• MittNyaJag

    Vi som närmar oss BF

    Hej alla Någon mer här som börjar närma sig BF? Själv går jag in i vecka 37 imorgon. Börjar bli måttligt nervös och längtar som tusan

    Har mått prima ballerina hela graviditeten. Knappt haft några känningar alls förutom det allra vanligaste så som trötthet, järnbrist osv. Senaste veckan har jag dock haft betydligt mer halsbränna, smått med ilningar nertill och små korta känningar av mensvärk. Inget mer än så.

    Hur mår ni?

  • Svar på tråden Vi som närmar oss BF
  • Natishas

    Hellu vecka 39 här (38+5) 8 dagar kvar till bf..
    Jobbig början men blev bättre nu är det jobbigt igen... Men så spänd på att se vem som gömmer sig där inne :)

  • MittNyaJag

    Då är det ju inte långt kvar för dig Jag söker efter förlossningstecken, vet inte om man kan lita på dessa men helt klart något som händer med min kropp nu som inte är likt som det varit tidigare. Denna morgon mår jag fruktansvärt illa, kunde knappt äta frukost. Halsbrännan är jobbigare också, den vill inte riktigt försvinna. Hört att det KAN vara tidiga förlossningstecken. 

  • MittNyaJag

    Sen så kan jag tillägga att jag i stort sett inte alls haft några problem med illamående under min graviditet.

  • LndnSthlm

    Hej! Det närmar mig för mig med, är i v 38+2 idag. Har också mått väldigt bra förutom en långdragen förkylning där i mitten nånstans. Slutade jobba i fredags och då var det något som skiftade, har kännt mig betydligt mer obekväm och haft mer tryck neråt sedan dess. Även mått illa som du beskriver det. Häromkvällen var jag övertygad om att det började bli dags men sen ingenting.

    Hur känner ni inför förlossningen?

    Jag hade inte hunnit tänka på den så mycket och kände mig väldigt oförberedd och orolig, men de senaste dagarna har jag börjat läsa på lite mer och funderat på praktiska saker så nu känns det bättre. Försöker tänka på det lite som att jag ska springa ett långt lopp och försöker samla på mig energi och kraft för att orka.

  • MittNyaJag

    Okej, visst känner man verkligen att det är något som händer iallafall? Det som är lite läskigt tycker jag. Inför förlossningen är jag förväntansfull, ser verkligen fram emot den dagen det sätter igång på riktigt. även om jag är rädd inför smärtan så vet jag att det kommer bli den bästa dagen i livet då man äntligen får se sitt barn för första gången

  • Natishas

    Dom brukar säga att man blir dålig i magen kan både spy och va riktigt dålig i magen när det närmar sig.. (Så fräscht som det är)
    Jag har börjar köpa alupressur varje kväll innan jag lägger mig dom säger att deg ska hjälpa att starta det då jag faktist fått mer sammandragningar/förvärvar under dagarna.. Annars får man vänta på det tydliga vatten avgång, slemproppen går eller värkar..

  • Natishas

    Jag känner mig Redo.. Hela början så va jag rädd orolig ville ha kejsarsnitt för tanken av en sak i den storleken som ska ut där ifrån ? AAAAJ!! Men nu jag är typ fit for fight.. Vill bara att det ska hända så mn får det överstökat så jag får se den lilla krabaten som har bråkat med mig i 9 månader..
    Hahaha låter ganska hemskt men hen har inte varit snäll mot mig så är trött på att va gravid..
    Har ni allt klart? Som tvätt kläder, packat bb-väskan,säng , vagn?

  • LndnSthlm

    Ja, jag är rätt trött på att vara gravid nu, dags för nästa fas minst sagt!

    Vi har fixat det vi känner att vi behöver i "pryl-väg". Vi har hållit in på att köpa på oss grejer, väntar och ser vad vi verkligen behöver istället då det är helt galet vad mycket grejer det finns. Men vagn, säng, babyskydd och kläder har vi. Plus blöjor och sånt. Jag packade bb-väskan idag, även där har jag försökt att inte dra med mig en massa onödigt, men svårt att veta med första barnet vad som är användbart när man väl är där. Har ni packat? Vi har inte skrivit ett förlissningsbrev ännu, får se om det blir av.

  • MittNyaJag
    Vi har allt som behövs, har nog köpt alldeles för mycket kläder men har inte kunnat låta bli. Har en syster som har två barn så hon har gett mig mycket råd om vad hon tycker man kan skippa och vad man verkligen behöver :) 

    Vi har inte heller skrivit något förlossningsbrev, blir nog inte att göra det heller. BB väskan är packad och allt är klart för bebisens ankomst.

    Är också less på att vara gravid nu, har inte känt så alls men nu senaste veckan så har det börjat bli riktigt jobbigt, vill verkligen att det ska dra igång. Såg nu när vi var till affären att mina fötter har svullnat upp rejält, från ingenstans så såg de ut som ballonger.. Känns verkligen som att det kom så mycket på en gång och att kroppen har gjort en totalförändring. Alla dessa symptom som många pratar om kom för mig som ett brev på posten. Visst har jag haft lindriga (läs lindriga) besvär men det har knappt varit märkbart, nu är det helt plötsligt mycket av allt. 
  • lillefröe

    Hej hopp!

    Är beräknad den 15e juli med vårt första barn. Är vaken nästan varje natt i 1-2 timmar med kraftiga förvärkar men sen är det bortblåst på morgonen. Så tråkigt!

    Hade som en plan i huvudet innan om allt jag ville hinna med innan jag födde, som att hinna flytta till vår nya lägenhet innan barnet kom, och hinna packa upp ganska mycket och hinna fixa med spjälsängen och så vidare.. och nu är jag klar med allt detta! Hehe.. så nu är det verkligen bara väntan.

    Har svårt att greppa att jag går in i v.39 imorgon och att vi snart blir tre personer här hemma. Men känner mig väldigt redo för förlossningen och vill bara "göra bort det" som någon annan skrev. Längtar till den där stunden när vi kommit hem igen och kan leva som en liten familj. Det är min målbild .

    Äter i vanliga fall inte mycket pasta och bröd och sådant men nu senaste 2 veckorna så har jag haft ett enormt sug på sådant. Så jag antar att kroppen laddar upp . BB-väskan är packad och förlossningsbrevet skrivet, spjälsängen bäddad och skötbordet färdigt, men vår hundvakt åker bort nu tills på måndag så jag är lite nojig över vad vi ska göra om lillan väljer att komma ut i helgen men det löser sig!

Svar på tråden Vi som närmar oss BF