• liizz83

    Hjälp!!

    Har idag haft träff med en förlossningsläkare för att prata förlossning och ev snitt då jag nu under andra graviditeten blivit så rädd för förlossningen.

    Borde inte vara rädd då min första förlossning gick jättebra.

    Var tidigare helt inställd på att jag ville ha snitt den här gången men nu efter att ha pratat om riskerna så vill jag nog inte riskera problem med läkning o sånt så jag inte kan lyfta min dotter på 13 månader på lång tid.

    Hur har ni andra med förlossningsrädsla bearbetat och tagit er igenom de??

  • Svar på tråden Hjälp!!
  • emeliienicole

    Hej!


    Jag var så himla rädd inför förlossningen så att jag grät varenda dag i 10 veckor, jag ville inte prata om någonting annat än förlossningen och jag ville bara höra någon säga "det gör inte ont alls", men såklart så fick jag ju aldrig höra det...


    Sent under graviditeten (v.38) fick jag veta att bebisen låg i säte och jag fick göra kejsarsnitt, då blev jag väldigt ledsen eftersom jag nu bestämt ville känna smärta, jag ville verkligen föda. Så med andra ord, efter mycket stöttning från familj och vänner så släppte rädslan. hoppas det går bra för dig, lycka till :)

  • L0tten

    Jag blev igångsatt samma dag jag hade 40 veckors kontrollen pga för lite fostervatten. Låg 3 dygn utan att nåt hände, stod stilla på 7 cm i 1,5 dygn så de valde att snitta mig. Var alltså inget akut snitt och jag minns hur glad jag blev när de kom in o sa att de vill avbryta försöken med igångsättningen och snitta mig. Det jag vill komma fram till är att mitt snitt var så otroligt bra, trots att jag fick en liten infektion efteråt som försvann med antibiotika men det var inte ett dugg farligt alls.

    När de förberedde mig på operationsbordet så låg jag och log, skrattade och var så ivrig i att få träffa min son.

    Finns inget med förlossningen jag inte gillade, mer än att det var jobbigt att ha träningsvärk i magen nåndag efteråt men så värt det :)

Svar på tråden Hjälp!!