• Äldre 27 Jun 18:36
    1054 visningar
    8 svar
    8
    1054

    3-årig kille kissa..

    Har nu några bra tips på hur man bäst kissar med sin son. .både utomhus och på toalett. Tycker det är lurig och gärna kommer kiss utanför toaletten. Även om man är ute så kommer det lätt på både byxor och skor. .

    /ovan förälder

  • Svar på tråden 3-årig kille kissa..
  • Äldre 27 Jun 18:44
    #1

    Sitter han ner på toaletten hemma? Och ändå kommer det utanför?

    Kommer det ovanpå ringen, och ut?, eller inunder sittringen, och ut?

    Har han barnring på toaletten?

  • Äldre 27 Jun 19:49
    #2

    Hemma använder vi fortfarande potta eller sittring så hemma går det bra!

    Det är bara när man är iväg och måste sitta på vanligt toalett, då kommer det gärna "framåt" och inte ner i toaletten. .

    Och om man är utomhus så om han får stå upp så kommer de ner i byxorna och om man försöker hålla så kommer det typ framåt. .

    Vill ju inte "stressa" honom så han tycker det blir jobbigt..måste bara lära mig själv vad som är smidigast. .

  • Äldre 27 Jun 20:00
    #3

    Maken tipsade mig om att hålla ett knä i ryggen och hålla i kring axlarna när vår knatte ska kissa ute, så han blir böjd som en banan, och missar byxorna. Låter inte så skönt, men fungerar bra och lilleman klagar då inte ! Sedan försöker vi oftast pricka något, tex träd, sten eller dike, då blir det bättre tryck i strålen ! Trots det har jag ibland problem att inte få de sista dropparna på fingrarna.

    På toa funkar det bäst när han håller i sig i sidan av ringen och lutar sig framåt, men det gäller att han vågar sitta en bit in. Inte så lätt att beskriva...

  • Äldre 27 Jun 20:59
    #4

    Låt honom sätta sig, tryck ner hans snopp, stäng igen låren och säg åt honom att luta sig fram. Då kommer kisset ner i toaletten.

    Utomhus är det svårare, tycker jag. De sista dropparna, som inte kommer ut med samma fart, hamnar lätt i kallingarna.

  • Äldre 30 Jun 09:40
    #5

    Kan man hjälpa till och hålla lite i snoppen när han står upp ute kanske? Ellet tror ni det "stör" eller blir konstigt?

  • Äldre 30 Jun 09:56
    #6

    På toaletten får min treåring sitta med rumpan långt bak, breddade ben ocj lite ner sjunken med rumpan så kommer kisset i toaletten. Annars åker de rakt upp och fram.

    Ute har ej vart aktuellt än då han fortfarande har blöja.

  • Äldre 30 Jun 10:11
    #7

    Vår snart-5-åring gjorde som enplattspåjorden beskriver när han var mindre, nu verkar han lärt sig kontrollera kisset. Han brukar få öva att stå och kissa i duschen och får då hålla i och lära sig sikta!

  • Äldre 30 Jun 10:42
    #8

    Vi brukar hålla i snoppen och sikta åt honom när vi är ute , annars skulle allt hamna i byxorna. Igår sprang han dock iväg och provade själv för första gången, men glömde hålla i, så vi får nog börja öva i duschen som fesun tipsade om, det var ett bra förslag!

Svar på tråden 3-årig kille kissa..