• Anonym (Förstår inte...)

    Förstår inte hur hon tänker....

    Jag känner att jag bara måste få skriva av mig och lite få höra era åsikter....  Jag ska försöka att göra historian å kort som möjlig och så förstålig som möjlig Skrattande.
    Jag har ett barn med mitt EX och vårt barn är 6 månader. Vi var inte tillsammans under min graviditet utan det hade tagit slut mellan oss. Efter 2 månader träffar han en tjej/kvinna som är ensamstående med 2 st barn och de bor 30 mil ifrån varandra. Hon får reda på efter 3 månader att han ska ha barn med mig. Tydligen ganska snabbt in i deras förhållande så börjar hon att prata om barn. Han säger då väldigt klart och tydligt till henne att jag vill inte ha fler barn än i mitt liv. Jag ska bli pappa nu snart om några månader. Hon säger till honom att hon har skydd (spiral). När han berättar för mig vad de har pratat omså säger jag klart och tydligt till honom akta dig för att hon vill ha fler barn och tro mig hon har ingen spiral. Nu för någon vecka sedan berättar mitt EX för mig att hon är gravid och barnet ska komma i december. Samma månad som vår son är född...Jag blev så förbannad och sa till honom att jag visste det... Han säger till mig att lugna ner mig. Då han säger att han har sagt till henne att han inte vill ha med detta barnet att göra och det visste hon om från allra första början. Jag sa till honom att så kan du inte göra. Jo det kan jag sa han för hon visste om att jag inte ville ha fler barn ännu. Han säger att han har försökt att övertala henne om att göra abort... Men hon vägrar... Han säger även att han inte förstår hur hon tänker då han har sagt till henne att han aldrig vill flytta till hennes stad för att han dels har sin son i den staden han bor i och han trivs i den staden. Detta har hon vetat hela tiden. Jag har gång på gång sagt till honom att hon önskade att hon var mig. Det erkände han att hon velat vara många ggr. Jag förstår inte mig på denna kvinnan... Jag tycker att hon är fruktansvärt egoistisk och elak. Då hon har gjort så hon är gravid och vill ta mitt EX ifrån sin son och få honom att flytta flera mil ifrån honom. Mitt EX säger att det är slut mellan dem vilket jag inte tror på då de fortfarande har kontakt. Jag är så ledsen för min sons skull som har en sådan pappa som inte kan använda den hjärnan som man ska använda. Utan bara använder den hjärnan som sitter mellan benen. Detta har jag påpekat för honom ett antal ggr. Jag har sagt till honom att den dagen han ska berätta för sin son hur det kommer sig att han har ett halvsyskon  vill jag vara flugan på väggen och höra hans historia.  Tack alla ni som läst mitt inlägg!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 10:12
    Har nu fått en rad olika åsikter men de flesta åsikterna pekar på att jag är SVARTSJUK.. Jag är verkligen inte det. Det var jag som lämnade mitt EX och vill absolut INTE HA HONOM TILLBAKA OCH DET VET HAN OM. Orsakerna är många varför jag inte vill leva ett liv med honom. Han är pappan till vårt barn och kommer så alltid att förbli så länge han vill det... Jag tycker dock att det är tragiskt att det inte är någon här inne som tycker att denna tjejen som nu är gravid med hans barn tycker att hon gjort fel och är egoistisk som vill födda detta barn som inte kommer att ha en pappa. Och dessutom har lurat till sig ett barn. Hon har redan 2st barn som hon är ensamstående med. Men jag tackar för alla åsikter.... Hoppas att alla ni kvinnor där ute som vill ha barn inte lurar på killarna/männen ett barn... Tack för mig!!! Ni alla får ha en underbar dag :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-01 08:31
    VAR VÄNLIGA ATT LÄS TEXTERNA ORDENTLIGT INNAN NI SKRIVER ERA INLÄGG OCH ÅSIKTER. HITTA INTE PÅ EN MASSA SAKER SOM JAG INTE HAR SKRIVIT!!!!!

  • Svar på tråden Förstår inte hur hon tänker....
  • Anonym (Backa!)

    Jag förstår inte varför du lägger dig i hennes liv?! Du ch ditt ex var dumma nog att skaffa barn trots att ni uppenbarligen inte hade en bra relation. Nu får er son lida för det, tråkigt men sant. Nu så sitter du och gnäller över att en annan kvinna gör precis samma sak som dig.

    Hon skaffar också barn i en dålig relation. Ni kommer bli kanske två ensamstående mammor som har barn med samma man. Era barn kommer bli syskon och eventuellt leva ihop 50% av tiden i framtiden. Om han håller ihop med henne så kommer hon att bli ditt barns bonusmamma och ha stort inflytande över din sons liv. Då kommer ditt ex, hon, hennes barn och din son vara en familj halva hans uppväxt. Du borde försöka få en god relation med henne istället för att baktala henne.

    Dessutom har du inte en aning om vad som hänt i deras relation. Vad han säger till dig kanske skiljer sig enormt från vad som sägs i deras sängkammare. Kanske var barnet till och med önskat från hans sida men att han vet att du skulle bli svartsjuk och sur om du fick veta det..

