• Anonym (TS)

    Bajsade på mig, nu orolig för att bli sjuk i slidan

    Hej.

    Jag bajsade på mig imorse och hade inte möjlighet att få bort all förrän en halvtimme efter.

    Jag hade alltså fått bajs i slidan och haft det där i en halvtimme... Nu är jag orolig för att jag ska bli sjuk. Typ urinvägsinfektion, bakteriell vaginos osv..

    Finns det något jag kan göra nu i efterhand för att förhindra det? Hur stor är risken att jag blir sjuk? Har ångest nu :(

  • Svar på tråden Bajsade på mig, nu orolig för att bli sjuk i slidan
  • Anonym (lugn)

    Slidan är självrengörande och jag tror inte alls att du fått upp bajs i slidan. Duscha av dig och slappna av. Skulle du om några dagar märka konstiga flytningar så får du kontakta bm.

  • Minouiee

    Drick ättiksvatten, fungerar motverkande för urinvägsinfektion :)


    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Anonym (TS)
    Anonym (lugn) skrev 2015-06-29 11:34:55 följande:

    Slidan är självrengörande och jag tror inte alls att du fått upp bajs i slidan. Duscha av dig och slappna av. Skulle du om några dagar märka konstiga flytningar så får du kontakta bm.


    Tack för ditt lugnande svar. Det hjälpte lite. Så himla pinsamt dock om jag måste besöka bm :( vad säger jag då?

    Lär ju behöva berätta att jag bajsade på mig :(
  • Anonym (TS)
    Minouiee skrev 2015-06-29 11:39:37 följande:

    Drick ättiksvatten, fungerar motverkande för urinvägsinfektion :)


    Tack för tips! Har hört att man kan dricka tranbärsjuice också? Typ sura saker för att sänka pH-värdet. Då kanske citronvatten e bra också?

    Men är egentligen mest rädd för äckliga flytningar eller bakteriell vaginos och antar att det blir svårt att förhindra :(
  • Anonym (nej)
    Minouiee skrev 2015-06-29 11:39:37 följande:

    Drick ättiksvatten, fungerar motverkande för urinvägsinfektion :)


    Nej, det gör det inte, precis som tranbärsjuice inte gör det. Att dricka vätska motverkar UVI.

    Att man skulle dricka olika sorters sura drycker finns det inga bevis för, pH-halten normaliseras långt innan det når urinvägarna.
  • Minouiee
    Anonym (nej) skrev 2015-06-29 11:59:44 följande:

    Nej, det gör det inte, precis som tranbärsjuice inte gör det. Att dricka vätska motverkar UVI.

    Att man skulle dricka olika sorters sura drycker finns det inga bevis för, pH-halten normaliseras långt innan det når urinvägarna.


    Jag har läst både för- och emotartiklar och dragit slutsatsen att det fungerar för somliga, men inte alla, precis som med andra behandlingar/medicinkurer etc ;) Att dricka ättiksvatten är inte samma sak som att dricka sura drycker i allmänhet. Tur att man inte dör utav att prova!
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Anonym (nej)
    Minouiee skrev 2015-06-29 12:07:41 följande:
    Jag har läst både för- och emotartiklar och dragit slutsatsen att det fungerar för somliga, men inte alla, precis som med andra behandlingar/medicinkurer etc ;) Att dricka ättiksvatten är inte samma sak som att dricka sura drycker i allmänhet. Tur att man inte dör utav att prova!
    Visst är det ofarligt att prova (utöver obehaget av smaken) men då kanske du ska skriva "fungerar för somliga" istället för att säga att det fungerar?

    Konsensus angående tranbär är att det inte fungerar eftersom det inte finns tillräckligt med PAC (ämnet som hindrar fimbrier från att fästa) i tranbärsjuice.

    Vad är den påstådda mekanismen för ättiksvatten och vilka studier har gjorts?
  • Anonym (lugn)
    Anonym (TS) skrev 2015-06-29 11:52:19 följande:
    Tack för ditt lugnande svar. Det hjälpte lite. Så himla pinsamt dock om jag måste besöka bm :( vad säger jag då?

