• Bodrum

    Hur snabbt blev du gravid efter MF/MA?

    Som frågan lyder; hur snabbt blev du gravid? Har precis genomgått medicinsk abort efter ett MA i v 8+0 och vill helst bli gravid igen så snart som möjligt. Behöver lite mer samlad info kring hur lång tid jag kan förvänta mig att det tar, vet att det kan dröja men är så ledsen över mitt MA. Vi blev gravida på första försöket denna gång, har 2 barn sedan tidigare.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter MF/MA?
  • Mrs Green

    Efter mitt första MA (i vecka 14) tog det två månader innan jag blev gravid igen. Den gången blev det tidigt MF (vecka 6). Efter det var jag lite trött på att försöka så vi tog några månaders paus och när vi försökte igen tog det 4-5 månader innan det tog sig igen och den gången gick det bra. Jag var 35 år då.

  • Bodrum

    Tack snälla för ditt svar! Beklagar dina MF och MA, men verkar ju dock som att du hade ganska lätt att bli gravid efter? Det känns ju trösterikt för mig just nu...

  • fluu

    Jag blev gravid ungefär två månader efter missfallet och efter ungefär en månads försök. Lycka till!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EmeliaKarolina

    Beklagar ditt MA :/ Själv fick jag veta mitt MA på RUL vecka 18 (Juli 2013) tvillingarna dog v.10. Mådde jätte dåligt efter men ville verkligen bli gravid så fort som möjligt och Hade sedan ingen mens mellan och dottern är född Juni 2014 därefter fick jag heller ingen mens emellan och sonen är född maj 2015 :)
    Stort lycka till :)

  • Bodrum
    fluu skrev 2015-07-01 15:36:15 följande:

    Jag blev gravid ungefär två månader efter missfallet och efter ungefär en månads försök. Lycka till!


    Tack! Åh, hoppas det bli samma för mig!
  • Bodrum
    EmeliaKarolina skrev 2015-07-01 15:56:47 följande:

    Beklagar ditt MA :/ Själv fick jag veta mitt MA på RUL vecka 18 (Juli 2013) tvillingarna dog v.10. Mådde jätte dåligt efter men ville verkligen bli gravid så fort som möjligt och Hade sedan ingen mens mellan och dottern är född Juni 2014 därefter fick jag heller ingen mens emellan och sonen är född maj 2015 :)
    Stort lycka till :)


    Nejmen fy, stackars dig! Mycket värre att få veta det så sent! Härligt ändå att höra att det kan gå fort innan man blir gravid igen, behöver allt hopp jag kan nu.
  • Bodrum

    Kom på att jag nog borde ha frågat vilken vecka ni var i också... Mina hormonnivåer var som vid v8+0 eftersom moderkakan fungerade utmärkt trots dött foster...antar att det tar längre tid då? Det konstiga var bara att dagen efter att jag tog tabletten som avslutade graviditeten så försvann nästan alla gravditetssymptom och jag hade VÄLDIGT starka sådana (kräktes dagligen från v5).

  • fluu
    Bodrum skrev 2015-07-02 20:15:30 följande:
    Kom på att jag nog borde ha frågat vilken vecka ni var i också... Mina hormonnivåer var som vid v8+0 eftersom moderkakan fungerade utmärkt trots dött foster...antar att det tar längre tid då? Det konstiga var bara att dagen efter att jag tog tabletten som avslutade graviditeten så försvann nästan alla gravditetssymptom och jag hade VÄLDIGT starka sådana (kräktes dagligen från v5).
    Jag har fått flera mf, men det jag pratar om ovan(ma) skedde i vecka 13(fostret dog dock i vecka 10). Jag hade inte så mycket symtom alls efter att fostret dog.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jeeeenny

    Vi fick konstaterat ma i december 2012 och fick medicinsk hjälp att driva ut det.
    Plussade igen 16/5-13 och det resulterade i en son i januari 2014

  • Bodrum

    Tack snälla för att ni delar med er! Betyder mycket att veta att man inte är ensam och också få hopp om att det kan funka i framtiden.

Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter MF/MA?