• chbw

    Spännande fotoplatser i stockholm? Hjälp! :)

    Jag och en kompis ska ut och rasta våra kameror i veckan. Vi har tidigare varit på skansen, ute på djurgårn och i gamla stan ett flertal gånger. Letar nu nya äventyr att fota. Vilka är era favoritplatser? Häftiga, fina, spännande?

    Vi tänker utsiktsplatset där solnedgången syns, övergivna ställen man lagligt kan gå in på (typ sjukhus, fabriker osv), övriga övergivna lite läskiga platser, ödsliga vattendrag, sjöar eller annat kul. Kravet är att det är max 30-60 minuter från Stockholms central och går att ta sig dit med buss/tåg/tunnelbana.

    Kom med era bästa tips!! :)

  • Svar på tråden Spännande fotoplatser i stockholm? Hjälp! :)
  • Mrs Green

    Mellan Liljeholmen och Gröndal kanske? Vid Lövholmen, runt Cementa och gamla Beckers finns (ett tag till) en riktigt intressant gammal industrimiljö. Sedan är det bara att fortsätta framåt mot Gröndalshållet längs med vattnet och sen kanske röra sig tillbaka genom Gröndal. Jag tröttnar aldrig på att fotografera de underbara husen där, och båtarna. I synnerhet en väldigt tidig morgon.

  • chbw
    Mrs Green skrev 2015-07-02 21:08:27 följande:

    Mellan Liljeholmen och Gröndal kanske? Vid Lövholmen, runt Cementa och gamla Beckers finns (ett tag till) en riktigt intressant gammal industrimiljö. Sedan är det bara att fortsätta framåt mot Gröndalshållet längs med vattnet och sen kanske röra sig tillbaka genom Gröndal. Jag tröttnar aldrig på att fotografera de underbara husen där, och båtarna. I synnerhet en väldigt tidig morgon.


    Tack för tipset! Det ska jag undersöka :D
Svar på tråden Spännande fotoplatser i stockholm? Hjälp! :)