• LunaLovegood

    Vad kan man ha för badkläder?

    Halloj. Nu när det är varmt så längtar man lite efter ett dopp. Jag brukar vanligtvis aldrig bada på somrarna men tänkte nu fråga om det finns andra kvinnor i min situation eller om någon bara har några tips.
    Det gäller badkläder. Vanlig bikini är uteslutet. Likaså burkini. Det är så att jag vill gärna dölja magen pga lite övervikt/bukfetma, och jag vill även dölja benen - minst till knäna, pga håriga (och dallriga) ben och det ser förjävligt ut även om jag nyss rakat mig. Mår jättedåligt över min kropp o att visa sig praktiskt taget naken på allmän plats känns enormt jobbigt, men mår också dåligt psykiskt av att inte kunna göra sånt som "alla andra" gör på sommaren, som att gå till stranden.

    Hur gör ni andra brudar som har liknande problem? Jag känner sån press på att passa in i "normen", så med min fula kropp blir det alltid för mycket kläder trots värmen...
    Tips mottages gärna

  • Svar på tråden Vad kan man ha för badkläder?
  • Meebo

    Jag använder en baddräkt med lite ben i typ boxershorts stil och så har den ränder längs med sidorna.

    Lodräta ränder gör att du automatiskt ser smalare ut och om du hittar något mönstrat i glada färger med såna ränder på sidorna så ser du smalare ut än du gör med en enfärgad med samma ränder :)

  • enmamma

    Jag är fokuserad på att ha trevigt och mitt sällskap,

    Bryr mig inte om andras håriga ben eller klädsel.

    Tips, åk dit du inte tror du ska träffa på dina bekanta,

    Klä dig diskret, bada och ha kul.

    Ingen kommer bry sig.

  • LunaLovegood

    Tack för tipsen, shorts och någon topp/tankinitopp kan nog funka

  • Olym

    Om du vill ha något som är riktigt snyggt och luftigt så kan jag tipsa om att ha en sarong knuten runt höften. Går att vira runt hela kroppen om man vill det också. Det är inga badkläder direkt, men kan vara till hjälp om man känner obehag att "visa för mycket" på stranden. Lätt att slänga av sig på bryggan/strandkanten precis när man hoppar i, och lätt att ta på sig när man kliver upp. 

  • BandAnna

    Varför låter du andra få bestämma vad du ska bära? för rent krasst gör du det. 

    Jag var som dig, toknojjig över att visa mig. Jag är pinnsmal och får ständigt höra det. Samt har två ärr som inte är helt vackra och lite celluliter. 


    Men förrförra sommarn sade jag till mig själv "fuck it, ingen ska få bestämma över mig. Har folk problem så får de blunda eller gå hem. Stranden är lika mycket min som alla andras." 


    Och vet du, jag blev lämnad ifred. Ingen glodde. Ingen brydde sig. De hade fullt upp med att själva njuta av strandlivet.
    Oftast sitter problemet bara i den egna skallen. Jag menar, har du sett hur olika alla ser ut? några är långa, några är korta, några har celluliter, några har acneärr, några har ljus hy, några mörk, några är pinnsmala och andra storlek större. Men vad spelar det för jäkla roll? till syvende och sist är vi alla människor. Alla skiter, äter, skrattar och gråter. 


     

  • glittersol
    BandAnna skrev 2015-07-02 20:47:37 följande:

    Varför låter du andra få bestämma vad du ska bära? för rent krasst gör du det. 

    Jag var som dig, toknojjig över att visa mig. Jag är pinnsmal och får ständigt höra det. Samt har två ärr som inte är helt vackra och lite celluliter. 

    Men förrförra sommarn sade jag till mig själv "fuck it, ingen ska få bestämma över mig. Har folk problem så får de blunda eller gå hem. Stranden är lika mycket min som alla andras." 

    Och vet du, jag blev lämnad ifred. Ingen glodde. Ingen brydde sig. De hade fullt upp med att själva njuta av strandlivet.

    Oftast sitter problemet bara i den egna skallen. Jag menar, har du sett hur olika alla ser ut? några är långa, några är korta, några har celluliter, några har acneärr, några har ljus hy, några mörk, några är pinnsmala och andra storlek större. Men vad spelar det för jäkla roll? till syvende och sist är vi alla människor. Alla skiter, äter, skrattar och gråter. 

     


    Så jäkla bra sagt! Helt rätt!
  • Katarina2011
    Olym skrev 2015-07-02 20:39:05 följande:

    Om du vill ha något som är riktigt snyggt och luftigt så kan jag tipsa om att ha en sarong knuten runt höften. Går att vira runt hela kroppen om man vill det också. Det är inga badkläder direkt, men kan vara till hjälp om man känner obehag att "visa för mycket" på stranden. Lätt att slänga av sig på bryggan/strandkanten precis när man hoppar i, och lätt att ta på sig när man kliver upp. 


    Skulle precis föreslå samma :)
    Åk på en allmän badstrand med mkt folk och kolla på hur alla ser ut, de finns alla sorters människor och den som bryr sig mest om hur man ser ut är en själv :)
  • LunaLovegood
    BandAnna skrev 2015-07-02 20:47:37 följande:

    Varför låter du andra få bestämma vad du ska bära? för rent krasst gör du det. 

