man kan ångra en abort men aldrig ett barn. Men jag är så rädd då jag mådde svin dåligt grav nr 2 och vill inte att barnen ska lida av att jag inte orkar nånting :( Samtidigt som jag känner mig redo så gör jag de ändå inte. Jag vet inte. 

    Det suger att man ska behöva välja mellan matriella ting och barn, de ska inte behöva vara så. Att man måste välja bort ett barn pgr av ekonomin eller andra matriella ting. 

    Min 2 åring verkligen ÄLSKAR bebisar och han skulle bli så glad att få en egen bebis å gosa med :D Bara den tanken gör mig varm i hela hjärtat :( 


    -
  • Anonym (?)

    Varför skyddar ni er inte om ni inte vill ha fler barn just nu?

  • Anonym (Nr3?)

    Hur gick det till slut Frida? Är i samma sits som du just nu. Kram

Svar på tråden abort eller inte? 3de barnet :( hjälp!