• Sagafabricius

    15 och KANSKE gravid

    Helt sjukt att jag vänder mig hit men läst en del och tror jag kan få en del bra råd och stöd. Hoppas jag iallafall.

    Fyllde 15 för snart en månad sen. Förlorade min oskuld som 13. Och innan det (från 2010 typ) har jag haft sexuella tider men aldrig samlag. Fått höra att jag är sexberoende och sånt. Kanske jag är när saker går som det går i ung ålder.

    Men om vi ska komma till saken. Efter jag förlorade oskulden har jag haft samlag med nio personer. 4av dom har jag haft förhållande med. Och ca 5 gånger har jag använt skydd. Alltså är risken stor att jag en dag blir gravid om jag fortsätter såhär men nu är det så att min mens är 77dagar sen. Hade p-piller men slutade med dom för glömde typ varje dag. Satt därför är ju mensen oregelbunden nu men efter två månader är jag nu orolig. Och i maj/juni hade jag samlag ca varannan dag. Ska ta graviditet test på måndag nästa vecka, ingen aning dock vad jag ska göra om jag är med barn? Kan delvis tillägga att "pappan" isf kommer förmodligen inte finnas där. Och jag själv gick ut 8an nu innan sommaren med F i allt och kan verkligen inte ta hand om mig själv. (Deprimerad, självskadebeteende och massa mer)

    VAD SKA JAG GÖRA OM JAG ÄR GRAVID? Ser det lite som ett hjälp att börja ta ansvar och börja sköta skolan osv men börjar se det lite som ett straff också att inse alla fel jag gör ger konsikvenser.

    Behöver bara stöd & hjälp men ingen att vända mig till.

  • Svar på tråden 15 och KANSKE gravid
  • Ramborg

    Du ska genast sluta ha oskyddat sex. Egentligen borde du hålla dig från sex helt och hållet under ett år eller så, för du verkar inte som om du kan hantera din sexualitet på ett bra sätt just nu, kanske är sex en del av ditt självskadande?

    Och du bör prata med din mamma eller någon annan vuxen. Ring till BRIS om du vill.

    Om du är gravid bör du göra abort. Därför bör du göra graviditetstest redan idag. Finns ingen anledning att vänta tills på måndag. Be din mamma om pengar om det är problem att köpa test.


    42.
  • Mijjan

    Prata med din mamma och kontakta ungdomsmottagningen. Dom har både kuratorer och graviditetstester.... Lycka till!

  • JosefineBo

    Vad jag personligen tycker, om du skulle vara gravid är att avbryta graviditeten. Du är alldeles för ung, du har troligen inte ett jobb så du får in några egna pengar, pappan kommer troligtvis inte vara där, du bor hemma osv. för att man ska kunna ge sitt barn det bästa så bör du vänta några år tills du klarar ta hand om dig själv och allt vad det innebär, samt skaffa barn efter planering med någon du tycker om.

    Jag var som du, använde sex som självskadebeteende när jag var i din ålder och sluta, om du kan så sluta. Nu sitter jag här flera år senare och ångrar nästan alla jag haft sex med, det var inget jag njöt av, det var bara sex. Så sluta med de, och om det inte går så skydda dig iallafall, både med kondom så du slipper sjukdomar och med något annat preventivmedel.

    För mig har allt gått bra, jag var bra i skolan, skötte mig själv, när jag var 16 snart 17 år träffade jag han som nu ska bli pappan till mitt barn, 2,5 år efter vi träffades!

    Så sök hjälp, kurator, mamma, ring bris vad som helst!

Svar på tråden 15 och KANSKE gravid