• Anonym (T)

    Missfall eller konstig ägglossning

    Trodde jag var gravid i vecka 8 fr.o.m imorgon och hade ett VUL idag. Dock kunde de inte se varken hjärtslag samt att fostret var alltför litet för att vara så långt gånget. Antingen har jag fått ett missfall eller så är fostret mycket "yngre" än vad jag tror. Självklart fick jag upp förhoppningar om att det kanske är så istället men hur vanligt är det att man har en sådan sen ägglossning? Handlar det om någon procent eller är det relativt vanligt. Vill inte få upp hoppet i onödan. Måste även vänta 10 dagar innan de kan säga mer.

  • Svar på tråden Missfall eller konstig ägglossning
  • Jag är bara jag

    Det beror ju lite på när du testade positivt. När var det? Man kan möjligen få plus 10 dar efter äl även om det är ovanligt,men misstämmer det mycket med VUL låter det olycksbådande tyvärr.

  • Jag är bara jag

    Gravid minst sen 5/6 då vilket blir v.5+4. Lägg på 4 dar= normal lutealfas vilket blir v.6+1. Första alternativet oftast för tidigt att se nåt och andra rätt ofta också så det förklarar det otydliga VUL:et. Var fick du v.8 ifrån?

  • Anonym (T)

    Sista mensens första dag. Jag var på semester och mest nöjd med att mensen var försenad men när jag väl kom hem började jag fundera mer och testade...

  • Anonym (T)

    Det var ett missfall, kan inte fatta att man kan vara såhär ledsen. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Svar på tråden Missfall eller konstig ägglossning