• Anonym (Anita)

    FÖR TJOCK FÖR LISEBERG!!

    Hej! Har letat efter liknande tråd men dåligt med svar i dessa... Jag väger ca 108 kg. Undrar om jag är för tjock för att åka alla karuseller? Vore min värsta mardröm att bli nekad att åka med, fy vad skämmigt.... Har som plan att åka dit om ett par veckor o hinner säkert gå ner nåt kilo eller två, dock inte särskilt mycket ;)

  • Svar på tråden FÖR TJOCK FÖR LISEBERG!!
  • Anonym (Hejsan.)

    Mitt ex vägde 116 kg och han fick åka allt.

  • Anonym (Anita)
    Anonym (Hejsan.) skrev 2015-06-29 19:08:40 följande:

    fragor.liseberg.se/org/liseberg/d/vikt-1/

    Googlade.


    Är inte just bara vikten jag undrar över utan också storleken. Vill gärna höra exempel på andra som kunnat åka trots övervikt.
  • taquine

    Fanns väl någon om Stina för tjock för Liseberg , googla .Tror man ska vara väldigt stor för att inte få åka, och så de väl provstolar innan själva attraktionen så man kan se om får plats . Ha så kul 


    Goodness me
  • Anonym (150 kg)

    När jag vägde som mest fick jag åka allt jag stod i kö för iaf och blev inte nekad. åkte iofs inte allting...

  • Anonym (Inte enbart vikt)

    Det har ju inte bara med vikten att göra utan hur det är fördelat. Är ju skillnad på om du är 1,55 och väger 108 och om du är 1,90 och väger 108.

    Man får fråga helt enkelt. Men tror inte det är några problem. Min mans fd åkte saker på Liseberg och hon vägde betydligt mer och kort är hon också

  • Anonym (Anita)
    Anonym (Inte enbart vikt) skrev 2015-06-29 19:23:21 följande:

    Det har ju inte bara med vikten att göra utan hur det är fördelat. Är ju skillnad på om du är 1,55 och väger 108 och om du är 1,90 och väger 108.

    Man får fråga helt enkelt. Men tror inte det är några problem. Min mans fd åkte saker på Liseberg och hon vägde betydligt mer och kort är hon också


    Jag är ca 1,67 cm lång. Då borde det vara lugnt...
  • Anonym (Anita)
    Anonym (150 kg) skrev 2015-06-29 19:20:15 följande:

    När jag vägde som mest fick jag åka allt jag stod i kö för iaf och blev inte nekad. åkte iofs inte allting...


    Är du kvinna? Och hur lång? :)
  • Anonym (150 kg)
    Anonym (Anita) skrev 2015-06-29 19:31:15 följande:

    Är du kvinna? Och hur lång? :)


    Kvinna, drygt 1,70 cm. Det var aldrig någon som trodde att jag faktiskt vägde så mycket som jag gjorde dock. Väger ca 80 kg idag så är fortfarande tung men ser kanske smal ut och har storlek 36-38 så inte så stor egentligen. Men jag är liksom tungt byggd eller något. Vet inte.
  • Anonym (tjockisar)

    Det är en fruktansvärt svår fråga att besvara tydligen. Letat efter info själv om detta.

    Liseberg vägrar ge några konkreta svar.
    All info jag har hittat på fokuserar tyvärr alla på vikten. Vilket inte är speciellt relevant eftersom själva konstruktionerna är gjorda för att klara mycket mer än vad en fullsatt attraktion väger.
    Och alla ser ju olika ut.
    Både jag och maken är överviktiga. Han är 190 med ölmage och åkte så sent som härom året de flesta attraktioner. Inga problem alls.
    Jag är 175, smalare midja (20cm) än gubben, men allt fläsk sitter på baken och låren. Så senast jag var där hade jag svårt med flera attraktioner, det gick men på håret, kanonen fick jag förlängsningsbälte (dessa har jag hört är borttagna av säkerhetsskäl). 

    Så ja kontentan av de hela, även om mitt midjemått är mindre än gubbens så ställer bak/lår till det.

    Jag hade velat ha ett mått, sittande på stol. Från bakre änden av sittsen över låren och bak till andra sidan av sittsen. Då hade man i alla fall fått ett hum om det kan gå eller inte...

Svar på tråden FÖR TJOCK FÖR LISEBERG!!