• Lundkvistanna1991

    Kan man bli gravid direkt efter mens???

    Min mens har kommit igång nu sen min förra graviditet.

    Haft oskyddat sex med min man tre gånger direkt när mensen tog slut. De va ca 15 dagar sedan.

    Har haft diarre i två dagar nu kissar hela tiden har mensvärk i mage och rygg. Hade för ca 1,5 vecka sedan en rosa flytning?

    Kan det vara så att jag blivit gravid?

    Hade inga direkta symtom med min första förutom att mensen uteblev.

    Är det någon här som haft liknande besvär och vart gravid?

    Har beställt hem gravtest nu men tror det är för 'tidigt' att testa.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Kan man bli gravid direkt efter mens???
  • aurorasmamma

    Ja kan kan du ju alltid än om chansen inte är så stor om ni inte hade sex efter de. Hur många dagar efter mens hade ni sex senast? Allt beror ju på när din ägglossning var. Upp till 3-4 dagar lever spermier i gynnsamma miljöer. Men om du nu hade ägglossning rätt nära inpå att ni hade sex så kan ett gravtest visa rätt tillförlitligt inom några dagar. Ha du koll på när din ägglossning brukar inträffa?

  • Lundkvistanna1991

    Min första mens ef grav kom 8-13 Juni. Vi hade sex 14-15 Juni ca 3-4ggr oskyddat. Min mens har alltid varit oregelbunden, och nu ef grav har jag ingen aning om hur den är, så vet inte när ägglossningen är.
    Jag blev bara lite fundersam pga mina symtom men jag får väl se enligt sån menskalender ska mensen komma runt 6 :P

  • mammalovis
    Lundkvistanna1991 skrev 2015-06-30 01:52:55 följande:
    Min första mens ef grav kom 8-13 Juni. Vi hade sex 14-15 Juni ca 3-4ggr oskyddat. Min mens har alltid varit oregelbunden, och nu ef grav har jag ingen aning om hur den är, så vet inte när ägglossningen är. Jag blev bara lite fundersam pga mina symtom men jag får väl se enligt sån menskalender ska mensen komma runt 6 :P
    Är du som jag så skulle du definitivt kunna vara gravid. Vi har haft sex strax efter mensen varit över när de två sista barnen blev till och jag har blivit flyttad med 9-10 dagars tidigare bf, så för mig måste befruktningen skett tidigt. Jag brukar ha mens ca 4 dagar.
Svar på tråden Kan man bli gravid direkt efter mens???