• Äldre 20 Jun 09:41
    8070 visningar
    51 svar
    51
    8070

    Sen abort

    Hej! Någon som gjort sen abort ( OBS egna upplevelser). Hade jag nu varit i en tidig graviditet hade jag gjort abort med hänsyn till tid och ork till mina barn jag redan har. Nu blir det i så fall en sen abort vilket jag inte vet hur det påverkar mig i framtiden. Det är svårt. Jag står mellan att genomgå en graviditet utan glädje eller göra abort.

    Abortmotståndare undviks i denna tråd.

  • Svar på tråden Sen abort
  • Anonym (Sofi)
    Äldre 20 Jun 10:06
    #1

    Man överlever det,men man glömmer inte det i sitt liv.

  • Anonym (???)
    Äldre 20 Jun 11:08
    #2

    Hur många trådar ska du starta? En varje dag eller?? Ju längre du väntar ju svårare och jhobbigare blir det. Du kommer får FÖDA fram ett foster som ser ut som en liten människa. Dom kan dessutom leva när dom kommer ut. Är du beredd på detta? varför väntade du så länge med en ev abort??

  • Anonym (rutan­)
    Äldre 20 Jun 11:41
    #3

    jag gjorde abort i vecka 12, antar att det räknas som sen abort eftersom jag hamnade ligga in på självaste julafton:p 
    Det gjorde ont och så, men desto mera var det inte, såg inget foster som vissa pratar om och sånt. och p.g.a. mina omständigheter i livet, så var jag bara lättad efteråt. för jag visste att jag hade gjort rätt val. 

  • Anonym (???)
    Äldre 20 Jun 11:47
    #4
    Anonym (rutan) skrev 2015-06-20 11:41:41 följande:
    jag gjorde abort i vecka 12, antar att det räknas som sen abort eftersom jag hamnade ligga in på självaste julafton:p 
    Det gjorde ont och så, men desto mera var det inte, såg inget foster som vissa pratar om och sånt. och p.g.a. mina omständigheter i livet, så var jag bara lättad efteråt. för jag visste att jag hade gjort rätt val. 
    Ts är i v 14-15 mao betydligt senare än v 12.
  • Anonym (rutan­)
    Äldre 20 Jun 12:25
    #5
    Anonym (???) skrev 2015-06-20 11:47:12 följande:
    Ts är i v 14-15 mao betydligt senare än v 12.
    hur vet du det? jag läste inte det i alla fall nånstans? får man ens göra abort så sent?? det visste inte jag:p trodde vecka 12 var i senare laget...
  • Anonym (???)
    Äldre 20 Jun 12:27
    #6
    Anonym (rutan) skrev 2015-06-20 12:25:34 följande:
    hur vet du det? jag läste inte det i alla fall nånstans? får man ens göra abort så sent?? det visste inte jag:p trodde vecka 12 var i senare laget...
    För att ts har startat flera likadana trådar i flera dagar nu. Där skriver hon att hon är i v 14-15. Och ja det är fri abort till v 18(17+6) i Sverige utan någon anledning men som sagt då får man gå igenom en förlossning.
  • Anonym (rutan­)
    Äldre 20 Jun 12:29
    #7

     


    Anonym (???) skrev 2015-06-20 12:27:31 följande:
    För att ts har startat flera likadana trådar i flera dagar nu. Där skriver hon att hon är i v 14-15. Och ja det är fri abort till v 18(17+6) i Sverige utan någon anledning men som sagt då får man gå igenom en förlossning.
    janå. då e hon ju tydligen bara dum i huvudet då. :p
  • Anonym (Sofi)
    Äldre 20 Jun 13:22
    #8

    Skulle inte rekommendera sen abort,finns risker och man bär med det hela livet,,

  • Äldre 20 Jun 20:56
    #9

    Ja de kanske blivit för många trådar. Kanske skulle "puffat" istället. Är ny här så jag får be så mycket om ursäkt om Det inte varit passande. Ja jag har passerat v12 och närmar mig v14 och att det blivit som det blivit finns det orsaker till. Hade bara hoppats på att någon ville dela med sig av sina erfarenheter/upplevelser.

  • Anonym (???)
    Äldre 20 Jun 21:00
    #10
    Tvivlare skrev 2015-06-20 20:56:01 följande:

    Ja de kanske blivit för många trådar. Kanske skulle "puffat" istället. Är ny här så jag får be så mycket om ursäkt om Det inte varit passande. Ja jag har passerat v12 och närmar mig v14 och att det blivit som det blivit finns det orsaker till. Hade bara hoppats på att någon ville dela med sig av sina erfarenheter/upplevelser.


    Men du har ju fått svar i dina tidiga trådar. Vad mer vill du veta? Att det är smärtfritt och att fostret bara är 3mm stort och inte set ut som ett barn och att du kommer blöda som en mens och inte må psykiskt dåligt efteråt? Sorry men skulle vi säga detta skulle vi ljuga. En sen abort är ett helvete.
Svar på tråden Sen abort