• Stor_familj

    2 hinnsäckar 1 foster?

    För cirka 2 veckor sen fick jag smärta i magen och en liten blödning.

    Smärtan avtog snabbt och blödde inte mycket.

    Detta hände en lördag på måndagen va jag på ett vul, ( på en privat klinik) då kunde dom endast se en hinnsäck och en gulesäck.

    Fick en ny tid för vul 2 veckor senare som jag va på igår.

    Då såg man 2 hinnsäckar men bara 1 foster men hjärta som slog.

    Den ena säcken såg tom ut sa läkaren.

    Jag är osäker på min sista mens men hade räknat till att jag va i 7+6 igår.

    Enligt läkaren va jag i 6+4 och som sagt jag är osäker på sista mensen så hon kan absolut ha rätt.

    Har läst mycket om detta med 2 hinnsäckar oxh va ett foster och förstår att det är ganska vanligt att den ena tillbakabildas eller kanske jag fick ett missfall med den ena?

    Hur som helst så när jag har läst om dom som har varit med om att den ena tillbaka bildas så har den tomma hinnsäcken varit mindre än den med foster i.

    Men på mig va dom lika stora.

    Hon sa att de återstår att se om det är en eller 2 när du går på RUL

    Känns outhärdligt att vänta ända tills dess att få veta..

    Förstår att ni inte kan veta men är det nån som har några erfarenheter kring detta?

    Tänkt främst på att hinnsäckarna va lika stora.

    Era spontana tankar?

  • Svar på tråden 2 hinnsäckar 1 foster?
  • En PantherTant

    Boka vul privat någon annanstans, alla kan ju inte vara stängda. För ultraljud är enda sättet få svar.

    Med mina tvillingar syntes i vecka 7: 2 hinnsäckar men bara ett hjärta. I vecka 9 syntes 2 hjärtan. Visste exakt hur gamla fostren var, pga ivf. Ändå utvecklades de olika snabbt första tiden. Dessutom är det svårare för läkare se med tvillingar, de är ovanare på det och det är svårt få bra bild

  • En PantherTant

    Boka vul privat någon annanstans, alla kan ju inte vara stängda. För ultraljud är enda sättet få svar.

    Med mina tvillingar syntes i vecka 7: 2 hinnsäckar men bara ett hjärta. I vecka 9 syntes 2 hjärtan. Visste exakt hur gamla fostren var, pga ivf. Ändå utvecklades de olika snabbt första tiden. Dessutom är det svårare för läkare se med tvillingar, de är ovanare på det och det är svårt få bra bild

  • Stor_familj

    Vi har tyvärr inga fler privata kliniker i stan.
    Och kvinnokliniken här , där blir man i princip alltid avvisad.

  • Linn88

    Min första graviditet fick jag reda på att jag väntade tvillingar i v 17.

    Min andra graviditet började jag blöda i v 6+2. Trodde jag fick missfall . När jag kom in hade jag 2 fostersäckar som var lika stora . I den enda var där ngt och den andra tom .
    Men såg inget hjärta .
    Fick tid en vecka senare och då slog hjärta i den ena och del andra hade då krympt och var tom .
    I flesta fall tar kroppen hand om den tomma säcken och den andra fortsätter växa . Så blev det för mig , en lyckad graviditet trots missfall på en tvilling .

Svar på tråden 2 hinnsäckar 1 foster?