• Äldre 30 Jun 21:11
    2795 visningar
    21 svar
    21
    2795

    Skulle du låna ut ditt hus till bekanata?

    Inspirerad av en annan tråd där TS inte vill låna ut sitt hus till släktingar, ställer jag frågan...

    Tänk dig att en bekant eller släkting som du inte umgås med men känner ytligt eller från förr hör av sig och vill låna ditt hus under en vecka när du är bortrest. Skulle du låna ut ditt hus?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du låna ut ditt hus till bekanata?
  • Äldre 30 Jun 21:15
    #1

    Aldrig till någon allmän bekant eller släkting. Skulle väl känna mig tvungen om det vore någon av våra absolut närmsta släktingar men skulle absolut inte känna mig bekväm med det. Tycker redan nu illa om när tex mina svärföräldrar är ensamma hemma hos oss på dagen om vi tex jobbar och de bor hos oss. Mitt hem min borg, liksom.

  • Äldre 30 Jun 22:20
    #2

    Ja förmodligen. Vi har bytt bostad på semestern några gånger så jag har inga problem med att andra är här.

  • Äldre 30 Jun 22:24
    #3

    Ja det hade jag nog. Känns inte som nåt större problem, tjänster och gentjänster liksom. Och stöldrisken minskar ju. Sen får de gärna mata fiskarna och vattna mina blommor. 

  • Äldre 30 Jun 23:05
    #4

    Nej,inte till nån.

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 1 Jul 14:44
    #5

    Nja, vadå låna? Är det inte lite fräckt att fråga om man får låna någon ytligt bekants hus - i så fall frågar man väl om man får hyra det? Skulle nog höra lite varningsklockor om jag fick den frågan, men frågar de däremot om de får hyra det får de antagligen göra det för en symbolisk summa. Jag hyr ut mitt hem till främlingar varje år och har inga problem med det så länge de är seriösa, normalintelligenta och går med på att ersätta eventuella skador.

  • Äldre 1 Jul 14:52
    #6

    Nej. Mina föräldrar och mina syskon men inga andra. Nu har jag inget hus men iaf, OM jag hade.

  • Äldre 1 Jul 15:15
    #7

    Nja, när vi är på semester brukar en familjemedlem bo i vårt hus men det är på villkoret att han matar djuren och vattnar blommor.

    Hade inte lånat ut huset till någon som bara är för snål för att ta in på hotell (har också läst tråden du inspirerats av).

  • Äldre 1 Jul 15:40
    #8

    Nja, någon lite närmare än så som jag kände och litade på fick det nog lov att vara i så fall.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 2 Jul 18:41
    #9

    Nej, jag skulle komma upp med att katterna behöver en kattvakt de litar på och har träffat många gånger förut.
    Även fast jag inte hade en katt. Är det bara ytliga bekanta så vet troligtvis inte om vilka husdjur jag har/inte har

  • Äldre 3 Jul 01:04
    #10

    Nej, det skulle jag absolut inte..

Svar på tråden Skulle du låna ut ditt hus till bekanata?