• Anonym (äckla­davmig­själv)
    Äldre 30 Jun 07:15
    2992 visningar
    23 svar
    23
    2992

    Ha sex annars tar jag livet av mig!

    Vi är i en separation just nu. Ett datum är satt för utflyytt (sambo).
    Vi var separerade för ett halvår sedan i 3 månader . Under den tiden hade jag sex med en annan person. Jag talade inte om detta för barnens pappa. Men när han för några veckor sedan frågade mig ville jag inte ljuga. Detta ledde till ett helvete.... 

    Jag ville inte ha sex med honom den kvällen eftersom 1. vi har  gjort slut. 2. han hade sagtganska elaka saker underhela dagen. 3. han var så himla upp och ner. 

    Men då började han "aha så du vill ha sex med andra men inte med mig".
    Jag svarar: "Det var ett halvår sedan och vi var inte tillsammans då!"
    "Då kan jag lika gärna gå å ta livet av mig, hoppa framför ett tåg".


    Han sa det så många gånger att jag kände mig tvungen. Så vi hade sex. 


    Efteråt kände jag mig så smutsig.... så äcklig. Som om jag gått emot varenda princip jag har. Jag är en ganska principfast person och en av de är  "ha aldrig sex mot din vilja". men vad ska jag göra när han säger att han inte ens kan titta på våra barn utan att känna att deras mamma är en hora. Vad ska jag göra när han ligger i sängen mitt i natten och skriker att han kommer ta livet av sig om jag inte har sex med honom? 

    Jag mår fortfarande lite dålig över detta.... 
     
    Gjorde jag rätt eller fel? 


    (vill tillägga att han är en eprson som är lite deprimerad av sig - han har varit "självmordsbenägen" tidigare i livet). 

  • Svar på tråden Ha sex annars tar jag livet av mig!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 30 Jun 07:23
    #1

    Man ska inte ha sex om man inte vill. Om man tar livet av sig är ens eget val.

    Men fy faaan vad onödigt att berätta om ditt sex med nån annan. "Jag ville inte ljuga" är bara ett sätt för dig att intala dig själv att du är en bra människa. Sanningen är naturligtvis att du VILLE att det skulle svida för honom. Och nu blev konsekvenserna lite för stora för dig än vad du tänkt. Lärdom.

  • Anonym (oj)
    Äldre 30 Jun 07:25
    #2

    Vilken idiot han är, ställ inte upp på sex mot din vilja. Är ni inte tillsammans längre kan han inte förvänta sig sex heller. Du skriver ju själv att du inte vill ha sex och att du efteråt mår dåligt. Han gör säkert så bara för att få sin vilja igenom, ihåligt hot alltså..Hur länge till ska ni bo tillsammans?
    Finns det någon möjlighet för er att flytta isär tidigare än det satta datumet?
    Eller kan du bo hos vänner eller familj så länge?

    Jag hade inte stått ut om jag hade vart du utan försökt hitta någon annanstans att bo under tiden..

  • BCH52
    Äldre 30 Jun 07:29
    #3
    +1

    Du gjorde rätt och du gjorde fel, som så ofta här i livet är det inte alltid svart eller vitt. Bara du kan veta hur allvarligt hotet om självmord var. Men kanske är det här en metod han kommer att ta till även i framtiden vid nästa konflikt, han lyckades ju den här gången.

    Du behöver inte känna dig misslyckad! Du löste ett akut problem på det sätt som i stunden verkade vara det minst dåliga.

    Han är den som har problem, stora problem. Men dessa måste han lösa och inte genom att lasta över dem på dig.

    Om han kommer med liknande krav igen får du förbereda ett bra och dräpande svar att ta till. Det är han som gjort fel, inte du.

  • Äldre 30 Jun 07:30
    #4

    Det här är en svår fråga. Rätt eller fel finns det nog många svar på, jag tänker som du och tycker det är fel att ha sex mot sin vilja. Men förstår att det var svårt just i det ögonblicket. Men nu har det hänt och är ett faktum. Så även om du inte kan svara på rätt/fel så är det tydligt att det är är en person du INTE vill vara med, som hotar och manipulerar på det sättet och kallar sitt barns mamma för en hora.

