• Äldre 20 Jun 22:59
    17215 visningar
    251 svar
    251
    17215

    Funderingar på ett fjärde barn

    Hej!

    Jag har sökt och letat men bara hittar några inaktiva trådar om ämnet. Så jag skapar en ny.

    Jag har ända sedan jag själv var barn velat ha många barn. Det har liksom varit något självklart för mig hela tiden. Så när jag blev oplanerat gravid när jag var 19 år fanns det aldrig några tvivel. Sonen är nu strax tio år och han fick även en lillebror knappt två år senare. Efter yngste sonen var jag ensamstående och studerade (och jobbade). Jag träffade min nuvarande man och för tre år sedan fick vi en dotter.

    Min man har varit med sen sönerna var väldigt små och har alltid behandlat dem som sina egna. Dock har vi dem varannan vecka bara, till min stora sorg. Men det fungerar bra. Varannan vecka är vi alltså en hyffsat stor familj med tre barn och varannan vecka är vi en liten familj. Varannan vecka blir minstingen ensam med oss då hon uttrycker stor saknad för bröderna. Det har hon gjort rätt länge. Visst är det mysigt när vi är ensamma, men vi saknar såklart resten.

    Angående barn och barnantal då. Min man har alltid sagt att han är nöjd om jag är nöjd. Senare tid har vi pratat om att skaffa en till. Det känns dock som att man generellt sett anser att fyra barn liksom är ett barn över normen. Folk struntar jag väl i egentligen. Men det har varit många funderingar. Hinner vi med en till? Varje helg och kväll har barnen aktiviteter (då har bara de två äldsta varsin aktivitet). Men vi trivs. Det är fullt upp nästan hela tiden. Eller varannan vecka iaf. Och jag vet om att jag kommer att ångra mig om vi inte försöker. Det vi tänkt på förutom tid är semestrar osv. Men det är redan rätt dyrt m tre barn...

    Jag ville bara babbla av mig. Är det fler i samma sits? Kanske med barn m växelvis boende osv?

    Jag har läst att der var ngn som att det är bättre med fyra barn än tre då mellanbarnet inte faller i kläm på samma sätt som med tre barn.

  • Svar på tråden Funderingar på ett fjärde barn
  • Äldre 21 Jun 00:15
    #1

    Hej vad skönt att höra att vi är inte den enda som vill ha flera barn.

    Vi har 2 pojkar och en flicka Dom är 10 ,8 och 6 år gammala jag skulle gärna ha en sister till min töss. Jag blir 35 i Juli.

  • Äldre 21 Jun 09:21
    #2
    Blessed Kids skrev 2015-06-21 00:15:58 följande:

    Hej vad skönt att höra att vi är inte den enda som vill ha flera barn.

    Vi har 2 pojkar och en flicka Dom är 10 ,8 och 6 år gammala jag skulle gärna ha en sister till min töss. Jag blir 35 i Juli.


    Vad kul! Dina killar är nästan precis i ålder med mina! Så kan jag också känna. Det hade varit mysigt med en liten tjej till haha. Men mannen vill gärna ha en son. Det kan jag förstå. Killarna har liksom sin pappa och min sambo är typ det närmaste man kan komma därefter. Men därefter..
  • Äldre 21 Jun 09:22
    #3
    Blessed Kids skrev 2015-06-21 00:15:58 följande:

    Hej vad skönt att höra att vi är inte den enda som vill ha flera barn.

    Vi har 2 pojkar och en flicka Dom är 10 ,8 och 6 år gammala jag skulle gärna ha en sister till min töss. Jag blir 35 i Juli.


    Vad kul! Dina killar är nästan precis i ålder med mina! Så kan jag också känna. Det hade varit mysigt med en liten tjej till haha. Men mannen vill gärna ha en son. Det kan jag förstå. Killarna har liksom sin pappa och min sambo är typ det närmaste man kan komma därefter. Men därefter..
  • Äldre 22 Jun 08:04
    #4

    Lol min man kann inte få någ med killlar lol , jag tyc?er att det är bra tid att s?affar bebis nu , Barnen är nu stora nu kan man ñjuta bebisen.

  • Äldre 24 Jun 00:33
    #5

    Hoppar in här ... Vi planerar bebis bakandet i augusti september.

    Våra är redan stora och längtan efter en " bebis " är otroligt längtande för mig och sambon e lite si och så men jag får min välja igenom.


