• Äldre 30 Jun 00:25
    539 visningar
    2 svar
    2
    539

    Vill ha bebis!!

    Hej!


    Jag och min sambo har bestämt oss för att ge min sambos son ett syskon! Men vi har fått lite problem längs vägen. Jag hade hormonspiral förut som jag hade i cirka 3 år, sedan blev den bortttagen då jag hade konstant smärta och den gav mig sår och skavsår i den nedre regionen. När jag tog ut den, beslöt vi oss för att skaffa barn. Men jag har ej fått blödning efter och det har gått måndader. Samt har avrje gravtest varit negativt. Vi har kört på som kaniner, varje dag minst 2 gånger men det händer ingenting.. Jag har fått massa konstiga symtom, till exempel sura uppstötningar som jag aldrig brukar få, samt illa mående och ajaj i magen men ingenting visar stickan eller hos läkaren. Förstår inte riktigt vad som är fel. Jag är inte heller gammal eller äldre så jag förstår inte heller vad som händer i min kropp.


    Känns så jobbigt att inte kunna få ett plus i stickan, och undrar om det finns någon där ute som är i samma sits eller kanske har en aning vad som är fel i min kropp? Uppskattar alla svar!


    Kram på er!

  • Svar på tråden Vill ha bebis!!
  • Äldre 30 Jun 00:57
    #1
    +1

    Ring och hör med gyn dom kanske har råd.

  • Äldre 30 Jun 09:10
    #2
    +1

    Det är normalt att det tar upp till ett år. Genomsnittet för att bli gravid är 7 försök (alltså 7 olika månader, de behöver inte vara i följd) men det är inget konstigt eller ovanligt om det tar ett år. När man försökt över ett år kan man få hjälp med fertilitetsutredning. Vill man göra utredning tidigare kan man gå privat men då får man betala själv.

Svar på tråden Vill ha bebis!!