• Anonym (Panik!)

    Panik!

    Hej!

    Jag har panik och behöver stöd och råd i min situation. Min fru sedan ett antal år berättade häromdagen att hon inte tycker om sex, alldrig tyckt om sex och har inget behov av sex. Hon tycker det är jobbigt när jag frågar om att ha sex. Hon säger ofta nej till sex och hur kul är det att ha sex med en person som inte alls tycker om det som vi gör! Jag har trott att hon i viss mån njutit men det har hon alltså aldrig gjort. Hon ser det inte som intimitet och närhet hon ser sex som något, ja jag vet inte, kanske fult...? För mig är sex den största närhet man kan ha med en annan människa. 

    Jag älskar att ha sex. Jag känner mig fri och vill ha det mycket och ofta. Men det är alltid jag som får fråga och be om detta. Det sker aldrig spontant! Vi kan inte kela för frun är rädd för att det skall leda till sex. Det har jag väldigt svårt att förstå för kela och att det leder vidare är alltså något som absolut inte är önskvärt, det är typ fel. 

    Men är det så att ni kvinnor där ute inte gillar sex, aldrig har lust för sex, inte tycker om att bli slickade eller att experimentera osv? Är det så? Jag vet inte varken ut eller in. Tar ni någonsin initiativ? Detta innebär att jag kommer att få leva resten av mitt liv utan ett friskt sexliv. Det har aldrig skett att min fru någonsin tagit initiativ, det skulle kunna gå år innan det skulle ske. Jag håller mig i form, löptränar mycket har ett välbetalt arbete, högutbildad och ser typ bra ut. Men det duger tydligen inte...

    Vad gör jag nu? Jag får panik! 

  • Svar på tråden Panik!
  • HäckHäxan

    Du får ta dig en funderare på om du vill leva resten av livet utan sex eller inte och fatta ditt beslut efter det. Är öppen relation en lösning din fru kan leva med så kanske det är något för er.

    Att det finns folk som inte gillar sex är ingen märkligt, jag tycker det är märkligare att inte vilja ha närhet alls, att man kelar, kramas och är nära måste ju inte innebära sex alls eller att man ens förväntar sig sex alls. Personligen hade hade jag sett bristen på närkontakt som ett större problem än att inte ha sex.

    Men det är ju ditt liv, bara du kan avgöra vad som är värt vad för just dig och ingen annan.

    Nej alla kvinnor är inte som din fru, det finns kvinnor som älskar sex, som gillar att få oralsex och att experimentera och testa saker och inte vill dö nyfikna typ. Din fru lägger inte standarden för hur alla kvinnor är och det gör å andra sidan inte jag heller som är din frus raka motsats.

    Låt allt det här sjunka in lita och sen skriv en plus eller minuslista i ditt huvud eller på papper och försök sortera ut tankarna och resonera med dig själv, sedan med din fru om dina idéer och tankar, efter det samtalet får du nog resonera med dig själv igen för att komma fram till vad du vill göra med resten av ditt liv.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (M)

    Ja, självklart är det så att ALLA kvinnor i hela världen inte gillar sex, vill aldrig ha sex och aldrig tar initiativ till sex. *ironi* Eller så slutar du anta att din fru är normen för alla kvinnor.

    Du har tre val som jag ser det.

    1. Tvinga henne till sex

    2. Lämna henne om bristen på sex är ett så stort problem at du inte kan leva utan sex och det går före kärleken till din fru.

    3. Stå ut med att inte ha sex så ofta som du vill ha men stanna med din fru i alla fall för du älskar henne

  • Anonym (tjjej)

    Jag kan ju bara tala för mig själv men jag älskar sex och vill ha det mycket, och ofta. Och ja det tar jag initiativ till. 
    Du får nog fundera på om du kommer orka leva ett liv utan sex med din fru, om det är värt det. Jag har levt i ett sådant förhållande och jag mådde inte bra av det, sex är väldigt viktigt tycker jag, för självkänslan, för att må bra, för relationens skull. 

  • Anonym (Panik!)

    Tack för era tips och råd! Jag uppskattar verkligen att ni tar er tid att svara! Jag står inför ett vägskäl och kärleken måste få vara det som avgör! Det som är så trist är att jag tillfredställer mig själv och det är verkligen ÖKEN. Men det kanske är en väg att gå för att fixa detta. 

