• me93

    Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

    Hej! 


    Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 


    Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 


    Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

  • Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • Tindrasmatte

    Hej!

    Vad roligt att det finns en tråd för oss yngre :)

    Jag är också 21 (men 94:a), har BF 20 feb. så det är ju nästan samma :D

    Grattis till plusset och hoppas att du får gå hela vägen denna gången :) <3

    Har ni berättat för någon? Vad har du för "symptom"?

    Kram och hoppas att fler hittar hit ;)

  • GameOfLife

    Hej!

    21 åring här med :)

    Har BF 17 Februari. Blir mitt första barn men har varit gravid en gång innan, det slutade tyvärr i utomkveds i v9 för lite mer än en månad sen bara.

    Nu hoppas vi att denna graviditet går som den ska :)

  • me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-24 07:57:45 följande:

    Hej!

    Vad roligt att det finns en tråd för oss yngre :)

    Jag är också 21 (men 94:a), har BF 20 feb. så det är ju nästan samma :D

    Grattis till plusset och hoppas att du får gå hela vägen denna gången :) <3

    Har ni berättat för någon? Vad har du för "symptom"?

    Kram och hoppas att fler hittar hit ;)


    Eller hur! Kul att du hittade hit och att vi är nästan lika långt gånget .

    Jag (vi) har berättat för mina föräldrar, min pojkväns mamma, min syster och min bästa vän.. Resten tänkte vi vänta med.. Själv då?

    Har molvärk till och från, ömma bröst, trött (helt plötsligt kan jag somna mitt på dagen) och ökad aptit! Märker du av nått än?
  • me93
    GameOfLife skrev 2015-06-24 08:44:09 följande:

    Hej!

    21 åring här med :)

    Har BF 17 Februari. Blir mitt första barn men har varit gravid en gång innan, det slutade tyvärr i utomkveds i v9 för lite mer än en månad sen bara.

    Nu hoppas vi att denna graviditet går som den ska :)


    Kul! Samma BF-dag håller tummarna!
  • Babymiss 91

    Hej ???? 23 år är jag och är beräknad 22 februari med första barnet, jättespännande men väldigt overkligt fortfarande. Jag bor lite utanför göteborg, var i landet bor ni? ?

  • drömmerjag

    Hej!

    Jag är 20 år (95a) och gravid i v 11+0 idag, första barnet. BF 13 januari.

    Jag bor i Helsingborg, någon mer som bor i närheten? :)

  • Tindrasmatte
    me93 skrev 2015-06-24 09:35:56 följande:
    Eller hur! Kul att du hittade hit och att vi är nästan lika långt gånget .

    Jag (vi) har berättat för mina föräldrar, min pojkväns mamma, min syster och min bästa vän.. Resten tänkte vi vänta med.. Själv då?

    Har molvärk till och från, ömma bröst, trött (helt plötsligt kan jag somna mitt på dagen) och ökad aptit! Märker du av nått än?
    Okej, nä vi har inte berättat för någon... vet ju att det kommer spridas som en löpeld åsen vet alla och jag är så rädd att något ska hända... :)

    Samma som dig ungefär, mina bröst har växt rätt mkt haha, och måt illa en hel del nu. Kan även vakna på natten och ha jätteont i magen, som en skarp mensvärk. Också väldigt trött, inte s jag somnar men liksom seg^^ störigt när man är van att vara energikippe :D Och gud ja vilken aptit jag har.... vill äta hela tiden helst ^^

    Var på Hälsosamtalet idag, känns bra att ha fått en kontakt hos barnmorskecentralen och hon var rolig och lättsamm, lätt att prata med :)

    Har du varit på hälsosamtal?
  • Skorpan13

    Hej alla :) 

    Är 21 år och är gravid med första barnet, BF den 24 februari om nu allt går som det ska! Har väl inte haft några speciella känningar än förutom svullna bröst. Detta ska bli en spännande resa att följa då det är första barnet och en graviditet är helt ny för en. 

    Lycka till alla med era småbebisar i magen :D

  • Tindrasmatte
    drömmerjag skrev 2015-06-24 09:52:10 följande:

    Hej!

    Jag är 20 år (95a) och gravid i v 11+0 idag, första barnet. BF 13 januari.

    Jag bor i Helsingborg, någon mer som bor i närheten? :)


    Hej!

    Jag är 21, från Ängelholm, gravid med första BF 20 Feb :)
    Trevligt med fler från skåneland :) Grattis förresten :D
  • me93

    Ja herregud, det gäller att inte ha ett tomt kylskåp! okej, skönt att du trivs med bm. Jag ska dit imorgon, så det ska bli spännande

Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)