• Anonym (Tråka­n)
    Äldre 1 Jul 12:58
    2331 visningar
    11 svar
    11
    2331

    Livsglädjen är borta

    Sedan ett bra tag tillbaka har jag tappat livslusten och tycker inte att någonting är roligt längre. Förr längtade jag alltid till helgen då man var ledig för att jag gillar att pyssla i mitt rum, måla, se film, spela osv. Nu känns ingenting kul och jag vill att dagarna ska gå fort så att jag får gå och lägga mig igen. Har inte direkt några vänner men trivs nog rätt okej att vara ensam. Men jag vill hitta något att se fram emot, någonting jag tycker är roligt att göra. Har försökt med saker jag gillade förut men det är inte alls roligt längre och jag kollar mest på klockan för att se hur mycket tid jag lyckats fördriva.

    Har någon något tips? Hjälp. :'(

  • Svar på tråden Livsglädjen är borta
  • jenny9­9
    Äldre 1 Jul 13:12
    #1

    Det låter som du är deprimerad.Jag blev det.Jag,den glada och sociala blev mer och mer uttråkad.Ingen livsglädje,gick på rutin.Det blev värre,till slut kom jag inte upp ur sängen.Jag låg och stirra i taket i timmar.Så sjukt.Min man tvinga mig till läkare och jag fick antidepressiva och det hjälpte mig mycket.

  • Äldre 1 Jul 13:17
    #2

    Det låter som du har något i ditt liv som du skulle behöva förändra. Lägg lite (eller mycket) tid och kraft på vad det skulle kunna vara!

    Alternativt kan det vara något kroppsligt som ställer till det. Äter du bra? Motion? Tillräckligt med solljus?

    Eller någon gammal oförrätt som börjat göra sig påmind och vill bli bearbetad?

  • Anonym (Tråka­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 13:23
    #3

    Är ute och går varje dag och äter bra. 

  • Anonym (Tråka­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 13:26
    #4

    Är ute och går varje dag och äter bra.

  • Anonym (ensam­)
    Äldre 1 Jul 15:45
    #5

    Samma här, tyvärr. Försöker att vara nöjd med tillvaron, men det är svårt när man är deprimerad. Har ingen att umgås med om dagarna. 

    När/om jag orkar lånar jag grannens hund och tar en promenad - det hjälper för stunden i alla fall.

  • Äldre 1 Jul 17:05
    #6

    Ni nämner båda (TS och "ensam") att ni skulle vilja ha mer umgänge kanske?

  • Anonym (Tråka­n) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 23:23
    #7

    Jag vet inte. Tyckte att saker var roliga förr, satt gärna och grejade med saker i mitt rum och blev alltid ledsen när helgen var slut för att det var mycket man ville hinna göra. Önskar att jag kunde känna så igen. :(

  • Anonym (liite­n)
    Äldre 7 Jul 21:52
    #8

    Jag vill tipsa er om en grymt bra grupp - www.facebook.com/groups/931240380232607/

  • Äldre 9 Jul 13:29
    #9

    Vilka saker var det du gillade förut som inte är kul nu? Har det hänt andra saker i livet på sistone?

  • Anonym (Tråka­n) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 22:27
    #10

    Jag vet inte, hittade på saker bara och kunde tycka att det var kul exempelvis pyssla. Nu är ingenting roligt. :(

  • Äldre 13 Jul 14:46
    #11

    Vad gör du till vardags då? Jobb, utbildning, praktik?

Svar på tråden Livsglädjen är borta