  • Anonym (Panik!)
    Anonym (tjjej) skrev 2015-06-30 20:51:32 följande:

    Jag kan ju bara tala för mig själv men jag älskar sex och vill ha det mycket, och ofta. Och ja det tar jag initiativ till. 
    Du får nog fundera på om du kommer orka leva ett liv utan sex med din fru, om det är värt det. Jag har levt i ett sådant förhållande och jag mådde inte bra av det, sex är väldigt viktigt tycker jag, för självkänslan, för att må bra, för relationens skull. 


    Hur gör du när du tar initiativ? Är det oftast efter mycket närhet och intimitet eller kan du få lust bara så där? Du behöver inte svara men om du vill... 
  • Anonym (Fundera)

    Men jisses, klart inte alla kvinnor är så! Jag och min man har sex ca varannan/var tredje dag och jag tar initiativ ca hälften av gångerna. Och vi har småbarn så alla fördomsfulla män som säger att min sexlust beror på att jag inte har barn än kan slänga sig i väggen
    Ts, du får fundera på vad som är viktigt för dig. Älskar du din fru tillräckligt för att kunna bortse från detta eller behöver du kanske träffa någon ny att älska där sexet funkar.

  • Anonym (Panik!)
    Anonym (Fundera) skrev 2015-06-30 21:03:41 följande:

    Men jisses, klart inte alla kvinnor är så! Jag och min man har sex ca varannan/var tredje dag och jag tar initiativ ca hälften av gångerna. Och vi har småbarn så alla fördomsfulla män som säger att min sexlust beror på att jag inte har barn än kan slänga sig i väggen
    Ts, du får fundera på vad som är viktigt för dig. Älskar du din fru tillräckligt för att kunna bortse från detta eller behöver du kanske träffa någon ny att älska där sexet funkar.


    Gott att höra! Sex är superviktigt i en relation, dock inte det viktigaste, det är en stor bild. Men roligt att det fungerar för Er, toppen! Jag hoppas verkligen att jag kan få detta i mitt äktenskap. Jag drömmer bara om en sådan sak att hon någon gång tex morgon kunde rulla över till min sida och vilja ha sex. Det har aldrig skett! Jag är verkligen uttorkad på detta. Men jag skall inte ge upp :) 
  • Anonym (tjjej)
    Anonym (Panik!) skrev 2015-06-30 21:02:57 följande:
    Hur gör du när du tar initiativ? Är det oftast efter mycket närhet och intimitet eller kan du få lust bara så där? Du behöver inte svara men om du vill... 
    Det är bådeock men ja jag har ett stort behov av närhet också. Att bara ligga och  gosa och visa att man gillar varandra, ge massage tex och hålla om varandra, är viktigt för mig.. 
    Men jag blir snabbt kåt. Det räcker att jag ser min man, eller tänker på honom, för att bli våt. Så det kan bli "bara sådär" också ;) 
  • Anonym (Panik!)
    Anonym (tjjej) skrev 2015-06-30 21:48:32 följande:

    Det är bådeock men ja jag har ett stort behov av närhet också. Att bara ligga och  gosa och visa att man gillar varandra, ge massage tex och hålla om varandra, är viktigt för mig.. 

    Men jag blir snabbt kåt. Det räcker att jag ser min man, eller tänker på honom, för att bli våt. Så det kan bli "bara sådär" också ;) 


    Tack för att du delade och din man kan skatta sig lycklig :)
  • whangarei

    Jag är en väldigt sexuell kvinna som vill ha sex mycket oftare än jag får, trots att jag lever i ett samboförhållande. Sexet är bra, det sker 1-3 ggr i veckan ca, men det skulle inte göra mig nåt om det vore mer...
    Jag älskar min sambo men vi har helt enkelt inte samma sexdrift.
    Jag tar ofta initiativ till sex, får nej ibland för att han är för trött, men för mig är sex också det mest intima man kan ha med en människa. Också det mest intima man kan ge en människa, ren njutning. Jag älskar att få min kille att njuta! Jag älskar när han blir så där jättehård för då vet jag att jag gjort en hel del rätt...
    Min sambo gör mig väldigt kåt genom att bara ibland kramas eller hålla om mig, det bara är så.
    För mig är sex en viktig del i relationen, men jag vet att för många är det inte alls så. Det är väl olika hur man är som person antar jag, men jag tycker att efter så många år tillsammans som du TS har med din fru, borde du märkt detta tidigare?

    Jag lider med dig, då jag själv tycker sex är viktigt...

Svar på tråden Panik!