• Kaity

    Utländsk pappa/partner totalt förändrad efter vi fått barn

    Min lilla pojke blir en vecka idag. Hans pappa som är kurdisk och född/uppvuxen i Turkiet i en muslimsk familj har blivit TOTALT förändrad efter att vårt barn fötts. Eftersom jag valde att föda i Sverige och han pågrund av gränsregler inte kunde komma hit har han ännu inte ens träffat sitt barn.

    Från att ha varit en person som alltid respekterat mig och varit helt underbar på alla sätt och vis, förstått mig när jag haft mina ordentliga humörsvängningar under graviditeten och hanterat det lugnt och santat osv. Men nu verkligen helt plötsligt efter förlossningen är han helt annorlunda mot mig men påstår att jag har förändrats.

    Det hela börja med att vi är oense om omskärelse, när vi diskuterat det har det till och med slutat med att han SKIKIT åt mig. Och han är allmänt dryg och tyken mot mig och jag känner mig verkligen inte respekterad av honom alls :(

    Detta tillsammans med sömnlösa nätter, ingen aptit och hormonomställningar börjar verkligen suga kraften ur mig. Känner mig verkligen sviken, det är ju nu jag behöver hans stöd som mest. Nu är jag dessutom livrädd att han ska få för sig att ta vår pojke ifrån mig, känner verkligen inte igen honom så vet ju knappt vad han är kapabel till längre :(

  • Svar på tråden Utländsk pappa/partner totalt förändrad efter vi fått barn
  • Anonym (anfs)

    Säger som föregående, skriv inte på för gemensam vårdnad. Inte än på ett bra tag i alla fall.

  • viseversa

    Du har ensam vårdnad såklart. Såå gå inte på gemensam vårdnad alls. Sen ska du vVÄGRA omskärelse in i det sista. Gå aldrig med på den skiten.

  • Anonym (Håller med)

    Gå inte med på gemensam vårdnad eller omskärelse. Skulle nog aldrig vågat ha gemensam vårdnad efter att han visat det ansiktet han gjort.

  • Anonym (tzzz)

    Det är ganska vanligt att man förändras när man får barn. Man blir mer ansvarstagande och ändrar sina prioriteringar.. Det är egentligen inget konstigt. Ni får väl se om ni klarar av det.

  • Anonym (S)

    varför skaffar man barn med en man från en annan kultur om ni inte först pratar igenom hur ni vill göra med vissa saker som ex. Omskärelse? Det är väldigt märkligt, men men.

    Försök och lös er situation. Ni tycker båda att den andra har förändrats så prata med varandra

  • Gathenhielm

    Han vill stympa ditt barn.

    Det borde besvara varje frågeställning du har.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Kaity

    Tack för svaren! Givetvis ska jag ha ensam vårdnad, det har han faktiskt redan gått med på.

    Och till Anonym (s): Graviditen var inte planerad, längre än så tycker jag inte att jag behöver förklara mig. Annars hade vi givetvis pratat igenom etiska dilemman innan vi valde att skaffa barn, men ibland har man tyvärr inte den möjligheten.

  • Ego Lovers

    Iom att du har enskild vårdnad så kan och får inte han bestämma över medicinska ingrepp utan kan tom bli åtalad. Ni borde sätta er ner och prata om hur ni gemensamt ska fostra er son om han nu ens kommer få put i Sverige. Men för ditt bästa borde han nog aldrig få det. För dig och barnets skull

  • trilskas
    Kaity skrev 2015-07-02 10:14:07 följande:

    Tack för svaren! Givetvis ska jag ha ensam vårdnad, det har han faktiskt redan gått med på.

    Och till Anonym (s): Graviditen var inte planerad, längre än så tycker jag inte att jag behöver förklara mig. Annars hade vi givetvis pratat igenom etiska dilemman innan vi valde att skaffa barn, men ibland har man tyvärr inte den möjligheten.


    Då behöver du inte ens diskutera inskärning etc med honom. Ditt val. Lägg på luren då det tas upp och han inte lyssnar på ditt nej helt enkelt.
Svar på tråden Utländsk pappa/partner totalt förändrad efter vi fått barn