• Anonym (L)

    Skiten som är mitt liv

    Plånboken är borttappad


    Passet är borttappat


    Papper som jag behöver för att klara mitt sommarjobb är borta.

    Vilsen på mitt jobb.


    Jag vet inte hur jag ska överleva, orkar inte mer orkar inte ha det så här all längre.


    Jag bor hos en släkting, annars har jag ingenstans att bo. Får inte ta mer studielån så jag måste jobba för att kunna plugga, men har inte klarat ett enda moment den här terminen helt. Antingen misslyckats med tentor, missade seminarium och inte skickat in komptetteringar osv.


    Har en miljard i biblioteksböter, säkert gått till kronofogden


    Har ingen framtid


    Ful, ser konstig ut, ingen vill ha mig. Har sex med random dubbelt så gamla män för att få bekräftelse bara.


    Kan inte funka i relationer


    Alla som ser mig tänker på hur konstig, tråkig och trött jag ser ut.


    Mitt liv har gått och jag har inget. Inte uppnått nåt alls.


    Orkar inte göra nåt.
    Är 27.

  • Svar på tråden Skiten som är mitt liv
  • Anonym (?)
    Anonym (L) skrev 2015-06-24 13:34:20 följande:

    Plånboken är borttappad


    Passet är borttappat


    Papper som jag behöver för att klara mitt sommarjobb är borta.

    Vilsen på mitt jobb.


    Jag vet inte hur jag ska överleva, orkar inte mer orkar inte ha det så här all längre.


    Jag bor hos en släkting, annars har jag ingenstans att bo. Får inte ta mer studielån så jag måste jobba för att kunna plugga, men har inte klarat ett enda moment den här terminen helt. Antingen misslyckats med tentor, missade seminarium och inte skickat in komptetteringar osv.


    Har en miljard i biblioteksböter, säkert gått till kronofogden


    Har ingen framtid


    Ful, ser konstig ut, ingen vill ha mig. Har sex med random dubbelt så gamla män för att få bekräftelse bara.


    Kan inte funka i relationer


    Alla som ser mig tänker på hur konstig, tråkig och trött jag ser ut.


    Mitt liv har gått och jag har inget. Inte uppnått nåt alls.


    Orkar inte göra nåt.
    Är 27.


    Vill bara säga, om det är nån tröst, att om det är avgift för försenade lån så kommer dom inte gå varken till inkasso eller kronofogden. (Så är det iaf inte i Göteborg)

    Sen går ju pass och plånbok att fixa nya. Vad är det för papper du behöver till jobbet?

    Vad är det för utbildning du läser?
  • Anonym (L)

    Vad snällt att du svarade.

    Det är ju en liten tröst att böterna förmodligen inte kommer gå till inkasso. Kan hoppas.

    Ganska krångligt att skaffa pass, ID kort osv, Min lön kommer inte direkt in på mitt konto av nån anledning så måste till banken för att få in pengar varje månad och nu har jag varken ID kort eller pass...Åh.

    Vill inte vara för specifik med exakta papper eller utbildning här, men det är en tre- årig utbildning och kommer inte kunna göra mitt jobb utan papprena. Allt är kaos.

  • puss

    Men du. De där sakerna går att ordna. Du har inte nån hjärntumör (hoppas jag).

    Gör nåt roligt så får du lite livsglädje, då orkar du bättre.

  • Anonym (L)
    puss skrev 2015-06-24 13:56:08 följande:

    Men du. De där sakerna går att ordna. Du har inte nån hjärntumör (hoppas jag).

    Gör nåt roligt så får du lite livsglädje, då orkar du bättre.


    Känns som att jag har nån hjärnskada faktiskt. Allt glider mig ju ur händerna! Funderar på om de ätstörningar jag hade när jag växte upp förstörde nåt i hjärnan, eller långvarig stress. Det spelar ju ingen roll men funderar på det. kan inte hålla ordning på nåt. Hur tusan ska jag orka ordna allt igen?..

    Vet att jag borde göra nåt som ger lite glädje men känner inte att jag är värd det så dåligt som jag skött mig. Svårt att förklara. Och vill knappt visa mig ute/ försöka vara social för det innebär ju att folk kommer se och förstå hur misslyckad jag är. Plus ingen plånbok liksom.. Och ingen energi. Det enda jag gör är att ligga på sängen och se på serier osv eller att äta, typ. Allt är så jäkla oöverstigligt,

    Oj blir en novell av varje svar här, sorry...
  • Anonym (signe)

    Det är väl egentligen bara DU själv som måste ta tag i nånting nånstans eller hur? börja i nån ände. Sluta ligga runt med män du inte gillar som du egentligen inte vill, också ditt val. O kanske ev e de ditt fel att pass o plånbok borta? eller har nån stulit allt? Du är ung o har livet framför dig, kämpa för dina saker o din utbildning men ta o kika i spegeln först o konstatera hur det blivit så här o sen börjar du bena ut allt, sen kan du vara stolt som fixade allt till sin rätt.

  • Anonym (Råd)

    Lägg av, väntar du på en fe som fixar saker och ting åt dig.
    Åt mig är det ingen som fixar något. Tentor måste jag vackert klara av och jobb måste jag fixa och om jag tappar något måste jag fixa det med. 
    Böter från biblioteket går ingenstans du får inte låna mera förrän du betalar dina böter.
    Det du beskriver är strul. Vakna tidigt och ordna upp saker. Om jag behöver fixa saker så vaknar jag tidigt och lägger mig sent om det behövs tills saker är fixade. Du grubbla för mycket och söker orsaker till varför det är strul utanför dig själv, man kan dra till att det är mammas och pappas fel också. 
    Fel på dig, jo, absolut. Felet på dig kallas för avsaknad av disciplin, skärp dig.

  • Anonym (L)
    Anonym (signe) skrev 2015-06-24 14:21:15 följande:

    Det är väl egentligen bara DU själv som måste ta tag i nånting nånstans eller hur? börja i nån ände. Sluta ligga runt med män du inte gillar som du egentligen inte vill, också ditt val. O kanske ev e de ditt fel att pass o plånbok borta? eller har nån stulit allt? Du är ung o har livet framför dig, kämpa för dina saker o din utbildning men ta o kika i spegeln först o konstatera hur det blivit så här o sen börjar du bena ut allt, sen kan du vara stolt som fixade allt till sin rätt.


    Såklart det är mitt fel som tappar bort saker. Känner mig som en sån jäkla idiot som försätter mig i såna här situationer. Fattar inte hur det kunde bli så här igen, skit skit skit.
  • Una Flux

    Gå till läkare och be om utredning för dina besvär. Det låter ganska likt ADD. Har du det får du förklaring och redskap. Du kan få medicin om du vill. Möjligheten till att strukturera livet ökar avsevärt. Har du inte någon diagnos finns hjälpmedel i alla fall. Kolla då upp vad de med dessa funktionshinder har för hjälpmedel. Hade du kunnat "rycka upp dig" hade du gjort det. Du behöver hjälp. Du är verkligen inte knäpp, slapp eller lat - kom ihåg det.

  • Anonym (..)

    Gå till din bank så fixar de id- kort och att lönen kommer in på ditt konto. Så har du fixat det iallafall :)

  • Anonym (Ida)

    Allt kommer lösa sig. Klart d kommer sol efter regn!

Svar på tråden Skiten som är mitt liv