• multimamma

    Räkna ut lön, hur gör jag?

    Hej!

    Kan något snällt snille hjälpa mig?

    Jag ska skicka in en bostadsbidragsansökan.Försöker räkna ut vad jag får ut 2015 Halva året har jag haft aktivitetsersättning, sedan har jag börjat jobba denna månad, så kommer jobba andra delen av 2015. Jobbar timmar men kommer jobba ungefär 80% lönen är 125/h jag har lite ob, de kvällar jag jobbar 19-21 (23 kr) samt söndagar (57 kr).Kanske jobbar någon söndag i månaden samt tre-fyra kvällar. Så vad skulle ni säga på ett ungefär att jag kommer tjäna på ett halvår?

  • Svar på tråden Räkna ut lön, hur gör jag?
  • Steven01

    Du bör nog räkna ut det själv, om du får ut fel ersättning är det ju inte så att du skan skicka räkningen vidare till den här på FL som räknat åt dig. Kom igen, så svårt är det väl inte?

  • Bestemor

    Eftersom du kommer att få en del ob, så tjänar du på att räkna i överkant.

    Enklast är om du räknar att du jobbar ca 172 tim i månaden.

    Får du för lite i bostadsbidrag, då kommet du få tillbaka pengar i april 2017. Har du däremot fått för mycket får du en otrevlig inbetalningsavi.

  • Anonym (Lycka till)

    Grattis till jobbet!

    Räkna ihop all aktivitetsersättning hittills, som är utbetald. Lägg till ev som du kommer att få i efterhand.
    Räkna vidare som preliminär inkomst:
    125 X din timpenning
    12 x kvällOB (X ev timme beroende på vilket avta du år på)
    1 X helgOB
    Summera: Blir beräknad summa inkomst per månad. * antal månader
    ta det gånger 6måndader och räkna samma antal timmar X arbetsdagar nu i juni

    Som övrig upplysing skriv att det är beräknad framtida inkomst. Tjänar du mer eller mindre är det bara att korrigera det när du vet närmare.

Svar på tråden Räkna ut lön, hur gör jag?