• samanta1234

    hjälp mig, snälla, har missat äl

    Jag testade några gånger äl kl 8 på morgonen visade negativt. Imorse visade negativt senare på dagen när jag gjorde testet igen visade glad gubbe. fattar inte har jag missat några timmar
    Nu hör jag att man ska inte testa på morgonen då visar den fel
    tror ni testet stämmer
    har jag missat en dag av min äl för att jag hade äl symtom då när den visade negativt, mycket flytningar, trådiga
    är det sista dagen kanske

  • Svar på tråden hjälp mig, snälla, har missat äl
  • miamarina84

    Jag har testat på morgonen sedan september o de e inga problem :) hae testar med både clearblue ägglossningstest samt nu med clearblues fertilitetsmonitor :)

  • samanta1234
    Pimpinellan skrev 2015-06-30 20:52:18 följande:

    Har ni väntat med allt sex tills positivt äl-test? Om inte kvittar det väl. Glad gubbe är glad gubbe.


    vi har väntat på glad gubbe för att ha samlag sen
    chansen är störst att bli gravid
  • samanta1234
    Trippelmamma76 skrev 2015-06-30 20:15:15 följande:

    Vad exakt är problemet??


    problemet är att clearblue visade negativt på morgonen fast det var positivt
    det sägs att testet visar 24-36 timmar innan äl. kanske jag har missat 24 timmar
    testar man senare på dagen visar rätt, på morgonen en tom ring.
  • FrunIHuset

    Troligtvis hade du inte hormonhöjningen förrän senare på dagen!

    När jag testade med clearblue digitalt Ägglossningstest var det positivt på morgonen men 5 timmar senare negativt!

    Men smärtan jag fick på kvällen var helt sjukt, hade så ont att jag visste inte om jag skulle sitta eller ligga. Så ägglossning fick jag

    Testet känner enbart av höjningen så därav kan det faktiskt vara så att man kan missa höjningen!

    Men har du fått glad gubbe så har du hittat höjningen!


    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • samanta1234
    FrunIHuset skrev 2015-07-01 06:30:55 följande:

    Troligtvis hade du inte hormonhöjningen förrän senare på dagen!

    När jag testade med clearblue digitalt Ägglossningstest var det positivt på morgonen men 5 timmar senare negativt!

    Men smärtan jag fick på kvällen var helt sjukt, hade så ont att jag visste inte om jag skulle sitta eller ligga. Så ägglossning fick jag

    Testet känner enbart av höjningen så därav kan det faktiskt vara så att man kan missa höjningen!

    Men har du fått glad gubbe så har du hittat höjningen!


    när jag testade senare på dagen visade den positivt sedan nästa dag på morgonen negativt igen
  • Pimpinellan
    Pimpinellan skrev 2015-06-30 20:52:18 följande:
    Har ni väntat med allt sex tills positivt äl-test? Om inte kvittar det väl. Glad gubbe är glad gubbe.
    Det är bättre ha sex innan också så det redan finns spermier och väntar där inne. Dessutom är det inte alls bra om mannen inte haft utlösning på ett tag innan-sperman blir gammal.
  • samanta1234
    Pimpinellan skrev 2015-07-01 17:54:28 följande:
    Det är bättre ha sex innan också så det redan finns spermier och väntar där inne. Dessutom är det inte alls bra om mannen inte haft utlösning på ett tag innan-sperman blir gammal.
    på vilket sätt inte bra. vi har haft bara två gånger den här månaden. det kanske blir bättre om ingen utlösning på ett tag
Svar på tråden hjälp mig, snälla, har missat äl