    Lär ju behöva berätta att jag bajsade på mig :(
    Tror att bm har hört och sett allt och lite till så det är ingen fara. Eller så säger du inget het enkelt. Bakterier KAN ju komma upp i slidan ändå även om det är ovanligt att det ställer till med problem. 
  • Anonym (TS)

    Kände lite därnere och luktade på fingrarna och det luktar typ fisk :( brukar inte lukta så... Tror ni jag har blivit sjuk nu? Kan det märkas så snabbt?

  • Anonym (lm)

    Dags att återgå till blöja? Allvarligt, hur lyckas man med bedriften att skita på sig i vuxen ålder...

  • Anonym (TS)
    Anonym (lm) skrev 2015-06-30 02:11:45 följande:

    Dags att återgå till blöja? Allvarligt, hur lyckas man med bedriften att skita på sig i vuxen ålder...


    Mm tack för ett konstruktivt tips snälla du! Hoppas du mår lite bättre nu iaf ;)
  • Anonym (T)
    Anonym (lm) skrev 2015-06-30 02:11:45 följande:

    Dags att återgå till blöja? Allvarligt, hur lyckas man med bedriften att skita på sig i vuxen ålder...


  • Sjömamma
    Anonym (lm) skrev 2015-06-30 02:11:45 följande:

    Dags att återgå till blöja? Allvarligt, hur lyckas man med bedriften att skita på sig i vuxen ålder...


    Ja. Komplikationer efter en förlossning kan vara en orsak. Sjukdom en annan. Vad lider du själv av?
  • Anonym (vaginal dusch)

    Jag skulle nog försökt mig på en vaginal dusch (som egentligen inte rekommenderas men som vissa ändå ägnar sig åt utomlands). Går inte att köpa såna kit i sverige men skulle nog försökt mig på någon sorts hemmabygge. Typ stor medicinsk spruta fylld med ljummet och rent vatten. Som man sedan klämmer ut.

  • Anonym (TS)
    MsCaptaine skrev 2015-06-30 23:27:54 följande:
    Ja. Komplikationer efter en förlossning kan vara en orsak. Sjukdom en annan. Vad lider du själv av?
    Tack. Har mått så satans dåligt efter min förlossning då jag har fått extremt stora skador :( det är smärtsamt och jobbigt, skäms inte direkt så personen lyckades inte få mig att må dåligt men det är svårt att "acceptera" att min kropp är förstörd. 
    {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (TS)
    Anonym (vaginal dusch) skrev 2015-06-30 23:32:05 följande:

    Jag skulle nog försökt mig på en vaginal dusch (som egentligen inte rekommenderas men som vissa ändå ägnar sig åt utomlands). Går inte att köpa såna kit i sverige men skulle nog försökt mig på någon sorts hemmabygge. Typ stor medicinsk spruta fylld med ljummet och rent vatten. Som man sedan klämmer ut.


    Jag rengjorde med duschmunstycket, det gick bra faktiskt! tack för tipset :) Men som anonym (lugn) skrev så hade det typ inte kommit upp så mkt där så jag tror det är lugnt. Men ändå bra att komma ihåg om det sker någon till gång, vilket jag hoppas inte gör... :(
  • Anonym (vaginal dusch)
    Anonym (TS) skrev 2015-06-30 23:36:58 följande:

    Jag rengjorde med duschmunstycket, det gick bra faktiskt! tack för tipset :) Men som anonym (lugn) skrev så hade det typ inte kommit upp så mkt där så jag tror det är lugnt. Men ändå bra att komma ihåg om det sker någon till gång, vilket jag hoppas inte gör... :(


    Är du nyförlöst? Vet inte hur länge man är infektionskänslig efter en förlossning riktigt. Säkert ingen fara men hålla koll på om du skulle få feber kanske.
  • Sjömamma
    Anonym (lm) skrev 2015-06-30 02:11:45 följande:

    Dags att återgå till blöja? Allvarligt, hur lyckas man med bedriften att skita på sig i vuxen ålder...


    Ja och hur lyckas man som vuxen, normalbegåvad människa inte kunna föreställa sig att det kan man visst?!
Svar på tråden Bajsade på mig, nu orolig för att bli sjuk i slidan