    Jag var som dig, toknojjig över att visa mig. Jag är pinnsmal och får ständigt höra det. Samt har två ärr som inte är helt vackra och lite celluliter. 


    Men förrförra sommarn sade jag till mig själv "fuck it, ingen ska få bestämma över mig. Har folk problem så får de blunda eller gå hem. Stranden är lika mycket min som alla andras." 


    Och vet du, jag blev lämnad ifred. Ingen glodde. Ingen brydde sig. De hade fullt upp med att själva njuta av strandlivet.
    Oftast sitter problemet bara i den egna skallen. Jag menar, har du sett hur olika alla ser ut? några är långa, några är korta, några har celluliter, några har acneärr, några har ljus hy, några mörk, några är pinnsmala och andra storlek större. Men vad spelar det för jäkla roll? till syvende och sist är vi alla människor. Alla skiter, äter, skrattar och gråter. 


     


    Jag är medveten om det du skriver, it's all in my head. För mig är det mer att jag vill vara fin för dom jag är där och badar med, inte främlingar. Hur dumt det än låter och jag vet att det är dumt, så känner jag mig som en sämre människa som ser så hemsk ut och så vill jag inte känna mig bland mina vänner. Vill inte att dom ska se mina skavanker... jag vill också vara fin. Det räcker med att jag är den enda som aldrig haft pojkvän etc, värdet jag sätter på mig själv är redan i botten.

    Jag önskar att jag bara hade övervikt... det är min kroppsbehåring som är värst. Jag är hårig som en karl vilket påverkar hela mitt liv inte bara att jag inte vågar gå till stranden. Skäms så in i norden även för mina närmsta vänner när det kommer till detta.

    Människor ser olika ut ja, men jag har aldrig sett en hårig brud på stranden.
  • leonie

    Men du.... Dina vänner tycker om dig för att du är just du! Är det riktiga vänner så kommer de inte bry sig ett dugg om att du har dallriga ben, hår på benen, krokig näsa, närsynt lr något annat. Och... Tycker du att det är jobbigt så säg det till dem.... Räcker att du bara nämner det: "jag tycker det är lite jobbigt det här, att visa mig såpass naken inför er". De kommer inte att döma, istället kommer de att visa dig lite mer förståelse. Peppa dig. Alla har vi vänner och släkt i olika stl och format och inte begär vi väl att de ska se ut på ett visst sätt heller. Du kommer säkert att se att någon av dina kompisar kanske har ett fult ärr, olika stora tuttar, en bilring, knotiga knän..... Och du kommer väl inte tycka mindre om dem för det, så varför skulle dem göra det om dig. Du är vacker, unik, snäll, omtänksam, lojal.... Oavsett kroppsbehåring, övervikt etc, och det är det dem ser.

  • Yamit

    Med ben: 
    www.sunwavesports.com/Aquathreads_Unitard_Lycra_Swimwear_p/10196.htm&CartID=0

    Solskydds T-shirt:
    www.sunwavesports.com/Rashguard_Short_Sleeve_p/10351.htm

    SunWay UV-protection (solskydds T-shirt med over-knee tights):
    www.sunwayltd.com/item.asp

    Solskyddsklanning med over-knee tights:
    www.sunwayltd.com/item.asp

    Overall + matchande kjol:
    www.sunwayltd.com/item.asp

    Engelsk lank: www.sunwayuvclothing.com/maincat.asp&bcat=17

  • LunaLovegood
    leonie skrev 2015-07-03 13:08:06 följande:

    Men du.... Dina vänner tycker om dig för att du är just du! Är det riktiga vänner så kommer de inte bry sig ett dugg om att du har dallriga ben, hår på benen, krokig näsa, närsynt lr något annat. Och... Tycker du att det är jobbigt så säg det till dem.... Räcker att du bara nämner det: "jag tycker det är lite jobbigt det här, att visa mig såpass naken inför er". De kommer inte att döma, istället kommer de att visa dig lite mer förståelse. Peppa dig. Alla har vi vänner och släkt i olika stl och format och inte begär vi väl att de ska se ut på ett visst sätt heller. Du kommer säkert att se att någon av dina kompisar kanske har ett fult ärr, olika stora tuttar, en bilring, knotiga knän..... Och du kommer väl inte tycka mindre om dem för det, så varför skulle dem göra det om dig. Du är vacker, unik, snäll, omtänksam, lojal.... Oavsett kroppsbehåring, övervikt etc, och det är det dem ser.


    Jo jag vet att det egentligen är så men kan bara inte sluta ändå... Det är väl något som dels sitter i sen jag var yngre och "alla" tyckte jag var så ful i skolan och retade mig, och att jag tänker alldeles för mycket och är så osäker.
    De flesta av mina vänner vet att jag är himla osäker med min kropp.
    Jag skulle aldrig tycka mindre om någon pga några skönhetsfel, men så tänker jag att det är ju för att jag själv har sådana fel och dom som är fina dom kanske tycker att vi andra är fula. Det tar inte slut jag hittar alltid på något.
    Extrem kroppsbehåring som kvinna känns som det mest förnedrande som finns, man känner sig äcklig och okvinnlig. Och att man inte duger.
Svar på tråden Vad kan man ha för badkläder?