• Anonym (förvi­rrande­)
    Äldre 17 Jun 18:35
    40132 visningar
    168 svar
    168
    40132

    Är min dejt intresserad eller inte?

    Jag har träffat en kille ett par gånger och första gången vi sågs var han helt betagen av mig, påpekade hur bra allt kändes för att vi hade så mycket gemensamt, sa att jag var väldigt fin osv. Vi var med varandra i nästan ett dygn för han ville inte gå hem (och det ville inte jag heller att han skulle göra). Vi låg och myste konstant, åt middag och skrattade ihop. Ett par dagar senare sågs vi igen och det kändes bra men det var inte riktigt lika intensivt som gången innan. Vi myste i alla fall/hade sex och sov med varandra, han klev upp och gjorde frukost åt mig innan jag skulle iväg till jobbet och sen kramande han om mig och sa den klassiska "vi hörs". Bara det att han endast kramade mig fick mig att fundera för gången innan fick jag en kyss innan vi skiljdes åt och han sa att vi måste se till att ses igen. Sen det här med "vi hörs"... Är det en diss? Fick en dålig känsla (men sen är jag överanalyserande och nojjig också).

    Jag skickade ett sms igår kväll om en grej vi hade skrattat åt tillsammans och trodde att jag skulle få någon slags respons även fast det inte var någon fråga, men inget. Från första dagen vi sågs har han varit väldigt aktiv med sms, vi har skrivit till varandra hela dagarna och nu ingenting? Jag har levt i ett lyckorus och nu gör det så ont att han inte hör av sig! Det känns så konstigt att han skulle dumpa mig nu när det är han som har varit mest på och har varit hur gullig som helst.

    Till historien hör att han gjorde slut med sitt ex för inte alls länge sen (ett par månader sen tror jag). Jag vet inte om han vill ha henne tillbaka.. Det har inte verkat så när han har varit med mig men han har däremot nämnt att det är jobbigt att hon har kvar lite grejer i lägenheten. Han har även ett barn från ett tidigare förhållande och jag vet inte om han drar sig för att dra in ännu en ny tjej i hans barns liv? Det känns oerhört märkligt att han inte hör av sig i alla fall, tror inte att han bara skulle sluta höra av sig sådär. Okej, det har knappt gått ett dygn, men ändå. Blir lite orolig då han har svarat på en gång förut. Jag har knappt kunnat koncentrera mig på jobbet idag för att jag såå gärna vill att han hör av sig och sitter och fantiserar ihop både det ena och det andra. Hans Facebook var även borttagen idag (är inte vän med honom där än, men jag kollar på hans profil ibland..) Tror dock inte att det har med mig att göra, det vore ju väldigt märkligt. 

    Vad tror ni försiggår i hans huvud? Vad ska jag göra? Min tanke var att låta honom vara den här veckan och om han inte har hört av sig innan måndag så tänkte jag föreslå att vi ses någon dag den veckan? (han har barnfri vecka då). Men det är så plågsamt att inte veta :( Vill inte slänga iväg ett till sms heller, det sista jag vill göra är att skrämma iväg honom eller vara för på.

  • Svar på tråden Är min dejt intresserad eller inte?
  • Anonym (lurv)
    Äldre 17 Jun 18:39
    #1

    Läste något på facebook om att telia har problem med sitt nät, dock är jag inte riktigt säker på vad - är du säker på att han har fått smset?

  • Anonym (#1)
    Äldre 17 Jun 18:42
    #2

    Det är otroligt jobbigt att oroa sig sådär som du gör (jag har linkande erfarenheter). Jag tror att det bästa vore om du hade is i magen ett tag och ser vart det hela tar vägen. Det skulle kunna vara så lätt att han bara behöver lite tid för sig själv.

  • Anonym (#1)
    Äldre 17 Jun 18:45
    #3
    Anonym (lurv) skrev 2015-06-17 18:39:08 följande:

    Läste något på facebook om att telia har problem med sitt nät, dock är jag inte riktigt säker på vad - är du säker på att han har fått smset?


    Även detta, det skulle kunna vara så att hans telefon t.o.m. gått sönder och att det finns en naturlig anledning till att han inte hört av sig.

    Det där med kramen och "vi hörs" är svårare, men jag tycker inte att du ska försöka läsa ut något speciellt av det. Det kan betyda det ena, likaväl som att det kan betyda det andra. Han skulle t.ex. kunnat säga det av vana eller något annat och kanske även själv kommit på att det var konstigt i efterhand men inte sagt något. En kram eller en kyss, båda är intima på sitt vis och för vissa personer så betyder kramen mer än kyssen, så återigen, försök att ha is i magen och avvakta lite.
  • Anonym (hm)
    Äldre 17 Jun 18:50
    #4

    Ja, jag tycker att det låter som att du har blivit dissad. Fast samtidigt, alla vill kanske inte ha så tät kontakt även om man tycker att man har nåt bra på gång. Har han sitt barn den här veckan är det kanske bara naturligt att han inte har tid för dig (även om ett enkelt sms för bekräftelse kostar ganska lite!!).

    Försök att höra av dig en eller två gånger till, får du inte kontakt då tycker jag att du ska ligga lågt tills han själv hör av sig. Sen får ni väl prata om vad det är ni har på gång och liksom synka era förväntningar, så att du vet vad du kan vänta dig av honom.

