• Eva 77

    Utredning vad ingår i utredningen?

    Hej
    Jag undrar vad som ingår i utredningen efter föräldrautbildningen?
    Polisregistret är väl inte så mycket annat än ett utdrag - och då tar de väl inte så mycket intresse av parkeringsbot mm. I socialregistret - vad tittar de efter där? Ekonomin om bostadsbidrag eller socialbidrag? Vad innehåller ett socialregister?

  • Svar på tråden Utredning vad ingår i utredningen?
  • ekke

    utredaren kommer att kolla ert register från polisen och socialen där de kan se vilka kontakter som ni haft med socialen. Ni kommer också behöva genomgå läkarundersökning. Vi fick också lämna kopior på vår deklaration och utdrag från UC, och från försäkringskassan.

    Dessa intyg är dock den lilla delen av utredningen. 

    Lycka till, vi är snart färdiga med vår andra utredning :)

  • Eva 77

    Tack för svar, är det alla kontakter man haft med socialen? Jag tänker att socialen är ju indelad i olika områden. Det var väldigt många år sedan jag hade socialbidrag- kommer det att kollas upp i utredningen? Är det ett tidspann de kollar tillbaka T. Ex de senaste tre- fem åren mm?

  • ekke

    Vet inte hur långt de går tillbaka. Vi fick kontakta vår förra kommun för ett utdrag, men jag vet inte hur många år. Vi har inte haft kontakt med socialen innan vår utredning. Men så länge din ekonomi är under kontroll nu har skulle jag inte tro att det spelar någon roll i nuläget. 

Svar på tråden Utredning vad ingår i utredningen?