• Marri93

    hur startade din förlossning? :)

    Hej! Som rubriken lyder.

    Igår gick min slempropp. Den har lossnat i omgångar lite grann sådär. Men igår gick jag och kissa ställde mig upp och det klicka till mellan benen och bubbla. Satte mig ner och torka mig igen och det kom MASSA slem. Förlossningen sa det är slemproppen, så det är bara vänta.

    Har kört några naturliga starta förlossningen sätt som kan funka om kroppen är redo ^_^ gick på långpromenad med sambon kom hem och behövde göra nummer 2, normalt.

    La mig och vila och fick ont i magen, det högg och drog och höll i ganska länge! (Har inte haft sammandragningar eller förvärkar jag märkt på fleeeera veckor) så jag tänkte tjohoo! Det höll på till och från och drog neråt. Nu behövde Jag göra nummer två IGEN. Och var fruktansvärt lös i magen!

    Har ju hört det kan hända innan :D

    Nu väntar jag, otåligt.

    Så säg mig. Hur har erat börjat?

  • Svar på tråden hur startade din förlossning? :)
  • fluu

    Vattnet sa splash med en himla fart. Lyckligtvis hade jag precis hunnit resa mig ut soffan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gruvan

    Vattnet gick och 20 min senare började värkarna. 1,5 timme senare hade jag så ont i magen, både för att jag behövde gå på toa och för att värkarna var hemska. Gick på toa och tömde mig helt och sen åkte vi till förlossningen eftersom jag knappt hade någon värkvila. Var öppen 8 cm när jag kom in, fick epidural och 4 timmar senare var sonen född!

    Låter ju verkligen som att det är på gång för din del även om det kan dröja flera dagar innan det sätter igång på riktigt. Men jag håller tummarna för att det kommer igång ordentligt nu! Lycka till!

  • gruvan
    fluu skrev 2015-06-20 20:04:20 följande:

    Vattnet sa splash med en himla fart. Lyckligtvis hade jag precis hunnit resa mig ut soffan.


    Var samma för mig. Inga känningar innan utan jag reste mig ur sängen för att gå på toa och då var det som om nån släppte en gigantisk vattenballong mellan benen på mig!
  • fluu
    Marri93 skrev 2015-06-20 20:08:11 följande:
    Inga känningar innan? Sa det bara splosh? :o
    Inte direkt. Jag tyckte att jag hade lite vattniga flytningar just den natten, men ingen smärta, slempropp eller så.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Malima

    Värkar båda gångerna! Märkte inte av slemproppen och hinnorna fick de spräckað???

  • Guapa

    Slemproppen gick på torsdagen. Värkarna började komma regelbundet strax därefter. Natten till tisdagen veckan därefter åkte jag in till förlossningen för att få en sovdos då jag inte sovit på fyra nätter pga värkar. Då var jag redan 7 cm öppen och fick stanna :) Bebis kom 9 tim senare. Väldigt långdragen värkprocess mao, jag kände aldrig skillnad på förvärkarna och de "riktiga" värkarna.

  • Babymama

    Min första förlossning började med att slemproppen gick, och sen började vattnet sippra nån timme senare. Vilade och väntade och märkte att mer vatten rann när jag låg ner, inga kaskader dock. Hade sammandragningar som kändes som mensvärk då och då. Inget regelbundet eller smärtsamt. Fick åka in till förlossningen fyra timmar efter det, för att dottern inte var fixerad, och väl där kom värkarna igång av sig själv. Vår dotter föddes fyra timmar efter att det började göra ont, så det var smidigt och bra :)

  • ostpaj

    Jag vaknade kl 4 på min första föräldrarlediga dag efter att ha slutat jobba.

    La mig och tittade på film, gick och kissade och la mig igen. Klockan var 6 och det kändes en varm vätska mellan låren medan jag tittade på filmen. Tänkte, jag kan ju inte kissa? Jahaaaa, vattnet!

    2 dagar senare blev jag igångsatt eftersom inget mer hände.

  • mammasofie
    Marri93 skrev 2015-06-20 19:56:58 följande:

    Hej! Som rubriken lyder.

    Igår gick min slempropp. Den har lossnat i omgångar lite grann sådär. Men igår gick jag och kissa ställde mig upp och det klicka till mellan benen och bubbla. Satte mig ner och torka mig igen och det kom MASSA slem. Förlossningen sa det är slemproppen, så det är bara vänta.

    Har kört några naturliga starta förlossningen sätt som kan funka om kroppen är redo ^_^ gick på långpromenad med sambon kom hem och behövde göra nummer 2, normalt.

    La mig och vila och fick ont i magen, det högg och drog och höll i ganska länge! (Har inte haft sammandragningar eller förvärkar jag märkt på fleeeera veckor) så jag tänkte tjohoo! Det höll på till och från och drog neråt. Nu behövde Jag göra nummer två IGEN. Och var fruktansvärt lös i magen!

    Har ju hört det kan hända innan :D

    Nu väntar jag, otåligt.

    Så säg mig. Hur har erat börjat?


    har två barn,
    Med första barnet gick slemproppen på kvällen den 8e oktober. Fick sedan värkar vid 18 den 9e oktober, sedan föddes han på natten mellan 9e och 10e oktober, 03.17 :)

    Andra barnet så gick slemproppen 11.00 den 14e mars, fick värkar 22.00 och hon är född 02.26 :)

    Med båda barnen så "tömde magen" sig själv innan på det sättet du beskriver ;)
Svar på tråden hur startade din förlossning? :)