• Anonym (undrar)

    Frågor om ärr

    Jag undrar hur länge det tar innan ett sår läker så att man kan prova cicatrix salva eller sminka  över ärret? Såret sitter på näsan.Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Frågor om ärr
  • Fia 28

    Beror ju på hurudant sår det är. Är det en finne du klämt, eller ett djupt sår som behövt sys, eller ett skrapsår eller vad?

  • Fia 28

    På mej så brukar det läka rätt långsamt på näsan. Har nog aldrig tagit tid på hur länge det tar så svårt att säga, och det är väl dessutom individuellt. Men ett skrapsår brukar ge en skorpa, så kommer inte att gå att sminka över innan skorpan släppt. Salvan kan du väl lägga på direkt.

  • Anonym (undrar)

    Såret hade nog behvt tejpas med såg inte ut så först,det kommer att bli ett ärr.Det har börjat bildas en skorpa.Ingen som har erfarenhet av cicatrix och vet  hur snart man kan använda det?DEt står bara att det inte får använda på öppna sår.

  • Fia 28
    Anonym (undrar) skrev 2015-07-01 15:34:07 följande:

    Såret hade nog behvt tejpas med såg inte ut så först,det kommer att bli ett ärr.Det har börjat bildas en skorpa.Ingen som har erfarenhet av cicatrix och vet  hur snart man kan använda det?DEt står bara att det inte får använda på öppna sår.


    Men om det har börjat bilda skorpa så är det ju inte längre ett öppet sår.
  • Anonym (undrar)

    När tror du jag kan duscha? Såret fick jag i lördags.

  • Fia 28
    Anonym (undrar) skrev 2015-07-01 15:51:24 följande:

    När tror du jag kan duscha? Såret fick jag i lördags.


    Du kan säkert duscha nu, men låt bli att skrubba näsan bara.
  • Anonym (undrar)

    Tack för dina svar.Har du tips på vad jag kan använda fr att sminka över  ärret ?  Något speciellt märke? Stift? Så tacksam för din hjälp.

  • Anonym (undrar)

    Tack fr  tipset.Betalar vad som helst.Är så deprimerad pga olyckan.Tack fr svar.

Svar på tråden Frågor om ärr