• Sepramember

    Lämna nyfödd

    Jag är gravid och måste lämna mitt barn vid födseln. Vet inte hur jag ska ta mig igenom det.

    Kejsarsnitt eller vanlig förlossning? Kanske smärtan är vad man förtjänar? O behöver. Ska jag se det eller ska jag gå hela livet och undra hur mitt barn ser ut? Vilket är lättast? Vill inte att den extrema modersinstinkten ska vakna.

    Hur ska jag göra under fortsatt graviditet för att ignorera sparkar o annat.

    Hur klarar man att lämna sitt barn? Går det att leva vidare?

  • Svar på tråden Lämna nyfödd
  • phillipha

    Varför måste du lämna barnet? Kan du inte få hjälp och stöttning i ditt föräldraskap istället? Vet ju inte om abort är försenat annars kanske det är ett bättre alternativ?

    Ang förlossning så är det väldigt individuellt, jag har fött två barn vaginalt och tycker inte det är så hemskt som det sägs - går ju över fort. Men hur du ska ha det är ju bara du som kan avgöra.


  • Anonym (?)

    Men kära nå'n. Varför måste du lämna barnet? Vad har hänt som gjort att du tagit detta drastiska beslut?

  • Anonym (Mamma)

    Varför måste du lämna ditt barn trots att du inte vill?

    För mig och många andra mammor så kom inte kärleken och beskyddarinstinkten direkt. Det kan ofta ta en tid innan det byggs upp. Ut kom en bebis, söt visserligen. Men jag kände ju inte den underliga lilla individen. Det dröjde nog några veckor innan jag kände den starka kärleken och modersinstinkten. Pappan kände dock starkt direkt, så alla är vi olika.

    Jag tyckte mest att graviditeten var jobbig. Ont överallt och smärtsamma sparkar :/

  • Anonym (???)

    Vadå MÅSTE! Det ska vara en jävligt bra anledning för att man måste lämna ifrån sig sitt barn.

  • Anonym (varför?)

    Varför ska du lämna bort ditt barn? Det är ju en ögonsten. Som man har skapat. Smärtan är ju det som tillhör förlossning som blir så fint av.

  • Anonym (fundersam)
    Sepramember skrev 2015-06-30 18:46:29 följande:

    Jag är gravid och måste lämna mitt barn vid födseln. Vet inte hur jag ska ta mig igenom det.

    Kejsarsnitt eller vanlig förlossning? Kanske smärtan är vad man förtjänar? O behöver. Ska jag se det eller ska jag gå hela livet och undra hur mitt barn ser ut? Vilket är lättast? Vill inte att den extrema modersinstinkten ska vakna.

    Hur ska jag göra under fortsatt graviditet för att ignorera sparkar o annat.

    Hur klarar man att lämna sitt barn? Går det att leva vidare?


    Men varför kan du inte behålla barnet? Gick du för länge och nu är inte abort längre ett alternativ?
  • Mascaraklumpar
    Tow2Mater skrev 2015-06-30 18:50:24 följande:

    Kejsarsnitt under sövning kanske är bästa alternativet.


    Jag tror inte det, ändå. Jag tror det är bättre i det långa loppet att ta sig igenom det svåra där och då, att se barnet och säga hejdå även om det måste kännas fruktansvärt, så att huvudet liksom hänger med i vad som händer. Men TS, har du inte någon att prata om detta med? En psykolog eller kurator? Någon som vet vad som brukar vara bäst?
  • Hummeldummel

    Nu är det säkert så att TS redan gått igenom en process. Hon frågar inte efter huruvida hon ska lämna ifrån sig eller inte.

    TS. Jag tror också sövning under kejsarsnitt är en lösning. Dock så borde du prata igenom alla alternativ med någon. Pyskolog via vårdcentral, mvc, förlossningen? Det finns fler som gått igenom samma sak, sök upp någon som kan stötta dig? Något nätverk?

    Stor stor kram

Svar på tråden Lämna nyfödd