    Om du är orolig för att han ska ta livet av sig, hjälp honom att ta kontakt med psykvården. Men det är i slutändan han som måste vilja hjälpa sig själv, du kan inte bota honom genom att stanna kvar, så du ska inte känna dåligt samvete för att du lämnar.

  • Upptag­enmeni­nte
    Äldre 30 Jun 07:57
    #5

    Låt honom hoppa framför ett tåg om han vill. Ska du vara hans lilla marionett-docka som gör vad han än säger, bara han lägger till ett "annars hoppar jag framför tåget"?

    Inget bra kan komma ur något dylikt.

    Nej, hjälp honom få kontakt med någon psykolog som kan hjälpa honom om han behöver hjälp, eller låt honom hoppa framför tåget om han propsar på det.

    Ge för sjutton gubbar inte efter om han hotar ta livet av sig. Så jäkla omoget att komma med ett sådant hot att det inte är klokt.

  • Anonym (?)
    Äldre 30 Jun 07:58
    #6

    Men varför fortsätta ha sex när det är slut? Är de slut så är det slut. Och ha aldrig sex mot din vilja, vill ha ta livet av sig är det hans beslut. Ring en av hans vänner och be honom ta med sig din x till psyk.

    PS. Vad du gör, har gjort när du är singel har inte din x, kommande kille med att göra. Sån info leder oftast bara till skit!!! Det är din hemlighet ;)

  • Anonym (äckla­davmig­själv) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 08:01
    #7

    Drottnignen: jag ville inte alls det skulle svida för honom. Då hade jag naturligtvis sagt det långt innan. Han frågade flera gångar , han stod å skrek rakt i ansiktet på mig.. "när vi var separerade.... hade du sex med någon annan?! Ljug inte för mig". Jag ljuger inte .... Men jag är också lagom rädd för honom... har polisanmält honom, bott på skyddat boende. Jag är ingen elak person... jag vill aldrig såra honom. då hade jag naturligtvis skitit att han hotade med självmord och bara "jaha, gör det då.. liger en tågstation 10 minuter bort...".

  • Anonym (äckla­davmig­själv) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 08:06
    #8

    tack för era inlägg! 


    Det stärker faktiskt att läsa det ni skriver... 


     


    Jag hade verkligen velat han skulle flyttat tidigare men av några nledningar så går det inte. Tyvärr har vi inga vänner att bo hos... Men det går att stå ut.... Jag ser bara fram emot att detta ska vara över. 

  • Påven Johann­a
    Äldre 30 Jun 08:07
    #9
    Anonym (äckladavmigsjälv) skrev 2015-06-30 08:01:58 följande:

    Drottnignen: jag ville inte alls det skulle svida för honom. Då hade jag naturligtvis sagt det långt innan. Han frågade flera gångar , han stod å skrek rakt i ansiktet på mig.. "när vi var separerade.... hade du sex med någon annan?! Ljug inte för mig". Jag ljuger inte .... Men jag är också lagom rädd för honom... har polisanmält honom, bott på skyddat boende. Jag är ingen elak person... jag vill aldrig såra honom. då hade jag naturligtvis skitit att han hotade med självmord och bara "jaha, gör det då.. liger en tågstation 10 minuter bort...".


    Är du så rädd för den lille deprimerade mannen så borde du väl uppmuntrat den permanenta lösning på problemet som han erbjöd hellre än att ha livsuppehållande sex med honom. 
  • Äldre 30 Jun 08:09
    #10

    Glad att vi kan hjälpa. Du är stark som har tagit dig ur detta, ingen annan vet hur svårt det är förrän man själv befinner sig där (även om de tror sig veta). Du ska vara stolt över dig själv. Förlora aldrig den respekten för din egen kropp och din egen person.

Svar på tråden Ha sex annars tar jag livet av mig!