• Mossan

    Inget sex – på fem år

    Hej! Min fru och jag har inte haft sex sedan vårt senaste barn blev till ? för fem år sedan (!). Hon vill inte, helt enkelt. Försöker få henne att prata om det, men hon verkar inte bry sig. Verkar inte viktigt för henne överhuvudtaget. Hur vanligt är det här? Vad ska man göra? En framtid utan sex, tills man dör??? Väldigt jobbig situation.

  • Svar på tråden Inget sex – på fem år
  • Anders 386

    Ursäkta - men du har inte tänkt tanken att lämna din fru och försöka hitta en ny partner?
    Jag hade inte ens funderat på nån annan utväg... 
    Några månader utan sex är väl ok, men hade det gått över ett år hade jag varit ute på marknaden igen.
    En annan utväg är förstås att du får tillåtelse till sex utanför äktenskapet, men det är väl inte så himla lätt att hitta en KK när man är gift?

  • Anonym (öh?)

    Fem år???! Jag är tjej men jag hade inte stått ut utan så långe? Jag har visserligen inte fött barn, aldrig varit gift men fem år? Ofattbart.

  • Anonym (kanbliså)

    Nu i augusti är det fem år sedan jag och min man hade sex.
    Så det finns alltså flera...................

  • Armageddon

    Vill du ha ett sexliv får du hitta det nån annanstans, så enkelt är det.

    Antingen nytt förhållande, otrohet eller att hon är ok med att du har ett sexliv utanför förhållandet.

    Hade aldrig stått ut i ett förhållande med någon som är helt ointresserad av sex.

  • Anonym (Jocke)

    Hon verkar vara en av alla de där kvinnorna som tror att barnalstring är enda syftet med sex och i sin världsbild inte kan föreställa sig vad annat det skulle kunna tänkas vara bra för. Eller vad annat mannen skulle kunna tänkas vara bra för, förutom som resurs för barnens uppväxt.


    Sådana ska man akta sig för. Gäller att reda ut detta innan. Hys inga förhoppningar om att det någonsin kommer bli bättre.

  • Mossan

    Tack för svar. Jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte förstöra för barnen. Men är deprimerad av att mista sex i mitt liv. Fem år, jag går sönder. Är det ok att vara otrogen, eller hur ska jag göra? Har ingen jag kan tango det här med. Känns svårt att prata om.

  • Anonym (öh?)

    Skämt å sido. Jag tycker du ska försöka prata med din fru om detta igen och berätta hur viktigt det är för dig. Hur var ert sexliv tidigare?

  • Anonym (Jocke)

    Det är inte ok att vara otrogen, men någon sorts överlevnadsstategi för att rädda ditt eget skinn måste du utveckla vari den än består, annars bryts du ner med tiden psykiskt, till ett vrak.

    Prata med frun kommer inte resultera i att hon får lust till dig. Kanske ni finner en annan lösning, i bästa fall, men troligare är att hon kommer ha fortsatt saknad förståelse för din situation.

Svar på tråden Inget sex – på fem år