• sandreeww

    Vågar inte testa

    Hej, för ett par år sedan fick jag missfall. Sedan dess har vi inte försökt pga flera saker. Den här månaden bestämde vi oss för att börja försöka o nu är mensen 7 dagar sen. Men jag vågar inte testa!!!!

    Förra gången fick jag missfall bara några få dagar efter att jag plussat o det va så fruktansvärt jobbigt att jag nu inte vågar göra ett test för tidigt, tänk om jag börjat blöda imorgon till exempel, då kan jag inte veta om det är missfall eller mensen, det man inte vet lider man inte av.... Tänker så fel men kan inte hjälpa det

    Jag har symtom. Brösten har varit väldigt ömma sen ägglossning, jag är liiiite mer kissnödig än vanligt, trött, illamående från och till men mest på kvällen o sedan mensvärk, mer än vanligt, inte hela tiden men kommer ca 4 gånger på dag.

  • Svar på tråden Vågar inte testa
  • Onormalin160

    Tycker det låter som att du är gravid och ska ta ett test. Gläds åt det ev positiva resultatet och tänk inte på missfallet! Lycka till och uppdatera gärna hur det gick! :)

  • Mijjan

    Vet inte hur jag skulle känna i din situation men jag tror jag hellre skulle ta ett test och veta än att gå och fundera i flera dagar :) Lycka till så håller vi tummarna!! :D Och om du är gravid - försök förvänta dig ett barn och inte ett missfall... Många lägger onödigt stor oro för missfall under hela graviditeten på bekostnad av att de inte kan glädja sig åt att vara gravida. :) Hoppas det går vägen och att du kan slappna av :)

  • sandreeww

    Tack så mycket för era vänliga ord! Jag ska försöka släppa det o göra ett test men jag är så jäkla rädd varje gång jag går på toaletten att mensen ska ha kommit... Fy!

    Men jag ska göra ett test! Uppdaterar när jag vet mer

  • Anonym (*)

    Som en klok gammal kvinna sa till mig: ju mer du oroar dig för missfall, desto större risk är det att du får det eftersom den stressen kan få en väldigt negativ inverkan på fostret.

    Ju mer du gläds åt ditt kommande barn, desto större är chansen att allt går vägen, för då känner inte kroppen den där stressen ^^

    Alltså, gläds åt din ev graviditet och vänta på ditt barn. Inte på ett missfall.

  • Anonym (M)
    Anonym (*) skrev 2015-07-01 10:46:35 följande:

    Som en klok gammal kvinna sa till mig: ju mer du oroar dig för missfall, desto större risk är det att du får det eftersom den stressen kan få en väldigt negativ inverkan på fostret.

    Ju mer du gläds åt ditt kommande barn, desto större är chansen att allt går vägen, för då känner inte kroppen den där stressen ^^

    Alltså, gläds åt din ev graviditet och vänta på ditt barn. Inte på ett missfall.


    "En klok gammal kvinna"? En jäkla idiot tycker jag! Klart man ska försöka att inte vara orolig men att lägga på den stressen på en redan stressad kvinna är HEMSKT! Finns absolut inga bevis för att risken för missfall ökar om man oroar sig. I så fall skulle mitt barn vara dött sen länge, jag har haft flera missfall och oroat mig en massa denna graviditeten som gått bra! Fy för att sprida sån skit till en orolig blivande mamma! Skäms på dig!
  • Anonym (M)

    Ts, jag förstår dig verkligen. Men skulle som nån tidigare skrivit hellre veta och börja kunna bearbeta och hantera det. Det är jobbigt och tar lång tid men det KAN gå bra, och kommer säkert att göra det också om det nu visar sig att du är gravid igen. Håller tummarna, lycka till!

Svar på tråden Vågar inte testa