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Äldre 24 Jun 09:54
    #6

    Hej

    Jag har 3 barn men lite yngre 7,6,4 år

    Ja har velat att ha en sista ett år nu men vart sjukskriven och ej mått/mår på topp så låtit det vara.

    Nu låter vi kropparna få "välja" åt oss..

    Mannen låter mig välja han e nöjd men ser inget negativt till en till.

    Det är ändå mycket praktiskt man måste tänka på som bil, plats, semestrar etc

    Men vi tycker redan nu att de mesta e gjort för normen 2 vuxna 2 barn så att få leta lite extra till något som passar oss gör vi redan :)

    Ja tänker att man löser det praktiska när de behöver lösas :)

    Däremot tiden, den vill ja ha till alla mina barn och kunna finnas där, men mannen har fattat för länge sedan att ja ej vill arbeta heltid så länge vi har hemmavarande barn så vi anpassar ochplanerar ekonomi efter det.

    Ja skulle ångra mig om ja inte i alla fall försökte att förverkliga en dröm och att leva med orden tänk om är ingen höjdare.

    All lycka till er hoppas att vi alla får en glad överraskning snart :)

  • Äldre 24 Jun 12:36
    #7

    Hej San jag är bim +4 ingen plus ingen Mens usch hatar detta. Om jag är inte gravid nu väntar vi höst/vinter tills vi försöker, denn gången var inte planerat Men vi skulle såklart bli happy om jag var gravid. Det där med bilen har vi för 2 år löst vi har 7 sits Ford Galaxy vi har alltid Villa ha Många barn och är hema med Barnen ,jag har inte jobbat den sista 10 åren och har varit underbar.

  • Äldre 24 Jun 13:34
    #8

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag har tre barn på 5, snart 4 och 1,5 år och nu har vi väl så smått börjat fundera på en fyra. Vi hade en hel del mys i midsommar och även igår, som jag tror var min äl-dag så nu är det bara att vänta och se. Uppskattar BIM till 7/7.

    Jag trodde verkligen jag var klar efter tredje barnet och vi har gjort oss av med ALLA bebissaker från skötbord till babyskydd och bebiskläder. Vet inte riktigt när längtan kom efter en bebis till men jag kände mig gravid i slutet av april och när det då visade sig vara en skengraviditet så märkte jag att jag blev ganska besviken. Jag är dock fortfarande inte helt hundra på att det är en bra idé med en fyra. Vi hade ju tänkt vara klara med bebistiden nu men så finner jag mig själv söka på äl-sekret och familjeliv igen. Jag har tänkt att vi får se om det tar sig utan att försöka för mycket och blir jag gravid så är det bra men blir jag inte det så får det också vara bra. Jag kommer "försöka" året ut och har jag inte blivit gravid innan dess så kommer jag att sätta in en spiral/börja äta piller igen. Det är planen iaf, får väl se vart det här slutar!


    Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, Marcel 2013-10-09
  • Äldre 24 Jun 23:57
    #9

    Jag har själv haft en lång paus då jag har pluggat och bestod faktist alla ämnen utom en som var mattematik. Men jag ger ej upp.

    Kommer att plugga igen i augusti.

    Jag bestod dansk muntlig och skriftlig och engelska på båda två.

    Så jag e nöjd.

    Så augusti är det skola igen men oxå graviditet som jag hoppas på kommer att gå toppen då jag väl blir gravid.

    Men jag längtar inte så mkt på att vara gravid för det e nog det som får mig att bli panik slagen.


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Äldre 25 Jun 08:35
    #10
    Gudinnan skrev 2015-06-24 23:57:09 följande:

    Jag har själv haft en lång paus då jag har pluggat och bestod faktist alla ämnen utom en som var mattematik. Men jag ger ej upp.

    Kommer att plugga igen i augusti.

    Jag bestod dansk muntlig och skriftlig och engelska på båda två.

    Så jag e nöjd.

    Så augusti är det skola igen men oxå graviditet som jag hoppas på kommer att gå toppen då jag väl blir gravid.

    Men jag längtar inte så mkt på att vara gravid för det e nog det som får mig att bli panik slagen.


    Hur kommer det sig att du känner dig panikslagen när du tänker på att vara gravid? Har du haft svåra graviditeter tidigare? Jag har som tur är (ta i trä) haft väldigt komplikationsfria graviditeter så för mig har det alltid varit supermysigt att han en liten med mig i magen. Det är nästan det jag längtar mest till just nu. Känna sparkar och se magen växa!
    Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06
Svar på tråden Funderingar på ett fjärde barn