    Du vill inte att han flyttar för sin nya flickvän och nya barns skull. Varför skulle ert barn betyda mer och vara viktigare att hålla kontakten med än hans nya barn och nya kvinna? Det nya barnet kommer också ha ett värde och pappan kommer behöva spendera mycket tid med det barnet i början.

    Jag tycker att du ska backa från deras relation och deras familj. Du är hans ex och har inget att göra med deras familjeplanering.

  • Anonym (suck)

    Men jisses, varför är ditt barn viktigare än hennes??

  • Anonym (Förstår inte...)
    Anonym (Backa!) skrev 2015-06-29 22:24:14 följande:

    Jag förstår inte varför du lägger dig i hennes liv?! Du ch ditt ex var dumma nog att skaffa barn trots att ni uppenbarligen inte hade en bra relation. Nu får er son lida för det, tråkigt men sant. Nu så sitter du och gnäller över att en annan kvinna gör precis samma sak som dig.

    Hon skaffar också barn i en dålig relation. Ni kommer bli kanske två ensamstående mammor som har barn med samma man. Era barn kommer bli syskon och eventuellt leva ihop 50% av tiden i framtiden. Om han håller ihop med henne så kommer hon att bli ditt barns bonusmamma och ha stort inflytande över din sons liv. Då kommer ditt ex, hon, hennes barn och din son vara en familj halva hans uppväxt. Du borde försöka få en god relation med henne istället för att baktala henne.

    Dessutom har du inte en aning om vad som hänt i deras relation. Vad han säger till dig kanske skiljer sig enormt från vad som sägs i deras sängkammare. Kanske var barnet till och med önskat från hans sida men att han vet att du skulle bli svartsjuk och sur om du fick veta det..

    Du vill inte att han flyttar för sin nya flickvän och nya barns skull. Varför skulle ert barn betyda mer och vara viktigare att hålla kontakten med än hans nya barn och nya kvinna? Det nya barnet kommer också ha ett värde och pappan kommer behöva spendera mycket tid med det barnet i början.

    Jag tycker att du ska backa från deras relation och deras familj. Du är hans ex och har inget att göra med deras familjeplanering.


    Nej jag vet inte exact vad han säger i deras sängkamare.... Nej tro mig hon kommer inte att få träffa vårt barn... Jag har ensam vårdnad och det kommer så att förbli. Jag bryr mig inte om han flyttar till henne... Nej vårt barn var inte planerat.... Skillnaden är dock att varför det tog slut mellan oss var för att han var otrogen mot mig. Annars var vårt förhållande bra. deras däremot har varit mycket bråk och drama. Som sagt han vill inte ha med det barnet att göra som hon väntar och han är inte ens glad över att hon är gravid. Det var han när jag väntade vårt barn och han och det har han sagt flertal ggr.  Jag vill inte ha någon relation med henne då jag förstod från början vad hon var ute efter... Det var dock inte jag!!!! Jag har inte skrivit att jag är viktigare än henne... Jag har inte skrivit att det barnet inte har något värde... Jag skrev att han inte kunde göra så som han vill göra....hmmm...
  • Anonym (Förstår inte...)
    Anonym (suck) skrev 2015-06-29 22:35:25 följande:

    Men jisses, varför är ditt barn viktigare än hennes??


    Det har jag aldrig skrivit att det är... Tycker dock att hon är fruktansvärt egoistisk som gör att hon blir gravid... Det är två vitt skilda saker anser jag...
  • Anonym (Förstår inte...)
    Tines skrev 2015-06-29 22:41:54 följande:

    Så du tänker inte låta syskonen få träffas??

    Moget......


    Nope inte om jag får bestämma... Som sagt vet vad hon är för en person... vill inte att mitt barn ska behöva träffa en sådan person om mitt barn inte behöver det!!
  • Anonym (Haha)

    Ursäkta TS men kan inte hålla mig och tror att många som har skrivit till dig tänker likadant . Det är uppenbarligen att du är SVARTSJUK och säkert fortfarande kär i ditt X. Gå vidare hab får göra det han vill du valde att skaffa barn med honom sitt inte nu och klaga. Glöm honom så blir det lättare : ) vill han vara en bra pappa till din son då kommer han vara det ändå.

  • Anonym (skärp dig!)
    Anonym (Förstår inte...) skrev 2015-06-29 22:42:54 följande:

    Det har jag aldrig skrivit att det är... Tycker dock att hon är fruktansvärt egoistisk som gör att hon blir gravid... Det är två vitt skilda saker anser jag...


    Det är alltid egoistiskt att skaffa barn.
  • Anonym (skärp dig!)

    Varför bryr du dig om varför andra okända kvinnor skaffar barn? Vet du, det är jävligt lätt att ha åsikter om andras "kassa" livsval. Jag har exempelvis åsikter om dina livsval men jag försöker låta blir att vara för dömande eftersom du säkert gjort ditt bästa även om resultatet blev sämre.

  • Anonym (skärp dig!)

    Ditt ex har nu skaffat två barn, samtidigt. Om han är en mogen och ansvarsfull människa tar han givetvis hand om båda barnen, lika mycket.

Svar på tråden Förstår inte hur hon tänker....