• Anonym (Hon)
    Äldre 18 Jun 00:43
    8406 visningar
    14 svar
    14
    8406

    Vill ha det skönt. Rekommenderar du We-Vibe eller Lelo (ida)?

    Skulle ni kunna hjälpa mig, jag vill köpa en lelo (den för klitoris och g- punkten, vet inte om det finns flera sorter än "Ida") eller en We-Vibe.

    Är det någon som har testat båda eller i alla fall kan tipsa om någon?

    Vill veta om den är prisvärd, skön för båda, vem har uppskattat den mest?

    Är den skön att ha för sig själv?

    Om ni har testat båda, vilken är den mjukaste, böjligaste och kraftfullaste av de jag nämnde?

    Vad tycker du?

    Något annat att tänka på när jag ska köpa sexleksak, material osv? Är ändå ganska mycket pengar, så hoppas på bra tips!

  • Svar på tråden Vill ha det skönt. Rekommenderar du We-Vibe eller Lelo (ida)?
  • Äldre 18 Jun 09:39
    #1

    We-vibe har vi testat. Vi tyckte att den mest var bökig, men jag vet att vissa älskar den. Min fru är inte så mycket för vibrationer utan behöver mera smek.
    Men som sagt, vissa älskar den. Men det tillför ju inte mannen något.
    Tyvärr blev det dyra lärpengar - men hellre det än dö nyfiken.Skrattande
    (Nu ligger en Magic Wand o väntar på testkörning...)

  • Äldre 18 Jun 09:44
    #2

    Magic wand  säger jag med. Har du råd köp Lelos stora perfekt om man vill slitta sladdar. Kraftig vibb eller lätt väljer man själv genom hur hårt man trycker.

    Men är du inne på mindre så säger jag köp alltid lelo. Visst lite dyrare men ack så bra garanti och gedigna grejer.

  • Anonym (kvinn­a 50 år)
    Äldre 18 Jun 09:54
    #3

    Lelos har jag , många sköna stunder med.

  • Äldre 18 Jun 10:01
    #4

    Lelos Soraya är mycket trevlig med.


     
  • Anonym (kvinn­a 50 år)
    Äldre 18 Jun 10:07
    #5

    Den har jag inte provat!!!

  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 11:41
    #6

    Magic wand, menar ni smart wand? Det är på lelo hemsida som jag tittar runt. Och hjälp (en del hade jag nog i alla fall behövt någon skiss till hur de fungerar).

    Hur är  Soraya? Förstår ju inte om den är till för utsida el insida. En djungel av saker och klurig design, haha

  • Äldre 18 Jun 11:52
    #7
    Anonym (Hon) skrev 2015-06-18 11:41:36 följande:

    Magic wand, menar ni smart wand? Det är på lelo hemsida som jag tittar runt. Och hjälp (en del hade jag nog i alla fall behövt någon skiss till hur de fungerar).

    Hur är  Soraya? Förstår ju inte om den är till för utsida el insida. En djungel av saker och klurig design, haha


    "Magic Wand" är det vedertagna namnet på den typen av leksak, "Smart Wand" är  LELO:s namn på deras egen produkt. LELO:s "Smart Wand" är alltså en typ av "Magic Wand" Skrattande
    Lätt som en plätt..
  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 12:22
    #8
    Anders 386 skrev 2015-06-18 11:52:32 följande:

    "Magic Wand" är det vedertagna namnet på den typen av leksak, "Smart Wand" är  LELO:s namn på deras egen produkt. LELO:s "Smart Wand" är alltså en typ av "Magic Wand"

    Lätt som en plätt..


    Nä jätterörigt :p Vilken är det ni ska testa då? Kan ni skynda er och recensera här sen :)
  • Äldre 18 Jun 13:04
    #9
    Anonym (Hon) skrev 2015-06-18 12:22:47 följande:
    Nä jätterörigt :p Vilken är det ni ska testa då? Kan ni skynda er och recensera här sen :)
    Sök på FL, det finns några trådar om "Magic Wand".
    Det finns många att välja på, men efter vad jag läst i tester o så tror jag att "Fairy Magic Wand" är ett ganska säkert kort. Det finns diverse billiga kopior - men dom skulle iaf jag tveka på att köpa.  Jag tror också att man ska köpa en nätdriven för att man ska få riktigt starka vibrationer.  Själv köpte jag en "Sinful Magic Wand" som är Sinful:s "egen" modell  - men jag tror egentligen att det är exakt samma som "Fairy", dom ser identiska ut förutom färgen.
    Men den har legat i en låda hemma ett tag, jag har fegat lite med att ta fram den. Min fru är lite skeptisk mot att handla nya sexprylar, alltid lite nervös för hennes reaktion, jag skäms lite.. Det är så ofta vi blivit besvikna på sexleksaker. Men man måste ju testa, jag vill inte dö nyfiken.Skrattande Jag har testat den själv - den funkar bra även för killar.
  • Äldre 18 Jun 13:10
    #10
  • Äldre 18 Jun 15:17
    #11
    Anders 386 skrev 2015-06-18 13:10:58 följande:

    www.sinful.se/kvinnor/guider/sa-har-valjer-du-ratt-magic-wand


    Haft 2 st fairys som brunnit upp mellan bena på min fru så nja den går bort. iofs va det turbo varianten som brann men ändå :D
  • Äldre 18 Jun 15:23
    #12

    Citera lite fel där men skit samma.

    Finns som sagt en uppsjö av varianter den mest kända är väl Hitachi´s
    Som är bra finns dock bara som 110v orginal.

    Sen fanns förut Adam and eve som va riktigt bra bland dom bästa jag ägt den överlevde dock bara 5 år sen så skrammla den sönder :D

    Äger nu tror jag 5 olika wands. Alla är bra på sitt sätt.

    Till kvinna50 Soraya är för vaginan och flärpen för klitoris 
    Alt vänder man på den och sätter flärpen i röven. Funkar det med och är uppskattat.

  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 04:01
    #13

    Nu har jag tittat lite mer på vad det är ni menar men undrar ändå, finns det sådana som även går att ha i sig som dildo? De jag såg verkar inte fungera så alls, eller?

    Jag var ju inne på de där "två i ett" g-punkt & klitoris.

    Anders -Hade varit spännande om min pojkvän köpte lite sexleksaker så länge ekonomin inte blir lidande så.

    TestaLite- Brinna upp?! Hjälp vad läskigt, var det de med sladd el batteridrivna? Ska titta på de du nämnde sen

  • Äldre 19 Jun 11:24
    #14
    Anonym (Hon) skrev 2015-06-19 04:01:14 följande:

    Nu har jag tittat lite mer på vad det är ni menar men undrar ändå, finns det sådana som även går att ha i sig som dildo? De jag såg verkar inte fungera så alls, eller?

    Jag var ju inne på de där "två i ett" g-punkt & klitoris.

    Anders -Hade varit spännande om min pojkvän köpte lite sexleksaker så länge ekonomin inte blir lidande så.

    TestaLite- Brinna upp?! Hjälp vad läskigt, var det de med sladd el batteridrivna? Ska titta på de du nämnde sen


    Sladd. Ja lite otäckt när det luktar bränt säger poff och så kommer det ett rök moln ur maskinen :D

    Sitter ju överbelasnings skydd i dom men lite otäckt är det allt.
Svar på tråden Vill ha det skönt. Rekommenderar du We-Vibe eller Lelo (ida)?