  • Anonym (förvi­rrande­) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 18:56
    #5
    Anonym (lurv) skrev 2015-06-17 18:39:08 följande:

    Läste något på facebook om att telia har problem med sitt nät, dock är jag inte riktigt säker på vad - är du säker på att han har fått smset?


    Det var väl bara något med IPTV? Vet inte om det blev skickat, han har en annan mobil än mig så det syns inte om det är levererat. Även om det inte skulle blivit skickat så tycker jag att han borde ha hört av sig något, med tanke på hur mycket han har hört av sig innan.
  • Anonym (förvi­rrande­) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 19:04
    #6
    Anonym (#1) skrev 2015-06-17 18:45:37 följande:
    Även detta, det skulle kunna vara så att hans telefon t.o.m. gått sönder och att det finns en naturlig anledning till att han inte hört av sig.

    Det där med kramen och "vi hörs" är svårare, men jag tycker inte att du ska försöka läsa ut något speciellt av det. Det kan betyda det ena, likaväl som att det kan betyda det andra. Han skulle t.ex. kunnat säga det av vana eller något annat och kanske även själv kommit på att det var konstigt i efterhand men inte sagt något. En kram eller en kyss, båda är intima på sitt vis och för vissa personer så betyder kramen mer än kyssen, så återigen, försök att ha is i magen och avvakta lite.
    Ja jag avvaktar och ser om han hör av sig något snart.. Jag får för mig det värsta, att det skulle hänt något allvarligt eller att han bara kom på att han fortfarande är kär i sitt ex. Hatar att leva i ovisshet! Jag blir nästan helt paralyserad och kan inte göra någonting, knappt äta. Om han inte vill träffas mer så borde han väl vara snäll och säga det? Han känns som en ärlig och sympatisk kille. Har träffat två av hans vänner och de sa att han bara pratar om mig hela tiden.. 
  • Anonym (hm)
    Äldre 17 Jun 19:10
    #7
    Anonym (förvirrande) skrev 2015-06-17 19:04:25 följande:
    Ja jag avvaktar och ser om han hör av sig något snart.. Jag får för mig det värsta, att det skulle hänt något allvarligt eller att han bara kom på att han fortfarande är kär i sitt ex. Hatar att leva i ovisshet! Jag blir nästan helt paralyserad och kan inte göra någonting, knappt äta. Om han inte vill träffas mer så borde han väl vara snäll och säga det? Han känns som en ärlig och sympatisk kille. Har träffat två av hans vänner och de sa att han bara pratar om mig hela tiden.. 
    Han kanske bara har djävulskt mycket att göra på jobbet och håller på att dö av stress, så här strax innan semestern. Så tygla dina känslor, för om han snappar upp att du nojjar lägger du sten på bördan. Förr eller senare får du visshet!
  • Anonym (förvi­rrande­) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 19:10
    #8
    Anonym (hm) skrev 2015-06-17 18:50:58 följande:

    Ja, jag tycker att det låter som att du har blivit dissad. Fast samtidigt, alla vill kanske inte ha så tät kontakt även om man tycker att man har nåt bra på gång. Har han sitt barn den här veckan är det kanske bara naturligt att han inte har tid för dig (även om ett enkelt sms för bekräftelse kostar ganska lite!!).

    Försök att höra av dig en eller två gånger till, får du inte kontakt då tycker jag att du ska ligga lågt tills han själv hör av sig. Sen får ni väl prata om vad det är ni har på gång och liksom synka era förväntningar, så att du vet vad du kan vänta dig av honom.


    Åh hoppas inte! Nej jag kan absolut förstå att han tycker att vi inte behöver höras hela dagarna, men han kan väl svara något på mitt sms i alla fall. Eller så tänker han att jag bara kommer fortsätta skicka sms då och att han inte orkar det just nu? Ingen aning.. När jag har slutat skriva tidigare så har han istället ställt en fråga så det inte är inte som att jag har varit för på. 
  • Anonym (lurv)
    Äldre 17 Jun 19:12
    #9
    Anonym (förvirrande) skrev 2015-06-17 19:04:25 följande:
    Ja jag avvaktar och ser om han hör av sig något snart.. Jag får för mig det värsta, att det skulle hänt något allvarligt eller att han bara kom på att han fortfarande är kär i sitt ex. Hatar att leva i ovisshet! Jag blir nästan helt paralyserad och kan inte göra någonting, knappt äta. Om han inte vill träffas mer så borde han väl vara snäll och säga det? Han känns som en ärlig och sympatisk kille. Har träffat två av hans vänner och de sa att han bara pratar om mig hela tiden.. 
    De där låter safe i mina öron - han kommer att höra av sig med en anledning om han pratar med sina vänner om dig :)
  • Anonym (hm)
    Äldre 17 Jun 19:13
    #10
    Anonym (förvirrande) skrev 2015-06-17 19:10:55 följande:
    Åh hoppas inte! Nej jag kan absolut förstå att han tycker att vi inte behöver höras hela dagarna, men han kan väl svara något på mitt sms i alla fall. Eller så tänker han att jag bara kommer fortsätta skicka sms då och att han inte orkar det just nu? Ingen aning.. När jag har slutat skriva tidigare så har han istället ställt en fråga så det inte är inte som att jag har varit för på. 
    Jag håller med om att det är enkelt att svara på ett sms, men gud vet hur han har det just nu. Han kommer säkert att höra av sig förr eller senare.
Svar på tråden Är min dejt intresserad eller inte?