• Anonym (Frugan)

    Alla dessa ex?!

    Tre av makens ex har - helt på eget bevåg - hört av sig till honom det senaste halvåret.

    Den första var hans första flickvän som han var tillsammans med för 20 år sen. Hon var helt tydlig med att hon ville ha honom i säng.

    Den andra hörde även av sig för två år sedan, då för att försöka igen men då han gift sig med mig rann det ut i sanden. Denna gång för att få ett avslut då hon skulle förlova sig och skaffa barn.

    Tredje nu, som han ska ta en fika med på torsdag. Han hade aldrig trott att hon skulle höra av sig då relationen slutade på hans initiativ och väldigt snabbt då detta inte alls var en bra idé enligt henne. Så han trodde att han var typ satan själv enligt henne.

    Men så hör hon av sig (först anonymt under falsk förevändning om att hon skulle tappat en sak där han jobbar) och vill ta en fika. Och låter besviken över att han är gift. Dessutom har hon sen deras relation tog slut fått ett barn men vill inte tala om för honom hur gammalt det är.

    Två funderingar: har alla det såhär, att exen stryker i skogsbrynen och vill ha karln tillbaka?

    Och: kan det vara hans barn?

  • Svar på tråden Alla dessa ex?!
  • Decibel84

    Jag går först.
    Jag skulle inte acceptera om min partner skulle träffa ett X sådär, varför liksom?


    Vad ska om prata om?

    Jag kan inte ens tänka mig att jag en dag helt oskyldig skulle kontakta ett X för att ses, skulle jag göra det så skulle det väl vara för att jag var intresserad kanske.

    Självklart finns det ju fall där folk är kompis med sina ex, men det är ju inte fallet i det du beskriver.

  • Anonym (Frugan)

    Ja, det är så jag tänker också. Att de andra har ju ändå varit öppna med sina intentioner medan den sista vet att han är gift men vill ses ändå, och håller åldern på barnet hemligt. För jag tror inte att hon är sån som skulle försöka förföra honom när han är upptagen, även om hon kanske skulle vilja ha honom egentligen, för att hon uppenbarligen är rätt kristen.

    Då känns det ju som att det kan handla om barnet...

  • Fjäril kär

    ett gott råd från en som varit i sitsen som du är, åskådare.

    Skulle hon få för sig att barnet är hans så ska han under inga omständigheter skriva på något eller gå med på något förrän han VET att barnet är hans. Dvs DNA-test. 

    Må så vara att hon är kristen men det kan finnas många lömska gäddor som lurar i vassen med fårakläder på sig...  hon har tydligen en story hon vill berätta och hoppas på någon form av respons på det. Han ska inte luras in i något alls . Om hon hoppas på att en chock ska kunna få honom att öppna plånbok eller ta sig an ett barn som kanske inte är hans så får hon helt enkelt glömma det.  

    Förbered honom på att hon kanske säger att barnet är hans så han kan ligga steget före i så fall. 

  • Anonym (???)
    Anonym (Frugan) skrev 2015-06-21 21:23:34 följande:

    Ja, det är så jag tänker också. Att de andra har ju ändå varit öppna med sina intentioner medan den sista vet att han är gift men vill ses ändå, och håller åldern på barnet hemligt. För jag tror inte att hon är sån som skulle försöka förföra honom när han är upptagen, även om hon kanske skulle vilja ha honom egentligen, för att hon uppenbarligen är rätt kristen.

    Då känns det ju som att det kan handla om barnet...


    Vad jobbigt. Jag hoppas att det inte är orsaken och att han sätter ner foten och förklarar att han är upptagen, och inte vill ses mer efter det.
  • Decibel84

    Okej om avsikten är att berätta att barnet är hans, då kan han ju säga att han vill ta med sig sin fru.
    Tycker också att du bör ta detta med din man, har han samma farhågor?

  • Anonym (Frugan)

    De ska träffas på torsdag. Jag får väl prata med honom, vi har nämt att det skulle kunna vara hans barn men han tror att hon skulle hört av sig tidigare för att få pengar om det varit hans. Han tror snarare att hon fått barn med nån annan kort efter att de gjort slut och typ skäms över det.

    Jag tror att om hon är sån som han sagt att en man antingen är en ängel eller en djävul och hon tyckt han tillhört de senare skulle hon hålla ungen så långt bort som möjligt. Tills nu då, av nån anledning. De gjorde slut för nio år sedan, tror jag.

  • Fjäril kär
    Anonym (Frugan) skrev 2015-06-21 22:00:17 följande:

    De ska träffas på torsdag. Jag får väl prata med honom, vi har nämt att det skulle kunna vara hans barn men han tror att hon skulle hört av sig tidigare för att få pengar om det varit hans. Han tror snarare att hon fått barn med nån annan kort efter att de gjort slut och typ skäms över det.

    Jag tror att om hon är sån som han sagt att en man antingen är en ängel eller en djävul och hon tyckt han tillhört de senare skulle hon hålla ungen så långt bort som möjligt. Tills nu då, av nån anledning. De gjorde slut för nio år sedan, tror jag.


    nu spekulerar jag hejvilt här, så det behöver inte vara sanningen.

    men det kan ju vara så att hon levt ihop med en man som antog att barnet var hans men av någon anledning har det kommit fram att så inte var fallet...   Nu vill hon ha "rätt" far till barnet så hon kan få underhåll ordentligt. 
  • Anonym (Frugan)

    Ja, fjäril kär så kan det ju vara... Har inte tänkt på det. Intressant vinkel.

    Han skulle inte skriva på nåt utan att prata med mig och skulle det komma till det skulle vi kräva dna-test.

    Förmodligen är det ju verkligen inte så men det känns så konstigt att livet kanske tar en oväntad vändning på tordag.

  • Anonym (Frugan)

    Puh, det kom inget stort avslöjande om ett extra barn i familjen (trots att åldern på barnet eventuellt skulle göra det teoretiskt möjligt men nu verkar det inte vara så)

    Utan hon ville höra från nån som inte varit otrogen mot henne varför alla andra är det. Det kunde han, förstås, inte svara på.

    Faran över, nu väntar vi väl bara på nästa ex...

Svar på tråden Alla dessa ex?!